Andrea Esterhazy (19. října 1913, Bratislava, Rakousko-Uhersko – 30. července 1984, Řím, Itálie) byl maďarský herec a diplomat šlechtického původu, který se prosadil v evropské a americké kinematografii.
Andrea Esterhazy, vlastním jménem András Béla Péter Hubert Esterházy, pocházel z významné maďarské šlechtické rodiny Esterházy, která po staletí patřila k nejvlivnějším aristokratickým rodům v Uhrách. Před zahájením herecké kariéry působil jako diplomat. Pracoval na ministerstvu zahraničních věcí v Budapešti a po druhé světové válce byl vyslán jako tajemník velvyslanectví do Říma, kde se nakonec usadil natrvalo. Jeho plynulá znalost pěti jazyků – němčiny, maďarštiny, italštiny, francouzštiny a angličtiny – mu později umožnila uplatnit se v mezinárodních filmových produkcích.
Esterhazy se začal objevovat ve filmech v 50. letech 20. století, kdy získal menší roli v oscarovém snímku Roman Holiday (1953), kde ztvárnil zaměstnance velvyslanectví. Následovaly další epizodní role v prestižních mezinárodních produkcích jako War and Peace (1956), kde se objevil jako Dolochovův sekundant v souboji, a The Naked Maja (1958) s Avou Gardner v hlavní roli. V roce 1959 účinkoval ve filmu Hannibal, historickém dobrodružném snímku s Victorem Maturem v titulní roli kartaginského vojevůdce.
V 60. letech pokračoval v budování své filmové kariéry, když se objevil v epickém válečném dramatu 55 Days at Peking (1963), kde ztvárnil rakouského ministra. Jeho filmografie zahrnuje také roli v Luchino Viscontiho oceňovaném snímku Death in Venice (1971). V roce 1974 si zahrál doktora v adaptaci románu Henryho Jamese Daisy Miller, kterou režíroval Peter Bogdanovich s Cybill Shepherd v hlavní roli.
Jednou z jeho významnějších rolí byla postava D'Annunzia v psychologickém thrilleru Obsession (1976) režiséra Briana De Palmy, kde hrál po boku Cliffa Robertsona a Geneviève Bujold. V témže roce se objevil také v katastrofickém filmu The Cassandra Crossing. Mezi jeho poslední filmové role patřila postava ministra obrany v politickém thrilleru The Salamander (1981).
Andrea Esterhazy byl typickým představitelem tzv. "generici" – herců, kteří se specializovali na menší role v mezinárodních produkcích natáčených v Itálii. Díky svému aristokratickému vzhledu a jazykovým schopnostem byl často obsazován do rolí diplomatů, šlechticů a dalších postav z vyšších společenských vrstev. Přestože většina jeho rolí byla epizodních, jeho přítomnost dodávala filmům autentický mezinárodní charakter.
Andrea Esterhazy zemřel 30. července 1984 v Římě ve věku 70 let, kde strávil většinu svého profesního života. Jeho filmová kariéra, čítající desítky rolí v mezinárodních produkcích, představuje zajímavý příklad propojení evropské a americké kinematografie v poválečném období.