6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

John Cobley: Filmy a seriály

  • Division 4
    Division 4 (1969)
    Seriál
    84%
    1
  • Phar Lap
    Phar Lap (1983)
    Film
    Ten kůň se stal legendou dostihového světa. Dodnes lidé vzpomínají na nádherného ryzáka, který v cílové rovince s lehkostí zdolával své soupeře. Přišel do australských stájí z Nového Zélandu a byl nepřemožitelným šampiónem závodní dráhy počátku třicátých let. Úspěchy a sláva jdou ovšem vždy ruku v ruce se závistí a intrikami. Člověk se může bránit, kůň ne. A Phar Lap doplatil na lidskou zlobu a malichernost... S vítězícím Phar Lapem jsou spojována jména tří mužů. Trenér Harry Telford už nikdy neobjevil koně týchž kvalit, finančně zkrachoval a žil v chudobě až do roku 1960. Majitel stájí Dave Davis zemřel v Kalifornii v roce 1959. Phar Lapův ošetřovatel Tommy Woodcock se stal jednou z nejznámějších osobností australského turfu. V době natáčení tohoto filmu mu bylo 78 let a stále ještě působil jako trenér. (Zahrál si v něm jednu z epizodních rolí.) Film vzpomíná nejen na stejnojmenného fenomenálního koně, ale zároveň nám umožňuje nahlédnout do zákulisí dostihového sportu, ovlivněného nejrůznějšími profesemi, od chovatelů přes trenéry a žokeje, až po bookmakery.
    74%
    Ten kůň se stal legendou dostihového světa. Dodnes lidé vzpomínají na nádherného ryzáka, který v cílové rovince s lehkostí zdolával své soupeře. Přišel do australských stájí z Nového Zélandu a byl nepřemožitelným šampiónem závodní dráhy počátku třicátých let. Úspěchy a sláva jdou ovšem vždy ruku v ruce se závistí a intrikami. Člověk se může bránit, kůň ne. A Phar Lap doplatil na lidskou zlobu a malichernost... S vítězícím Phar Lapem jsou spojována jména tří mužů. Trenér Harry Telford už nikdy neobjevil koně týchž kvalit, finančně zkrachoval a žil v chudobě až do roku 1960. Majitel stájí Dave Davis zemřel v Kalifornii v roce 1959. Phar Lapův ošetřovatel Tommy Woodcock se stal jednou z nejznámějších osobností australského turfu. V době natáčení tohoto filmu mu bylo 78 let a stále ještě působil jako trenér. (Zahrál si v něm jednu z epizodních rolí.) Film vzpomíná nejen na stejnojmenného fenomenálního koně, ale zároveň nám umožňuje nahlédnout do zákulisí dostihového sportu, ovlivněného nejrůznějšími profesemi, od chovatelů přes trenéry a žokeje, až po bookmakery.
    2
  • Country Practice, A
    Country Practice, A (1981)
    Seriál
    A Country Practice byl australský televizní dramatický seriál. V době svého vzniku se jednalo o jeden z nejdéle vysílaných seriálů svého druhu, který produkoval James Davern ze společnosti JNP Productions. Ten napsal pilotní epizodu a v roce 1979 se s ní zúčastnil scenáristické soutěže, kde skončil třetí a získal ocenění za zásluhy. Seriál se vysílal na stanici Seven Network v 1 058 epizodách od 18. listopadu 1981 do 22. listopadu 1993. Byl produkován v produkčním zařízení ATN-7 v Eppingu v Sydney. Po dlouhém vysílání na stanici Seven Network ho převzala stanice Network Ten s převážně novým obsazením od dubna do listopadu 1994 na 30 epizod, ačkoli seriál Ten nebyl tak úspěšný jako jeho předchůdce. Seriál Channel Seven se také natáčel v Pitt Townu, zatímco seriál Channel Ten se natáčel v Emerald ve Victorii.
    Žánry:Drama
    70%
    A Country Practice byl australský televizní dramatický seriál. V době svého vzniku se jednalo o jeden z nejdéle vysílaných seriálů svého druhu, který produkoval James Davern ze společnosti JNP Productions. Ten napsal pilotní epizodu a v roce 1979 se s ní zúčastnil scenáristické soutěže, kde skončil třetí a získal ocenění za zásluhy. Seriál se vysílal na stanici Seven Network v 1 058 epizodách od 18. listopadu 1981 do 22. listopadu 1993. Byl produkován v produkčním zařízení ATN-7 v Eppingu v Sydney. Po dlouhém vysílání na stanici Seven Network ho převzala stanice Network Ten s převážně novým obsazením od dubna do listopadu 1994 na 30 epizod, ačkoli seriál Ten nebyl tak úspěšný jako jeho předchůdce. Seriál Channel Seven se také natáčel v Pitt Townu, zatímco seriál Channel Ten se natáčel v Emerald ve Victorii.
    Žánry:Drama
    3
  • Hezký, charakterní Ital v Austrálii hledá krajanku za účelem sňatku
    Hezký, charakterní Ital v Austrálii hledá krajanku za účelem sňatku (1971)
    Film
    Amedeo je jedním z desetitisíců Italů, kteří pracují v Austrálii v dolech, v lesích, na stavbách cest a železnic. Ačkoli tu však žijí už desítky let, stále je neopouští touha po vlasti, zachovávají její zvyky a touží po italských manželkách. Vždyť taková italská domácnost je i tisíce kilometrů od domova zcela svébytná a hned tak se na ni zapomenout nedá! A tak se Amedeo rozhodne podniknout potřebné kroky k nalezení partnerky z rodné země. Hlavní role v nestárnoucí tragikomedii z roku 1971 vytvořili Claudia Cardinale a Alberto Sordi.
    Žánry:Komedie
    69%
    Amedeo je jedním z desetitisíců Italů, kteří pracují v Austrálii v dolech, v lesích, na stavbách cest a železnic. Ačkoli tu však žijí už desítky let, stále je neopouští touha po vlasti, zachovávají její zvyky a touží po italských manželkách. Vždyť taková italská domácnost je i tisíce kilometrů od domova zcela svébytná a hned tak se na ni zapomenout nedá! A tak se Amedeo rozhodne podniknout potřebné kroky k nalezení partnerky z rodné země. Hlavní role v nestárnoucí tragikomedii z roku 1971 vytvořili Claudia Cardinale a Alberto Sordi.
    Žánry:Komedie
    4
  • Irčan
    Irčan (1978)
    FilmRole: Storekeeper
    64%
    5
  • Fast Talking
    Fast Talking (1984)
    FilmRole: Roll Call Teacher
    61%
    6
  • Eliza Fraser
    Eliza Fraser (1976)
    Film
    56%
    7
  • Nočňátko
    Nočňátko (1978)
    FilmRole: policista

