Ming-liang Tsai: Nejlepší filmy a seriály

7.4

Ming-liang Tsai: Filmy a seriály

  • Ch'ing shaonien na cha
    Ch'ing shaonien na cha (1994)
    Film
    Revoluční film, který natrvalo změnil charakter tchajwanské kinematografie, vypráví příběh několika mladých lidí, kteří svůj život dělí mezi návštěvy počítačových heren, barů, jednorázové nebo nefunkční vztahy a neschopnost komunikovat se svými rodiči. To vše v dlouhých, tekutých záběrech, jejichž cílem je dostat na plátno co nejreálněji současný svět. Svět, kde staré už žije jen v příbězích a pomalu se vytrácí spolu s generací našich rodičů. Svět, který se žene dopředu, a přitom podivně přešlapuje na místě. (Filmasia 2006)
    Žánry:Drama
    77%
    Revoluční film, který natrvalo změnil charakter tchajwanské kinematografie, vypráví příběh několika mladých lidí, kteří svůj život dělí mezi návštěvy počítačových heren, barů, jednorázové nebo nefunkční vztahy a neschopnost komunikovat se svými rodiči. To vše v dlouhých, tekutých záběrech, jejichž cílem je dostat na plátno co nejreálněji současný svět. Svět, kde staré už žije jen v příbězích a pomalu se vytrácí spolu s generací našich rodičů. Svět, který se žene dopředu, a přitom podivně přešlapuje na místě. (Filmasia 2006)
    Žánry:Drama
    1
  • Ať žije láska!
    Ať žije láska! (1995)
    Film
    75%
    2
  • Kolik je tam hodin?
    Kolik je tam hodin? (2001)
    Film
    73%
    3
  • He liu
    He liu (1997)
    Film
    Xiao-Kang dělá komparz při natáčení jednoho filmu. Při jeho drobné roli musí hrát mrtvolu nalezenou ve špinavé řece. Vše proběhne dobře, jenže po natáčení začne Xiao-Kanga bolet za krkem. Pomoci mu zbavit se toho se snaží jak jeho rodiče, tak doktoři, kteří na něj zkoušejí různé druhy medicín, jenže nic nepomáhá, bolest ani trochu neutichá, spíš se neustále zvětšuje a stává se čím dál tím nesnesitelnější... Jaká je však příčina téhle náhlé bolesti?
    Žánry:Drama
    73%
    Xiao-Kang dělá komparz při natáčení jednoho filmu. Při jeho drobné roli musí hrát mrtvolu nalezenou ve špinavé řece. Vše proběhne dobře, jenže po natáčení začne Xiao-Kanga bolet za krkem. Pomoci mu zbavit se toho se snaží jak jeho rodiče, tak doktoři, kteří na něj zkoušejí různé druhy medicín, jenže nic nepomáhá, bolest ani trochu neutichá, spíš se neustále zvětšuje a stává se čím dál tím nesnesitelnější... Jaká je však příčina téhle náhlé bolesti?
    Žánry:Drama
    4
  • Nespavost
    Nespavost (2015)
    Film
    Sedmý chodecký film vznikl na zakázku Hongkongského mezinárodního filmového festivalu. Sleduje náhodné setkání mnicha v červeném rouchu v podání Lee Kang-shenga a známého japonského herce Masanobu Andoa ve veřejných lázní a kapslovém hotelu. Intimní dvojportrét objevuje niterné spolubytí i míjení nočního Tokia a neklidné lidské mysli. (MFDF Ji.hlava)
    72%
    Sedmý chodecký film vznikl na zakázku Hongkongského mezinárodního filmového festivalu. Sleduje náhodné setkání mnicha v červeném rouchu v podání Lee Kang-shenga a známého japonského herce Masanobu Andoa ve veřejných lázní a kapslovém hotelu. Intimní dvojportrét objevuje niterné spolubytí i míjení nočního Tokia a neklidné lidské mysli. (MFDF Ji.hlava)
    5
  • Bu san
    Bu san (2003)
    Film
    72%
    6
  • Chodec (Nádhera)
    Chodec (Nádhera) (2012)
    Film
    71%
    7
  • Cesta na západ
    Cesta na západ (2014)
    Film
