Nate Bynum, narozený v Columbii v Jižní Karolíně, je americký herec, pedagog a scenárista s rozsáhlou kariérou v oblasti filmu a televize. Jako herec se proslavil především svými rolemi ve filmech Iron Man 3 (2013), My Dog Skip (2000) a The Rainmaker (1997).
Herecká kariéra
Nate Bynum se během své více než třicetileté kariéry objevil v řadě významných filmových a televizních produkcí. V roce 1997 ztvárnil roli pana McKenzieho ve filmu The Rainmaker režiséra Francise Forda Coppoly, kde hrál po boku Matta Damona. V roce 2000 se objevil ve filmu My Dog Skip jako "Man on Street" (Muž na ulici). Jednou z jeho významnějších rolí byla postava technického ředitele ve filmu Iron Man 3 (2013), kde se setkal s Robertem Downeym Jr. V televizním seriálu Crash (2009) ztvárnil opakující se roli trenéra Velazqueze. Mezi jeho další filmové role patří Ozzie ve filmu Benji: Off the Leash! (2004), Gerald ve filmu High Roller: The Stu Ungar Story (2003) a reportér ve filmu Miss Congeniality 2: Armed & Fabulous (2005). V televizi se objevil v populárních seriálech jako Grey's Anatomy, Brooklyn Nine-Nine, How to Get Away with Murder (jako Maxwell Salinas), Outer Banks a Wu-Tang: An American Saga.
Vzdělání a pedagogická činnost
Bynum byl prvním členem své rodiny, který vystudoval vysokou školu. Získal magisterský titul MFA v oboru herectví na Southern Illinois University-Carbondale. Jeho akademická kariéra je pozoruhodná tím, že získal doživotní profesuru na dvou různých univerzitách - Mississippi State University a University of Nevada Las Vegas (UNLV). Na UNLV vytvořil učební plán zaměřený na filmové herectví, který se stal odrazovým můstkem pro mnoho mladých herců pracujících v televizi a filmu. Jako pedagog klade důraz na improvizaci a všestrannou přípravu herců pro práci v Hollywoodu.
Osobní přístup k herectví
Bynum je známý svým pragmatickým přístupem k herectví. Pro role, které mu to umožňují, provádí důkladné přípravy - studuje charakter postavy, zkoumá řečové vzorce, povolání a geografické regiony související s rolí. Praktikuje s dialektovými a akcentovými nahrávkami a analyzuje tón a povahu dané role. Zároveň vyzdvihuje důležitost improvizace, což se ukázalo jako klíčové například při natáčení filmu Iron Man 3, kdy se o své roli dozvěděl až na place. Bynum zastává názor, že dnešní herci by měli být více než jen interprety - měli by se stát také scenáristy, režiséry a producenty, aby lépe porozuměli obchodní stránce filmového průmyslu.