    Co se stalo té noci, kdy vlezl k Felicity do ložnice tajemný slídil? A záleží na tom vůbec? Matka drbna si dělá obavy o dcerčino zasnoubení, otec, který svou holčičku tak rád koupal, hlavně chce, aby si jeho děťátko udrželo čistotu. A Felicity zajímá jen to, jak z usedlé domácnosti co nejrychleji vypadnout.

    Režisér Jim Sharman řadí Nočňátko, typického představitele heterogenního cyklu, kterému dnes říkáme „australská gotika“, mezi svá nejoblíbenější díla, ačkoli ve své době nesklidilo nijak mimořádný divácký úspěch. Jak už to ostatně u mnoha filmů, které rehabilitujeme na Festivalu otrlého diváka, bývá. Na konci 70. let Nočňátko bodovalo i jedovatými satirickými šlehy vůči privilegovaným neurotikům, kterými se scénář Patricka Whitea, držitele Nobelovy ceny za literaturu, jen hemží. Dnes snímek trumfuje hlavně svou bizarní vizualitou a jednotlivými scénami, které v průběhu poněkud strnulého příběhu kousnou diváka jak pakobra australská a drží ho tak v permanentním střehu. Sharmanův surrealistický vizuální styl, který obzvláště pravidelní návštěvníci kina Aero dobře znají z jeho nejslavnějšího spektáklu Rocky Horror Picture Show, příjemně pepří odcizené dialogy a trhá soudržnost příběhu na barevné cáry. Je vysoce pravděpodobné, že některé obrazy z Nočňátka už z hlavy nikdy nedostanete.

    Divákovi doporučujeme uvelebit se na barvotiskovém předměstí Sydney a nechat se kolébat příběhem mladé traumatizované ženy, se kterou se její matka ztotožňuje natolik, že i proklamované noční napadení prožívá, jako by byla sama jeho obětí. On ten barvotisk časem potemní, zdroj traumatu změní podobu a proměněná Felicity najde svůj zrcadlový obraz tam, kde ho nikdo hledat nechce. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:DramaHororKomedieThriller
    55%

    Co se stalo té noci, kdy vlezl k Felicity do ložnice tajemný slídil? A záleží na tom vůbec? Matka drbna si dělá obavy o dcerčino zasnoubení, otec, který svou holčičku tak rád koupal, hlavně chce, aby si jeho děťátko udrželo čistotu. A Felicity zajímá jen to, jak z usedlé domácnosti co nejrychleji vypadnout.

    Režisér Jim Sharman řadí Nočňátko, typického představitele heterogenního cyklu, kterému dnes říkáme „australská gotika“, mezi svá nejoblíbenější díla, ačkoli ve své době nesklidilo nijak mimořádný divácký úspěch. Jak už to ostatně u mnoha filmů, které rehabilitujeme na Festivalu otrlého diváka, bývá. Na konci 70. let Nočňátko bodovalo i jedovatými satirickými šlehy vůči privilegovaným neurotikům, kterými se scénář Patricka Whitea, držitele Nobelovy ceny za literaturu, jen hemží. Dnes snímek trumfuje hlavně svou bizarní vizualitou a jednotlivými scénami, které v průběhu poněkud strnulého příběhu kousnou diváka jak pakobra australská a drží ho tak v permanentním střehu. Sharmanův surrealistický vizuální styl, který obzvláště pravidelní návštěvníci kina Aero dobře znají z jeho nejslavnějšího spektáklu Rocky Horror Picture Show, příjemně pepří odcizené dialogy a trhá soudržnost příběhu na barevné cáry. Je vysoce pravděpodobné, že některé obrazy z Nočňátka už z hlavy nikdy nedostanete.

    Divákovi doporučujeme uvelebit se na barvotiskovém předměstí Sydney a nechat se kolébat příběhem mladé traumatizované ženy, se kterou se její matka ztotožňuje natolik, že i proklamované noční napadení prožívá, jako by byla sama jeho obětí. On ten barvotisk časem potemní, zdroj traumatu změní podobu a proměněná Felicity najde svůj zrcadlový obraz tam, kde ho nikdo hledat nechce. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:DramaHororKomedieThriller
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.