?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Maria João Mayer: Filmy a seriály

  • Za mraky
    Za mraky (2007)
    Film
    67%
    1
  • Terra Estrangeira
    Terra Estrangeira (1996)
    Film
    67%
    2
  • Čtyři za žádného
    Čtyři za žádného (2005)
    Film
    Copacabana není jen krásná pláž v Riu de Janeiru zobrazovaná na pohlednicích – zní tak i leitmotiv starosti odhánějící, svěží, ironické komedie se sociálním podtextem, jež si bere na paškál přetvářku a další nešvary mocných i obyčejných lidí. Jednou z jejích hlavních hrdinek je sedmnáctiletá hlídačka dětí z venkova Rita, vzdychající po místním idolu, klackovitém surfaři Paulovi, který tráví většinu času buď na prkně, nebo s marihuanovým jointem v puse ve společnosti zdejších prostitutek. Ritina žárlivost vzrůstá a jednoho dne ji napadne dost nevšední způsob, jak se Paulovi přiblížit – odebere se na ulici a začne se pod přezdívkou Mystery oddávat nejstaršímu řemeslu na světě. Její naivní a mírná povaha a také dokonalé křivky z ní brzy udělají mezi zákazníky hvězdu, a navíc jejímu kouzlu propadne i Tim, drsný pasák, který ji zaměstnal. Ale není jediný, kdo utone v jejích očích. Zaláskovaní jsou brzy i Paulo a také chlapec z ulice Waldick. Nejslavnější pláž se brzy stane svědkem jejich boje o dívčino srdce ve snímku, který získal hned pět hlavních cen na Cuiabá Film and Video Festival a dvě na Brasília Festival of Brazilian Cinema.
    Žánry:Komedie
    65%
    Copacabana není jen krásná pláž v Riu de Janeiru zobrazovaná na pohlednicích – zní tak i leitmotiv starosti odhánějící, svěží, ironické komedie se sociálním podtextem, jež si bere na paškál přetvářku a další nešvary mocných i obyčejných lidí. Jednou z jejích hlavních hrdinek je sedmnáctiletá hlídačka dětí z venkova Rita, vzdychající po místním idolu, klackovitém surfaři Paulovi, který tráví většinu času buď na prkně, nebo s marihuanovým jointem v puse ve společnosti zdejších prostitutek. Ritina žárlivost vzrůstá a jednoho dne ji napadne dost nevšední způsob, jak se Paulovi přiblížit – odebere se na ulici a začne se pod přezdívkou Mystery oddávat nejstaršímu řemeslu na světě. Její naivní a mírná povaha a také dokonalé křivky z ní brzy udělají mezi zákazníky hvězdu, a navíc jejímu kouzlu propadne i Tim, drsný pasák, který ji zaměstnal. Ale není jediný, kdo utone v jejích očích. Zaláskovaní jsou brzy i Paulo a také chlapec z ulice Waldick. Nejslavnější pláž se brzy stane svědkem jejich boje o dívčino srdce ve snímku, který získal hned pět hlavních cen na Cuiabá Film and Video Festival a dvě na Brasília Festival of Brazilian Cinema.
    Žánry:Komedie
    3
  • Ševelící pobřeží
    Ševelící pobřeží (2004)
    Film
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům. Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity. Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    62%
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům. Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity. Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    4
  • Diamantino
    Diamantino (2018)
    Film
    61%
    5
  • Visions of Europe
    Visions of Europe (2004)
    Film
    60%
    6
  • Estranho Caso de Angélica, O
    Estranho Caso de Angélica, O (2010)
    Film
    54%
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.