    Uprostřed živého mumraje marseilleských ulic se objevuje postava mnicha, který se téměř nepostřehnutelným, milimetrovým pohybem vydává na cestu po zdejších prostranstvích. To, co se zprvu zdá jako sošné ustrnutí uprostřed davu, teprve až s časem věnovaným filmu probouzí k životu nepatrné posuny a téměř neznatelný krok vpřed. Snímek spadající mezi kontemplativní filmy vyžadující trpělivého diváka, který je ochoten se do prožitku ponořit a aktivně na něm participovat, nezapře spříznění s myšlenkami buddhismu. Klíčem ke čtení filmu je zde samotný objekt zájmu. Mnich totiž na poznání města nepotřebuje vést dialog s lidmi, pozorovat okolí či si zjišťovat fakta. Stačí žít, vnímat prostý okamžik a místo procítit, aby jej šlo pochopit. Podobnou výzvu klade režisér i před diváka a probouzí v něm touhu pohlédnout za navyklé náležitosti umění. Námět snímku vychází z úspěšné divadelní hry Only You, v níž Tsai Ming Liang rovněž režíroval chůzi kráčející postavy.
    70%
    Uprostřed živého mumraje marseilleských ulic se objevuje postava mnicha, který se téměř nepostřehnutelným, milimetrovým pohybem vydává na cestu po zdejších prostranstvích. To, co se zprvu zdá jako sošné ustrnutí uprostřed davu, teprve až s časem věnovaným filmu probouzí k životu nepatrné posuny a téměř neznatelný krok vpřed. Snímek spadající mezi kontemplativní filmy vyžadující trpělivého diváka, který je ochoten se do prožitku ponořit a aktivně na něm participovat, nezapře spříznění s myšlenkami buddhismu. Klíčem ke čtení filmu je zde samotný objekt zájmu. Mnich totiž na poznání města nepotřebuje vést dialog s lidmi, pozorovat okolí či si zjišťovat fakta. Stačí žít, vnímat prostý okamžik a místo procítit, aby jej šlo pochopit. Podobnou výzvu klade režisér i před diváka a probouzí v něm touhu pohlédnout za navyklé náležitosti umění. Námět snímku vychází z úspěšné divadelní hry Only You, v níž Tsai Ming Liang rovněž režíroval chůzi kráčející postavy.
    8
  • Tianqiao bu jianle Taiwan
    Tianqiao bu jianle Taiwan (2002)
    Film
    Shiang-Chyi se potuluje po tchajpejském hlavním nádraží. Kamera sleduje ženu, která se snaží přejít rušnou ulici. Jiná žena s těžkým kufrem se snaží udělat to samé. Ale dříve, než se to oběma podaří, se stane hodně věcí. Není ale jasné, zda jsou vymyšlené, anebo se skutečně odehrály.... Na konci pozorujeme řeku ve městě. Řeka je stejná, jako vždycky byla. Ale ženy, které jsme sledovali, už tam nejsou...
    70%
    Shiang-Chyi se potuluje po tchajpejském hlavním nádraží. Kamera sleduje ženu, která se snaží přejít rušnou ulici. Jiná žena s těžkým kufrem se snaží udělat to samé. Ale dříve, než se to oběma podaří, se stane hodně věcí. Není ale jasné, zda jsou vymyšlené, anebo se skutečně odehrály.... Na konci pozorujeme řeku ve městě. Řeka je stejná, jako vždycky byla. Ale ženy, které jsme sledovali, už tam nejsou...
    9
  • Dny
    Dny (2021)
    Film
    Ve filmu Dny obrací režisér Tsai Ming-liang pozornost na porouchané tělo svého dvorního herce Lee Kang-shenga. Touha ulevit od bolesti a setrvalé samoty přivede Kanga pod ruce mladého maséra. Trajektorie dvou mužů z rozdílných krajin a poměrů se krátce protnou v intenzivním smyslovém prožitku a zčeří hladiny jejich solitérních životů. Po souboru nedějových filmů a osobních zpovědí jsou Dny návratem tchajwanského režiséra k poklidnému, křehce melodramatickému vyprávění. Jsou filmem v nejlepším slova smyslu pečovatelským, hypnotizujícím a prostoupeným momenty nezapomenutelné pomíjivosti. (Filmasia)
    Žánry:Drama
    69%
