Elo Romancik: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Elo Romancik: Filmy a seriály

  • Lev Tolstoj
    Lev Tolstoj (1984)
    Film
    Lev Nikolajevič Tolstoj byl velký spisovatel, jenž portrétoval duši znevolnělého i aristokratického Ruska, avšak jeho představy o mravní obrodě vlasti byly v mnohém utopické. Na sklonku života se rozhodl opustit rodinu a dožít v anonymitě, provázen jen svým lékařem, jenž pocházel ze Slovenska. Režisér Sergej Gerasimov se soustředí především na sebezpytné hrdinovy reflexe, snažil se postihnout složitou Tolstého osobnost a přiblížit i rodinné konflikty, nechybějí ani náboženské rozvahy. Snímek se několikrát noří do retrospektiv, v nichž byl Tolstoj konfrontován s nepředstavitelnou bídou, která svírá ruský proletariát. Často jej vidíme při rozmluvách jak s důležitými osobnostmi, tak s obyčejnými nuzáky, jimž se snaží pomáhat. Režisér Sergej Gerasimov natočil životopis jako uctivý hold, prodchnutý patetičností vyslovovaných myšlenek.
    53%
    Lev Nikolajevič Tolstoj byl velký spisovatel, jenž portrétoval duši znevolnělého i aristokratického Ruska, avšak jeho představy o mravní obrodě vlasti byly v mnohém utopické. Na sklonku života se rozhodl opustit rodinu a dožít v anonymitě, provázen jen svým lékařem, jenž pocházel ze Slovenska. Režisér Sergej Gerasimov se soustředí především na sebezpytné hrdinovy reflexe, snažil se postihnout složitou Tolstého osobnost a přiblížit i rodinné konflikty, nechybějí ani náboženské rozvahy. Snímek se několikrát noří do retrospektiv, v nichž byl Tolstoj konfrontován s nepředstavitelnou bídou, která svírá ruský proletariát. Často jej vidíme při rozmluvách jak s důležitými osobnostmi, tak s obyčejnými nuzáky, jimž se snaží pomáhat. Režisér Sergej Gerasimov natočil životopis jako uctivý hold, prodchnutý patetičností vyslovovaných myšlenek.
    1
  • Poéma o svedomí I, II
    Poéma o svedomí I, II (1978)
    Film

    V sérii velkofilmů, které přibližovaly triumfální tažení komunistů k moci (Dvacátý devátý, Dny zrady, Osvobození Prahy, Vítězný lid) a z nichž jsme už některé viděli, spatříme další monumentální položku, a sice obraz Slovenského národního povstání i událostí, které mu předcházely. Odpovídá přesně politické mytologii 70. let, kdy jeden z důležitých aktérů, Gustáv Husák, zastával tehdy prezidentský úřad. V semknutí všech protifašistických sil pod komunistickým vedením tudíž právě on zaujímal ústřední roli - podobně jako v Čechách bylo obdobné postavení přisouzeno Klementu Gottwaldovi. Pod pláštíkem velkofilmu s omračujícími davovými scénami se zdůrazňuje nejen vůdčí postavení komunistů, ale hlavně přátelská pomoc ruských vojáků, kteří přivezou svobodu. Příběh, opět se tvářící jako beze zbytku pravdivá rekonstrukce, se však odvíjí těžkopádně, herci nejsou schopni přesvědčit ani o životaschopnosti svých hrdinů, ani o věrohodnosti jejich skutků a výpovědí. Zůstala jen nabubřelá, rozmáchlá gesta a jakési zasněné hloubání o slastné budoucnosti. Režiséři (Záhon film dokončoval po náhlém Bahnově úmrtí) zvolili zcela statický způsob vyprávění, jenž byl vnímán jako zastaralý už v době vzniku - Poéma o svedomí zcela propadla, vidělo ji pouhých sedm a půl tisíce lidí.

    41%

    V sérii velkofilmů, které přibližovaly triumfální tažení komunistů k moci (Dvacátý devátý, Dny zrady, Osvobození Prahy, Vítězný lid) a z nichž jsme už některé viděli, spatříme další monumentální položku, a sice obraz Slovenského národního povstání i událostí, které mu předcházely. Odpovídá přesně politické mytologii 70. let, kdy jeden z důležitých aktérů, Gustáv Husák, zastával tehdy prezidentský úřad. V semknutí všech protifašistických sil pod komunistickým vedením tudíž právě on zaujímal ústřední roli - podobně jako v Čechách bylo obdobné postavení přisouzeno Klementu Gottwaldovi. Pod pláštíkem velkofilmu s omračujícími davovými scénami se zdůrazňuje nejen vůdčí postavení komunistů, ale hlavně přátelská pomoc ruských vojáků, kteří přivezou svobodu. Příběh, opět se tvářící jako beze zbytku pravdivá rekonstrukce, se však odvíjí těžkopádně, herci nejsou schopni přesvědčit ani o životaschopnosti svých hrdinů, ani o věrohodnosti jejich skutků a výpovědí. Zůstala jen nabubřelá, rozmáchlá gesta a jakési zasněné hloubání o slastné budoucnosti. Režiséři (Záhon film dokončoval po náhlém Bahnově úmrtí) zvolili zcela statický způsob vyprávění, jenž byl vnímán jako zastaralý už v době vzniku - Poéma o svedomí zcela propadla, vidělo ji pouhých sedm a půl tisíce lidí.

    2

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.