Jim Carrey

7.8

Články 120

Ricky Stanicky s tváří Johna Ceny se v nové komedii pomočuje. Baví se ale jen on sám
Recenze10. 3. 2024

Také jste si jako malí vymysleli imaginárního kamaráda, na kterého jste svedli nějaký průšvih? Trio hrdinů nové hrubozrnné komedie s touhle strategií dokráčelo až do dospělosti a nezdá se, že by ve vymlouvání se na neexistujícího Rickyho Stanickyho hodlali přestat. Tentokrát to však budou mít těžší než kdy dřív, protože z pavučiny lží se začíná splétat tak hustá síť, že se do ní trojice mužů musí nevyhnutelně zamotat.

Z dětské hvězdy se stal režisér Rivalů a Čisté duše. Tohle je 8 největších hitů Rona Howarda
Téma1. 3. 2024

Oblíbený režisér Ron Howard slaví 70. narozeniny, a tak stojí za to si připomenout jeho bohatou kariéru trvající téměř celý jeho život. Howard se po úspěšné herecké dráze totiž chopil režie a postupně se vyprofiloval v jednoho z nejspolehlivějších a nejflexibilnějších hollywoodských filmařů. Zvládá totiž zpracovat skoro jakýkoli žánr hrané i dokumentární tvorby, klade důraz na hluboce lidské příběhy a jejich přehledné, divácky vstřícné odvyprávění. Kdo by s někým takovým nechtěl spolupracovat?

Otec chtěl Jennifer Aniston zakázat sledovat televizi. Stala se její největší hvězdou
Téma11. 2. 2024

Jennifer Aniston patří nepochybně mezi nejrozpoznatelnější tváře Hollywoodu, předně díky sitcomu Přátelé (Friends), který svého času strhl celý svět a stal se jednou z největších televizních událostí všech dob. Od jeho konce letos uplyne 20 let (a od začátku 30) a Aniston právě dnes slaví pěkné půlkulaté pětapadesátiny. Připomeňme si tedy nejen její nejslavnější televizní roli, ale i pět filmových, které dokazují, že se ze svých Přátel uplatnila nejlépe.

Přestřelený a lehce homofobní Ace Ventura slaví 30 let. Postaral se o největší herecký vzestup historie
Téma8. 2. 2024

Bez Jima Carreyho by byl filmový svět o něco smutnější a nebýt jeho průlomové úlohy Zvířecího detektiva (Ace Ventura: Pet Detective), jenž s dosud nepoznaným katalogem grimas pátrá po uneseném delfíním maskotovi, Jim Carrey by měl cestu ke slávě o dost složitější. Neměl ostatně lehký život a jako nadějný stand-up komik dokázal publikum v rychlém sledu nadchnout i pořádně otrávit. Za Ace Venturu, který do amerických kin velkolepě vlétl začátkem února 1994, začínající herec obdržel střídmých 350 tisíc dolarů. Pro pokračování, jež vzniklo už další rok, si jej však pojistili rovnou na patnáct milionů.

Robert Downey Jr. si málem zahrál v Batmanovi. O roli ho připravil kolega z Oppenheimera
Téma5. 2. 2024

Oba patří k nejoblíbenějším hercům své generace a v březnu zřejmě oba poprvé potěžkají Oscara za role dvou ideologických soupeřů v životopisném hitu Oppenheimer. Cillian Murphy v něm ztvárnil vývojáře atomové bomby J. Roberta Oppenheimera, jehož senátní kandidát Lewis Strauss v podání Roberta Downeyho Jr. předvedl před výbor zabývající se prokomunistickými aktivitami. Downey, jemuž po letech drogové závislosti nakopla kariéru úloha Tonyho Starka v Iron Manovi, nově prozradil, že roku 2005 mohl hrát záporáka Scarecrowa v komiksové adaptaci Christophera Nolana Batman začíná (Batman Begins). Ta ovšem připadla právě Murphymu, jenž se díky ní mezinárodně proslavil.

Nenechte se oklamat! Čtyři filmy, které byly jiné, než diváci čekali
Téma20. 1. 2024

Prvotní instinkt při výběru filmu radí pustit si trailer. A právě to může být největší chyba. Stejně tak se někomu jeví jako věc cti, že si o snímku před návštěvou kina nic nepřečte. Jenže riskuje, že se pak střetne s úplně jiným dílem, než jaké očekával. Podívejme se na případy, kdy publikum bylo připravené na úplně jiný zážitek, a zapřemýšlejme, v jaké míře za to mohou naše dohady a v jaké vychytralí marketéři.

„Metodické herectví je luxus, jaký si žena nemůže dovolit,“ tvrdí Natalie Portman
Filmy15. 1. 2024

Pověstné filmové metodické herectví si od své iniciace během padesátých let prošlo několika fázemi adorace i výsměchu. Herci, kteří odmítají vystoupit ze svých rolí, si vyslechli nejen spoustu chvály za své odhodlání, ale také výtek za narcismus, sobectví či komplikování produkce. Také za jednoduchý fakt, že zacházení do takového extrému značí nepochopení toho, co měla „metoda“ obnášet podle těch, kteří ji poprvé učili. Nyní se kyvadlo názoru veřejnosti nachází na straně odmítnutí, což demonstrují i nedávná slova Natalie Portman.

