Michaela Hráská, narozená v roce 1980, je česká herečka, která se věnuje především filmovým a televizním rolím.
Svou hereckou kariéru začala budovat v polovině prvního desetiletí 21. století, kdy se objevila v populárním českém televizním seriálu Ordinace v růžové zahradě. V tomto dlouholetém projektu TV Nova, který se vysílal od roku 2005, ztvárnila jednu z vedlejších rolí v letech 2006-2007. Seriál se odehrává v nemocnici ve fiktivním městě Kamenice a sleduje životy lékařů, zdravotních sester a pacientů. Michaela Hráská se zde zařadila mezi desítky herců, kteří v průběhu let prošli tímto úspěšným formátem.
V roce 2014 se objevila v krátkometrážním snímku The Landlady must die, kde ztvárnila roli manželky. Tento krátký film patří mezi méně známé projekty v její filmografii. Výraznější příležitost přišla v roce 2019, kdy se Michaela Hráská objevila v oceňovaném šestidílném seriálu České televize Zrádci. Tento seriál zobrazuje tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. V tomto projektu se objevila po boku herců jako Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová a další.
Její zatím poslední významnou rolí byla postava matky u vlakového okna ve filmu One Life z roku 2023. Tento biografický drama film režírovaný Jamesem Hawesem je založen na skutečném příběhu britského humanitárního pracovníka Nicholase Wintona. Snímek střídavě sleduje Anthonyho Hopkinse jako 79letého Wintona vzpomínajícího na svou minulost a Johnnyho Flynna jako 29letého Wintona, který se v letech 1938-39, těsně před začátkem druhé světové války, pokouší pomoci skupinám židovských dětí v Německem okupovaném Československu se ukrýt a uprchnout. Ve filmu jsou zachyceny dojemné scény lidí loučících se na nádražích, dětí s čísly na kartonech kolem krku, které jsou prokládány záběry byrokracie, kterou Nicolas, jeho přátelé a matka překonávají s ocelovou odhodlaností. Michaela Hráská zde ztvárnila jednu z matek loučících se se svým dítětem u vlakového okna, což je sice menší, ale emotivně silná role v tomto historickém dramatu.