?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Edward L. Montoro se narodil 2. ledna 1936 v Clevelandu v Ohiu a byl americký filmový producent a distributor. Montoro byl známý především díky vydávání exploitačních filmů a B-filmů během 70. a 80. let prostřednictvím své společnosti Film Ventures International. Původně plánoval kariéru pilota letadel, ale tento sen skončil v roce 1968, kdy byl v těžké letecké nehodě. Rozhodl se změnit kariérní směr z pilota na filmaře. Založení Film Ventures International Montoro založil Film Ventures International (FVI) v roce 1969 v Atlantě ve státě Georgia a pomohl tak vytvořit počáteční fáze filmové produkce ve státě Georgia. Později ve své kariéře byl také jmenován tehdejším guvernérem Jimmym Carterem do Georgia State Film Commission. Montoro režíroval a produkoval svůj první film, sexploitační komedii s názvem Getting Into Heaven (1970), která měla určitý dopad na publikum. To zahájilo Montorovu dlouhou kariéru producenta/distributora, obvykle exploitačních filmů, hororových B-filmů a italských westernů a kriminálních thrillerů, které i přes nízký rozpočet dokázaly vydělat působivé tržby. Největší komerční úspěchy Montorův první velký hit byl italský import "spaghetti western" Boot Hill (1969), a o čtyři roky později znovu uspěl s dalším italským importem, napodobeninou The Exorcist (1973) nazvanou Beyond the Door (1974) s Juliet Mills v hlavní roli. Ačkoli byl film u publika úspěšný a vydělal 9 milionů dolarů v kinech, distributor "The Exorcist", Warner Brothers, podal žalobu proti Montorovi a FVI s tvrzením o porušení autorských práv. Žaloba byla však nakonec stažena poté, co se zjistilo, že Warner Brothers neměla práva k některým klíčovým scénám zobrazeným ve svém filmu. Montorovo nejúspěšnější dílo jako producenta bylo Grizzly (1976), napodobenina Jaws (1975), ale s medvědem místo žraloka, s Christopherem Georgem a Richardem v hlavních rolích. Film režírovaný Williamem Girdlerem se stal jedním z nejúspěšnějších nezávislých filmů toho roku a vydělal celosvětově přes 30 milionů dolarů (při rozpočtu 750 000 dolarů). Grizzly se stal nejúspěšnějším nezávislým filmem roku 1976 a vydělal více než 39 milionů dolarů celosvětově. Další produkce a právní problémy Montoro následně produkoval a vydal filmy jako Day of the Animals (1977) s Christopherem Georgem a Leslie Nielsenem; The Dark (1979) s Williamem Devanem; The Visitor (1979) s Glennem Fordem; Kill and Kill Again (1981); Pieces (1982); The Pod People (1983); Mortuary (1983) s Billem Paxtonem; Vigilante (1983) s Robertem Forsterem; a Mutant (1984) s Bo Hopkinsem. V roce 1980, po získání italského filmu Great White, dalšího filmu považovaného za napodobeninu Jaws, byl Montoro žalován společností Universal Pictures, protože byl příliš podobný hitu režírovanému Stevenem Spielbergem. Great White měl velký reklamní rozpočet 4 miliony dolarů a dosáhl komerčního úspěchu během prvního týdne v kinech. V roce 1984 byla Film Ventures International na pokraji kolapsu kvůli finančním problémům včetně neúspěchu vydání Great White, špatných výsledků v kinech Montorova posledního filmu Mutant a jeho probíhajícího rozvodového vyrovnání. Montoro nakonec zpronevěřil více než 1 milion dolarů z bankovních účtů FVI a zmizel, aniž by byl kdy znovu spatřen. Film Ventures International oficiálně uzavřela v roce 1985. Montorovo místo pobytu zůstává neznámé, ačkoli se věří, že uprchl do Mexika začátkem roku 1987 pod falešným jménem.


Edward L. Montoro: Filmy a pořady 28

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.