Owen Wilson piluje frázi „wow“ už 55 let. Pokusil se zabít, za dobrého herce se nepovažuje
Téma18. 11. 2023

Jednoho z nejsympatičtějších herců posledních let snadno poznáme díky nadvakrát přelámanému nosu, blonďaté kštici nebo zálibě ve frázi „wow“, již opakuje průměrně v každém druhém filmu, občas i několikrát. Na texaské koleji se seznámil s režisérem a celoživotním kamarádem Wesem Andersonem, dvanáctkrát spolupracoval s Benem Stillerem a jako většina populárních komiků si prošel temným životním obdobím, když se roku 2007 pokusil o sebevraždu. Owen Wilson dnes slaví 55. narozeniny.

Nolanův Batman málem dopadl jinak. Koho mohl hrát DiCaprio a kdo byl alternativou Balea?
Filmy25. 9. 2023

Temný rytíř je pro mnohé nejlepší komiksovou trilogií všech dob. Stejně jako v případě dalšího častého kandidáta na tento titul, Raimiho Spider-Mana, jí však hapruje nejednoznačný třetí díl, který podle mnohých nedosahuje úrovně předchozích zářezů. Pravá ruka Christophera Nolana, scenárista David S. Goyer, nyní přiznal, že závěr mohl vypadat úplně jinak. A jako bonus přihodil, koho chtěl původně vidět v hlavní roli místo Christiana Balea.

Bradley Cooper si k židovské roli dopomáhá obřím umělým nosem. Kontroverze je na světě
Filmy18. 8. 2023

Bradley Cooper chce vážně hodně moc hereckého Oscara, to víme už hodně dlouho. Letos tedy vyráží do boje s těžkým kalibrem – napsal si, vyprodukoval a zrežíroval částečně černobílý biografický film o rozervaném hudebním géniovi, který nazval Maestro. Co by, probůh, mohl udělat víc, aby se americkým akademikům zavděčil? Jenže zatím nejřešenější téma po první upoutávce je Cooperův obří umělý nos. Skladatel a dirigent Leonard Bernstein, podle jehož života snímek vzniká, byl totiž židovského původu.

Před lety zabil dvě ženy při automobilové nehodě, dnes září na Netflixu v seriálu Zabiják bolesti
Seriály17. 8. 2023

Pokud sledujete statistiky streamovacích společností, nejspíš vám neuniklo, že po celém světě ovládl Netflix seriál Zabiják bolesti. Úspěch je to překvapivý hlavně proto, že v hlavní roli září Matthew Broderick.

Piráti z Karibiku plení kina 20 let. Zprvu jim nevěřili a o Deppa nikdo nestál
Téma12. 7. 2023

Dnes už jde s velkou pravděpodobností o zaprášenou značku, k jejíž stagnaci přispěly osobní kauzy Johnnyho Deppa. Piráti z Karibiku však patnáct let představovali tržební jistotu a kapitán Jack Sparrow patřil mezi nejoblíbenější hrdiny stříbrného plátna. První díl s podtitulem Prokletí Černé perly měl premiéru před dvaceti lety a dokázal se vzepřít očekáváním, která ho pasovala na jistý propadák a následovníka nechvalně proslulého Ostrova hrdlořezů.

Kino v Praze na střeše bude promítat celé léto zdarma
Filmy27. 6. 2023

Od konce června do konce srpna budou čtvrteční večery na střeše Centra Černý Most patřit filmům a stand-upům. Na programu Paramount MAX kina budou dva snímky pro děti (Ježek Sonic a Ježek Sonic 2), ostatní projekce obstará kasovní hit Top Gun: Maverick, první Transformers nebo fantasy romance Vanilkové nebe. Na své si však přijdou nejen fanynky Toma Cruise.

Hororová klasika se vrací do kin. Jak Jekylla a Hydea viděl klasický Hollywood?
Téma10. 6. 2023

Do kin se po více než sto letech vrací převyprávění příběhu doktora Jekylla bojujícího se svým temným alter egem panem Hydem. Působivá adaptace obstojí jako jedna z nejlepších a díky formativnímu řemeslu budí hrůzu i dnes. Co jí předcházelo a co následovalo?

Geniální Truman Show už 25 let varuje před životem pod dohledem
Recenze5. 6. 2023

Jen málo filmů se stane uznávanými nejen pro svou kvalitu, ale i pro schopnost zachytit étos doby. Geniální Truman Show australského režiséra Petera Weira podle scénáře tehdy začínajícího nadějného scenáristy Andrewa Niccola mezi ně jednoznačně patří. Jim Carrey v hlavní roli jím zahájil svou sérii dramatických rolí. Snímek, jenž slaví pětadvacet let od premiéry, zachytil zvláštnosti přelomu století tak přesně, že se podle něj nazývá specifická fóbie. Svou trefnost přitom neztrácí ani dnes.