Charles Coleman se narodil 22. prosince 1885 v Sydney v Novém Jižním Walesu v Austrálii a stal se jedním z nejpracovitějších charakterních herců němého i zvukového filmu. Charles Pearce Coleman byl australsko-americký charakterní herec němého i zvukového filmu , který během své kariéry vytvořil více než 200 filmových rolí.
Začátky filmové kariéry
Coleman začal svou filmovou kariéru v němém filmu The Mummy and the Humming Bird z roku 1915, který byl také filmovým debutem Charlese Cherryho, známého divadelního herce . Tento film režíroval James Durkin a ve filmu hrál po boku Charlese Cherryho, Lillian Tucker, Arthura Hoopse a Williama Sorella . Coleman se rychle etabloval jako spolehlivý charakterní herec, který se specializoval na specifické typy rolí.
Specializace na služebné role
Ve více než polovině svých 200 filmových vystoupení se Coleman objevil jako komorník, vrátný/concierge, komorník nebo číšník . Tento australský rodák byl divadelní, filmový a televizní herec, který nejčastěji ztvárňoval komorníky nebo služebníky . Jeho fyzický vzhled - vysoký, korpulentní, plešatý herec se stříbrnými vlasy - ho předurčoval k těmto typům rolí.
Významné filmy třicátých let
Ve třicátých letech se Coleman objevil v řadě významných filmů. Mezi jeho rané filmové role patřily Second Hand Love (1923), drama Winner Take All (1932) s Jamesem Cagneyem, Jewel Robbery (1932) s Williamem Powellem, Merrily We Go to Hell (1932) se Sylvií Sidney, Midnight Club (1933) a muzikálová komedie The Gay Divorcee (1934) s Fredem Astairem . V roce 1934 se objevil ve filmu Born to Be Bad s Lorettou Young a Carym Grantem, ve verzi Of Human Bondage s Bette Davis a Lesliem Howardem, v prvním filmu s párem Fred Astaire a Ginger Rogers The Gay Divorcee (1935), v prvním celovečerním filmu natočeném výhradně v Technicoloru Becky Sharp, v Magnificent Obsession (1936) s Irene Dunne a Robertem Taylorem, ve filmu Captains Courageous (1937) se Spencerem Tracym, The Prince and the Pauper (1937) s Errolem Flynnem a Claudem Rainsem a ve verzi A Christmas Carol (1938) s Reginaldem Owenem .
Pokračující kariéra ve čtyřicátých letech
Coleman pokračoval v práci ve filmu během třicátých let, objevil se ve Walking on Air (1936), komedii There Goes My Girl (1937) s Genem Raymondem a komedii Danger - Love at Work (1937) s Ann Sothern. Také se objevil v muzikálu Deanny Durbin That Certain Age (1938). V druhé polovině své kariéry pokračoval v hraní v dramatické adaptaci Frenchman's Creek (1944) s Joan Fontaine, mysteriózním filmu The Whistler (1944) s Richardem Dixem a kriminálním filmu The Missing Corpse (1945) s J Edwardem Brombergem .
Divadelní kariéra na Broadwayi
Kromě filmové kariéry měl Coleman také bohatou divadelní kariéru. Colemanova divadelní práce zahrnovala roli hlavního muže pro Pauline Frederick v produkcích, které procestovaly Austrálii a Spojené státy . Na Broadwayi vystupoval v Porgy and Bess (1943), Amourette (1933), Face the Music (1932), Nina Rosa (1930), Colonel Newcome (1917), The Merry Wives of Windsor (1916), The Adventure of Lady Ursula (1915) a Secret Strings (1914) . V roce 1943 se objevil v obnoveném uvedení Porgy and Bess jako člen sboru .
Závěr kariéry a smrt
Posledním filmem, na kterém Coleman pracoval, byl western The Blazing Sun (1950) s Genem Autrym . Double Dynamite (1951) s Jane Russell, Grouchem Marxem a Frankem Sinatrou byl posledním filmem, který byl uveden s jeho účastí . Coleman na tomto filmu pracoval v roce 1948, ale byl odložen na několik let Howardem Hughesem a nebyl uveden až po Colemanově smrti . Coleman zemřel na mrtvici v Motion Picture Country Home v Los Angeles 8. března 1951 ve věku 66 let a byl zpopelněn a pohřben v Chapel Of The Pines Crematory v Los Angeles .