Benjamin Christensen

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Benjamin Christensen
Benjamin Christensen se narodil 28. září 1879 ve Viborgu v Dánsku a byl dánským filmovým režisérem, scenáristou a hercem. Zemřel 2. dubna 1959 v Kodani. Původně studoval medicínu, ale zaujalo ho herectví a v roce 1901 začal studovat na Det Kongelige Teater (Královské dánské divadlo) v Kodani. Jeho profesionální herecká kariéra začala v Aarhusu v roce 1907, ale brzy opustil divadlo a stal se obchodníkem s vínem. V roce 1911 debutoval jako filmový herec. Režijní začátky a průlomové filmy V roce 1913 převzal kontrolu nad malou produkční společností Hellborg a reorganizoval ji jako Dansk-Biograf Kompagnie, kde debutoval jako režisér filmem Det hemmelighedsfulde X (The Mysterious X, 1914). Tento špionážní melodram s revolučním kamerovým zpracováním, střihem a výpravou byl považován za průlomový pro svou dobu. Christensen si zahrál hlavní roli, stejně jako ve svém druhém filmu Hævnens nat (Blind Justice, 1916), kde ztvárnil muže neprávem obviněného z vraždy. Häxan a mezinárodní úspěch Mezi lety 1918 a 1921 Christensen zkoumal historii nekromancie jako podklad pro svůj další a největší film Häxan (The Witches, nebo Witchcraft Through the Ages, 1922), ve kterém se sám objevil v roli Satana. Häxan byl švédsko-dánský němý hororový esejní film, který kombinoval dokumentární styl s dramatizovanými sekvencemi a mapoval historické kořeny a pověry kolem čarodějnictví od středověku po 20. století. Film stál mezi 1,5 a 2 miliony švédských korun, což z něj učinilo nejdražší skandinávský film němé éry. Jeho zobrazení horečnatých jeptišek a démonických orgií se setkalo s cenzurou všude, kde byl uveden. Navzdory tvrdé kritice cenzorských úřadů byl Häxan mezinárodním úspěchem. Hollywoodské období a návrat do Dánska Na základě ohlasů na Häxan dostal Christensen pozvání od UFA režírovat v Německu. Natočil pro ně dva filmy, ale jeho nejpamátnější práce v Německu byla herecká - klíčová vedlejší role malíře Claude Zorета ve filmu Michael (1924) od Carla Theodora Dreyera. To byla Christensenova poslední filmová role jako herec. V roce 1924 ho MGM získalo z UFA, ale když se v roce 1927 zastavila práce na problémové produkci The Mysterious Island (1929), Christensen byl propuštěn a přešel k Warner Brothers, kde natočil čtyři filmy. Prvním byl The Hawk's Nest (1928), zbývající tři tvořily hororovou trilogii napsanou společně s Cornellem Woolrichem: The Haunted House (1928), Seven Footprints to Satan (1929) a House of Horror (1929). Christensen měl dost hollywoodských zkušeností a ačkoli House of Horror byl úspěšný, po jeho dokončení se vrátil do Dánska a znovu se věnoval divadelní režii. Po desetileté pauze natočil pro společnost Nordisk film Skilsmissens børn (Children of Divorce, 1939), sociální melodram o generační propasti, který byl překvapivým hitem. Jeho poslední film Damen med de lyse Handsker (The Lady with the Light Gloves, 1942) byl špionážní thriller, který byl v nacisty okupovaném Dánsku přijat s nedůvěrou a posměchem. Dva roky později se Christensen neúspěšně pokoušel najít financování pro nový film. Poté převzal vedení kina na předměstí Kodaně a zbytek svých 79 let žil v ústraní.


Benjamin Christensen: Filmy a pořady 41



Dodatečné informace

Narození:
28. 9. 1879
Úmrtí:
2. 4. 1959

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.