Hans Löw, narozen v roce 1976 v Brémách, Německo, je uznávaný německý herec, který se prosadil jak na divadelních prknech, tak ve filmu a televizi. Jako syn švýcarského herce Jürga Löwa vyrůstal ve Stuttgartu a v roce 1997 nastoupil na hereckou školu Otto Falckenberga v Mnichově, kde začal formovat svůj výrazný herecký talent.
Divadelní začátky a ocenění
Již během studií se objevoval v prvních divadelních a televizních rolích. Po absolvování školy se v sezóně 2001/2002 připojil k souboru prestižního Thalia Theater v Hamburku. Na jeho jevišti ztvárnil role v inscenacích jako "zeit zu lieben zeit zu sterben", "Port Authority", Shakespearova "Krále Leara" a Goethova "Urfausta". Za svou divadelní práci v Hamburku byl v roce 2004 oceněn renomovanou cenou Boy-Gobert-Preis. I po odchodu ze stálého angažmá v Thalia Theater v roce 2009 pokračoval v hostování v významných divadelních produkcích, například v Deutsche Theater a Maxim Gorki Theater.
Filmová kariéra
Paralelně s divadelní kariérou začal Hans Löw pronikat do filmového a televizního světa. Jeho filmový debut přišel v roce 2001 ve snímku Viktora Vogela – Commercial Man režiséra Larse Kraumeho. Následovaly role ve filmech jako Männer wie wir (Balls, 2004), Knallhart (Tough Enough, 2006) a Hände weg von Mississippi (Hands Off Mississippi, 2007). Postupně si budoval pověst všestranného herce schopného ztvárnit širokou škálu charakterů.
Mezinárodní průlom
Mezinárodní pozornost získal díky malé, ale výrazné roli v oceňovaném filmu Toni Erdmann (2016) režisérky Maren Ade, který byl nominován na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Ve stejném roce ztvárnil karikaturistu Ericha Ohsera v televizním životopisném filmu Kästner und der kleine Dienstag. Objevil se také v podpůrných rolích ve filmech Axolotl Overkill (2016) a Es war einmal in Deutschland (Bye Bye Germany, 2017), kde hrál po boku Moritze Bleibtreuho.
Hlavní role a kritické uznání
Skutečný průlom v jeho kariéře přišel v roce 2018, kdy ztvárnil hlavní roli Armina v ceněném filmu In My Room režiséra Ulricha Köhlera, který měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes. V tomto sci-fi dramatu hraje kameramana, jehož profesionální i osobní život je dysfunkční, a který se náhle ocitne jako jediný přeživší po nevysvětlitelné katastrofě, při níž zmizí všichni ostatní lidé. Löw pro tuto roli podstoupil výraznou fyzickou proměnu, zhubl a získal atletickou postavu, což dokládá jeho oddanost hereckému řemeslu.
Ve stejném roce podal nezapomenutelný výkon jako násilník v oceňovaném dramatu Alles ist gut (All Good) a v uznávaném televizním filmu Alles Isy (Isy Way Out) ztvárnil otce, který se snaží ochránit svého syna před trestním stíháním. V romantickém dramatu Zwei (2017) a společenském dramatu Hausbau mit Hindernissen (2017) se představil v hlavních rolích.
Současná kariéra
V posledních letech Hans Löw pokračuje v budování své filmografie významnými rolemi. V roce 2019 se objevil jako jeden z ústředního sourozeneckého tria ve filmu All My Loving. V oceňovaném sci-fi filmu Marie Schraderové Ich bin dein Mensch (I'm Your Man, 2021) ztvárnil bývalého přítele hlavní postavy. Film byl německým kandidátem na Oscara a dostal se do užšího výběru.
V thrilleru Wir sind dann wohl die Angehörigen (We Are Next of Kin, 2022), založeném na skutečném únosu Reemtsmy z roku 1996, ztvárnil blízkého rodinného přítele. V netflixovém thrillerovém seriálu Liebes Kind (Dear Child, 2023) měl hlavní roli policejního vyšetřovatele Gerda Bühlinga, který se zabýval případem pohřešované osoby starým 13 let. Seriál získal ocenění za nejlepší televizní film nebo miniseriál na 52. mezinárodních cenách Emmy.
Hans Löw je uznáván pro svou schopnost přesvědčivě ztvárnit komplexní postavy a svou všestrannost napříč žánry. Jeho herecký projev je charakteristický přirozeností a hloubkou, což z něj činí jednoho z nejvýraznějších německých herců své generace.