Francesco Grandjacquet: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Francesco Grandjacquet: Filmy a seriály

  • Řím, otevřené město
    Řím, otevřené město (1945)
    FilmRole: Francesco
    Několik měsíců před válkou doslovně diktoval Rossellinimu a Sergiovi Amideovi jeden z vůdců partyzánského odboje jak den po dni probíhaly boje připravující osvobození Římu. Zanedlouho potom se filmaři rozhodli v troskách rozbombardovaného města natočit jeho příběh - Řím, otevřené město (1945). Ataliéry byly zničené, tak se natáčelo na autentických místech a na ukořistěný materiál od Němců. Centrem příběhu se stal osud kněze Dona Pietra, který financuje protifašistickou buňku v době, kdy nacisté svrhli Mussolliniho režim. Dalšími členy jsou komunista Manfredi a typograf Francesco. Manfrediho snoubenka Marina jejich činnost vyzradí gestapu a začíná dramatický souboj vrcholící obětí kněze i komunisty. Roberto Rossellini (1906-1977) využil svých zkušeností z dokumentaristické tvorby a vytvořil klíčové dílo italského filmového směru zvaného neorelismus. Napjatá atmosféra německé okupace a přiblížení sociální mizérie obyvatel činžáků v Otevřeném městu nezapře genialitu tvůrce specializujícího se na zachycení člověka v jeho přirozeném prostředí. (Martin Jiroušek)
    78%
    Několik měsíců před válkou doslovně diktoval Rossellinimu a Sergiovi Amideovi jeden z vůdců partyzánského odboje jak den po dni probíhaly boje připravující osvobození Římu. Zanedlouho potom se filmaři rozhodli v troskách rozbombardovaného města natočit jeho příběh - Řím, otevřené město (1945). Ataliéry byly zničené, tak se natáčelo na autentických místech a na ukořistěný materiál od Němců. Centrem příběhu se stal osud kněze Dona Pietra, který financuje protifašistickou buňku v době, kdy nacisté svrhli Mussolliniho režim. Dalšími členy jsou komunista Manfredi a typograf Francesco. Manfrediho snoubenka Marina jejich činnost vyzradí gestapu a začíná dramatický souboj vrcholící obětí kněze i komunisty. Roberto Rossellini (1906-1977) využil svých zkušeností z dokumentaristické tvorby a vytvořil klíčové dílo italského filmového směru zvaného neorelismus. Napjatá atmosféra německé okupace a přiblížení sociální mizérie obyvatel činžáků v Otevřeném městu nezapře genialitu tvůrce specializujícího se na zachycení člověka v jeho přirozeném prostředí. (Martin Jiroušek)
    1
  • Vrah
    Vrah (1961)
    FilmRole: Vecchio Signore

    Zajímavý debut Elia Petriho vypráví příběh ambiciózního středostavovského starožitníka, miláčka žen, který je neprávem obviněn z vraždy své milenky. Okolnosti jej donutí k zamyšlení nad svou minulostí: začíná si pomalu uvědomovat ubohost svého života. Petri zde kriticky pohlíží na metody italské policie. Již ve Vrahovi vystupuje do popředí téma, které dominuje i v jeho dalších filmech: vztah občana a orgánů moci aneb sociálně-kritický pohled na naši společnost.

    Režie:Elio Petri
    68%

    Zajímavý debut Elia Petriho vypráví příběh ambiciózního středostavovského starožitníka, miláčka žen, který je neprávem obviněn z vraždy své milenky. Okolnosti jej donutí k zamyšlení nad svou minulostí: začíná si pomalu uvědomovat ubohost svého života. Petri zde kriticky pohlíží na metody italské policie. Již ve Vrahovi vystupuje do popředí téma, které dominuje i v jeho dalších filmech: vztah občana a orgánů moci aneb sociálně-kritický pohled na naši společnost.

    Režie:Elio Petri
    2
  • Touha
    Touha (1946)
    FilmRole: Riccardo
    Paola, milánská prostitutka, se vrací do rodné vesnice v abruzských horách, aby se pokusila začít nový život. Otec ji odmítá, bývalý milenec ji vydírá a švagr po ní touží. Obrací se proto o podporu ke své milované sestře. Ale i ta ji odmítne. Paola, stejně jako mnoho izolovaných postav Rosselliniho filmů, čeká na příjezd svého snoubence, který jí nabídl nový začátek, ale nakonec se rozhodne, že život je nesnesitelný.
    Žánry:Drama
    65%
    Paola, milánská prostitutka, se vrací do rodné vesnice v abruzských horách, aby se pokusila začít nový život. Otec ji odmítá, bývalý milenec ji vydírá a švagr po ní touží. Obrací se proto o podporu ke své milované sestře. Ale i ta ji odmítne. Paola, stejně jako mnoho izolovaných postav Rosselliniho filmů, čeká na příjezd svého snoubence, který jí nabídl nový začátek, ale nakonec se rozhodne, že život je nesnesitelný.
    Žánry:Drama
    3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.