Jean de Segonzac, narozen v USA jako nejmladší ze čtyř dětí Adalberta a Madeleine de Segonzacových, je americký režisér, scenárista a kameraman, který se specializuje především na dokumentární tvorbu a televizní programy. Jeho otec, přezdívaný "Ziggy", byl francouzský novinář, který působil jako hlavní americký korespondent pro francouzský deník France Soir ve Washingtonu, D.C. po dobu dvou desetiletí a byl také bývalým prezidentem Asociace zahraničního tisku.
Vzdělání a počátky kariéry
Jean de Segonzac absolvoval Rhode Island School of Design v roce 1975. Jeho první známý profesionální kredit byl jako kameraman dokumentárního filmu Born on the Fourth of July v roce 1985. Následně pracoval na dokumentu Common Threads: Stories from the Quilt (1989) a poté na snímku Crack USA: County Under Siege, který byl nominován na Oscara. V roce 1991 pracoval na dokumentu Where Are We? a následně na Our Trip Through America (1992), který sledoval gay filmaře Roba Epsteina a Jeffreyho Friedmana při jejich cestě po malých amerických městech. Deník Newsday ocenil jeho práci slovy, že film vděčí za svůj úspěch právě de Segonzacovi a jeho "pozornému oku kamery".
Průlom v kariéře
Jeho průlomovým dílem byla kamera pro nezávislý celovečerní film Nicka Gomeze Laws of Gravity (1992). Jeden z recenzentů označil jeho záběry za "výjimečnou práci kamery ve stylu cinéma vérité", zatímco jiný chválil jeho "skákavou, konfrontační" kameru. Za svou kameru pro tento film byl nominován na cenu New York Film Critics Circle Awards. De Segonzac nejen že zajistil kameru, ale také se vzdal svého honoráře ve výši 5 000 dolarů, aby pomohl dokončit film. V roce 1994 byl součástí týmu, který získal Peabody Award za dokument Road Scholar, který sledoval rumunsko-amerického básníka a komentátora Národního veřejného rozhlasu Andreie Codresca při jeho cestě po Spojených státech.
Televizní tvorba
Od roku 1993 se většina de Segonzacovy práce soustředila na televizní tvorbu, především na kriminální dramata ve stylu cinéma vérité. Spolupracoval na seriálech jako Homicide: Life on the Street, Oz, Brooklyn South, Law & Order a jeho spin-offech. Společně s Barrym Levinsonem je považován za tvůrce "volného, plynulého vizuálního stylu" seriálu Homicide: Life on the Street, který navazoval na dokumentární styl seriálu Hill Street Blues. Kritik Matt Zoller Seitz označil pilotní díl tohoto seriálu za jeden z 10 nejlepších televizních pilotů všech dob.
De Segonzac režíroval vůbec první epizodu seriálu Law & Order: Special Victims Unit v roce 1999 s názvem "Payback". Celkem režíroval 56 epizod tohoto seriálu mezi lety 1999-2025. Významná byla také jeho práce na pilotních epizodách seriálů Law & Order: Criminal Intent a Law & Order: Trial by Jury. Režíroval také první epizodu obnoveného seriálu Law & Order s názvem "The Right Thing". V roce 2011 byl spolurežisérem televizního seriálu Lights Out na kabelové síti FX a režíroval sedmou epizodu první sezóny seriálu Boss s Kelseym Grammerem na kabelové síti Starz. Mezi jeho další významné televizní projekty patří seriály Peacemakers (2003), Surface (2005-2006) a Blindspot (2015-2020), kde režíroval několik epizod.
Filmová režie
De Segonzac debutoval jako režisér celovečerního filmu snímkem Mimic 2 v roce 2001, což byl přímý pokračovatel hororu Mimic (1997) na DVD. Tento sci-fi horor byl inspirován povídkou Donalda A. Wollheima a v hlavních rolích se představili Edward Albert, Alix Koromzay, Bruno Campos a Jon Polito. V roce 2003 režíroval televizní film Code 11-14 s Davidem Jamesem Elliotem a Nanci Chambers, který pojednával o sériovém vrahovi na palubě letadla Boeing 747SP z Sydney do Los Angeles. Jeho druhým celovečerním filmem byl nízkorozpočtový sci-fi thriller Lost City Raiders z roku 2008.
De Segonzacův vizuální styl je charakteristický svým syrovým, dokumentárním přístupem, který přináší autenticitu a bezprostřednost do jeho projektů. Díky své všestrannosti a schopnosti pracovat jak v dokumentárním, tak v hraném žánru, se stal vyhledávaným režisérem a kameramanem, zejména pro kriminální a akční televizní seriály.