Walter Anthony (13. února 1872, Stockton, Kalifornie – 1. května 1945, Hollywood, Kalifornie) byl americký scénárista, autor titulků a dokumentárních filmů, který významně přispěl k rozvoji americké kinematografie v období němého filmu a přechodu k zvukovému filmu.
Počátky kariéry
Před vstupem do filmového průmyslu působil Walter Anthony jako uznávaný divadelní a hudební kritik pro významné americké noviny, včetně The San Francisco Call, San Francisco Chronicle a Seattle Post-Intelligencer. Když v roce 1919 začal pracovat pro Post-Intelligencer, byl seattleským časopisem The Town Crier popsán jako "jeden z mála skutečně autoritativních kritiků hudby a dramatu v Americe". Jeho odbornost v oblasti umění a kultury mu poskytla vynikající základ pro pozdější práci ve filmovém průmyslu, kde se specializoval na psaní mezititulků pro němé filmy a později i scénářů.
Filmová kariéra
Walter Anthony se stal významným autorem titulků a scénářů v éře němého filmu a následně i v období přechodu k zvukovému filmu. Jeho schopnost vytvářet výstižné a působivé mezititulky pro němé filmy byla vysoce ceněna. Později, s příchodem zvukového filmu, se úspěšně adaptoval na nové požadavky filmového průmyslu a začal psát kompletní scénáře.
Mezi jeho nejvýznamnější díla patří práce na filmu The Man Who Laughs (1928), režírovaném německým expresionistickým filmařem Paulem Lenim. Tento film, adaptace románu Victora Huga, s Conradem Veidtem v hlavní roli Gwynplaina a Mary Philbin jako slepou Deou, se stal ikonickým dílem, které později inspirovalo i vzhled postavy Jokera v komiksech. Anthony se podílel na scénáři tohoto významného filmu, který kombinoval prvky melodramatu a hororu a patřil mezi první filmy Universal Pictures, jež přecházely od němého filmu ke zvukovému formátu s využitím systému Movietone.
V roce 1930 se Walter Anthony podílel na scénáři k válečnému dramatu All Quiet on the Western Front (Na západní frontě klid), režírovanému Lewisem Milestonem. Film, adaptace románu Ericha Marii Remarqua, získal Oscara za nejlepší film a je považován za jeden z nejvýznamnějších protiválečných filmů všech dob. Anthony se podílel na tvorbě titulků pro němou verzi tohoto filmu, která byla vytvořena souběžně se zvukovou verzí.
Téhož roku pracoval také na hudebním filmu Golden Dawn, adaptaci broadwayské operety Oscara Hammersteina II a Otto Harbacha. Tento film, natočený společností Warner Bros. v dvoubarevném Technicoloru, byl jedním z raných pokusů o celovečerní barevný zvukový muzikál, ačkoliv se nesetkal s velkým komerčním úspěchem.
Další významné filmy
Walter Anthony se během své kariéry podílel na řadě dalších významných filmů, včetně The Michigan Kid (1928), Girl Overboard (1929), Love and the Devil (1929), Courage (1930) a General Crack (1930). Jeho poslední známou prací byl film Paroled from the Big House z roku 1938.
Odkaz
Walter Anthony patřil mezi důležité osobnosti americké kinematografie v období přechodu od němého k zvukovému filmu. Jeho schopnost vytvářet působivé titulky a scénáře přispěla k úspěchu mnoha filmů této éry. V roce 1942, tři roky před Anthonyho smrtí, ho slavný herec Lionel Barrymore v hostujícím sloupku pro Waltera Winchella označil za jednoho z "velkých divadelních kritiků", což svědčí o respektu, který si Anthony získal během své dlouhé kariéry. Walter Anthony zemřel 1. května 1945 v Hollywoodu ve věku 73 let, zanechávaje za sebou významný příspěvek americké filmové historii.