    Ve filmu Dny obrací režisér Tsai Ming-liang pozornost na porouchané tělo svého dvorního herce Lee Kang-shenga. Touha ulevit od bolesti a setrvalé samoty přivede Kanga pod ruce mladého maséra. Trajektorie dvou mužů z rozdílných krajin a poměrů se krátce protnou v intenzivním smyslovém prožitku a zčeří hladiny jejich solitérních životů. Po souboru nedějových filmů a osobních zpovědí jsou Dny návratem tchajwanského režiséra k poklidnému, křehce melodramatickému vyprávění. Jsou filmem v nejlepším slova smyslu pečovatelským, hypnotizujícím a prostoupeným momenty nezapomenutelné pomíjivosti. (Filmasia)
    Žánry:Drama
    10
  • Hei yan quan
    Hei yan quan (2006)
    Film
    Nový snímek mistra tchajwanského filmu Tsai Ming-lianga si diváka podmaní svou melancholií a zdánlivou formální strohostí. Vypovídá o několika postavách, které žijí v roztodivných, až groteskních příbytcích v malajském Kuala Lumpuru. Jejich osudy se postupně spojují, přičemž roztodivnou úlohu přitom sehrává stará matrace. Jako v předchozích filmech i zde Tsai své mlčenlivé nejednoznačné hrdiny představuje v dlouhých záběrech skrze jejich vzájemné vztahy a prostředí. Neopájí se exotickými exteriéry Malajsie, nýbrž zůstává s postavami v jejich „nouzových“ obydlích na periferii společnosti a věnuje se jejich každodenním úkonům. Ty jsou svou bezprostředností až odzbrojující.
    Žánry:DramaKomedie
    69%
    Nový snímek mistra tchajwanského filmu Tsai Ming-lianga si diváka podmaní svou melancholií a zdánlivou formální strohostí. Vypovídá o několika postavách, které žijí v roztodivných, až groteskních příbytcích v malajském Kuala Lumpuru. Jejich osudy se postupně spojují, přičemž roztodivnou úlohu přitom sehrává stará matrace. Jako v předchozích filmech i zde Tsai své mlčenlivé nejednoznačné hrdiny představuje v dlouhých záběrech skrze jejich vzájemné vztahy a prostředí. Neopájí se exotickými exteriéry Malajsie, nýbrž zůstává s postavami v jejich „nouzových“ obydlích na periferii společnosti a věnuje se jejich každodenním úkonům. Ty jsou svou bezprostředností až odzbrojující.
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ...
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ... (2007)
    Film
    64%
    12
  • Visage
    Visage (2009)
    FilmRole: (as Ming-liang Tsai)
    63%
    13
  • Hu die fu ren
    Hu die fu ren (2009)
    Film
    62%
    14
  • Chuť melounů
    Chuť melounů (2005)
    Film

    V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

    61%

    V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

    15
  • Nan fang lai xin
    Nan fang lai xin (2013)
    Film
    58%
    16
  • Fish, Underground
    Fish, Underground (2001)
    Film
    Původním námětem filmu měla být spiritistická média, neuvěřitelně přesná. Tchaj Ming-liang naskočil na svou motorku s obsahem 50 ccm, vybavený DV kamerou připravenou ji natočit, aby zjistil, zda bůh promluví do jeho kamery. Cestou ale uvízl v dopravní zácpě lidí shromážděných na festivalu jiného boha. Muž v transu, blýskavé karaoke zpěvačky na pódiu, výpadek proudu. Během této odbočky kamera objevuje ryby a podzemní chodby.
    53%
    Původním námětem filmu měla být spiritistická média, neuvěřitelně přesná. Tchaj Ming-liang naskočil na svou motorku s obsahem 50 ccm, vybavený DV kamerou připravenou ji natočit, aby zjistil, zda bůh promluví do jeho kamery. Cestou ale uvízl v dopravní zácpě lidí shromážděných na festivalu jiného boha. Muž v transu, blýskavé karaoke zpěvačky na pódiu, výpadek proudu. Během této odbočky kamera objevuje ryby a podzemní chodby.
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.