Pavel Hobl: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pavel Hobl: Filmy a seriály

  • Máte doma lva?
    Máte doma lva? (1964)
    Film
    71%
    1
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    2
  • 30 panen a Pythagoras
    30 panen a Pythagoras (1977)
    FilmRole: muž s pohřebním věncem (uncredited)
    64%
    3
  • Za pět minut sedm
    Za pět minut sedm (1965)
    Film
    Režisér Pavel Hobl se vyznačoval mimořádnou obrazotvorností a u nás položil základy moderní pohádky, která se odehrává v přítomnosti. Zde mu úmysly ještě plně nevyšly, ale přesto zaujal - vysvětluje, proč je třeba natahovat věžní hodiny. Začlenil sem mravní ponaučení, že protežovat se nemá, jak se ukáže na počínání ředitele, který se podlézá synovi vysoce postaveného důstojníka, ale děti, které nemají důležité rodiče, různě šikanuje.
    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Pavel Hobl
    48%
    Režisér Pavel Hobl se vyznačoval mimořádnou obrazotvorností a u nás položil základy moderní pohádky, která se odehrává v přítomnosti. Zde mu úmysly ještě plně nevyšly, ale přesto zaujal - vysvětluje, proč je třeba natahovat věžní hodiny. Začlenil sem mravní ponaučení, že protežovat se nemá, jak se ukáže na počínání ředitele, který se podlézá synovi vysoce postaveného důstojníka, ale děti, které nemají důležité rodiče, různě šikanuje.
    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Pavel Hobl
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.