Hráč

70%
Hráč
Mladý vedoucí pracovník filmového studia Griffin Mill je neustále znervózňován anonymními pohlednicemi, v nichž mu neznámý scénárista vyhrožuje smrtí. Mill zjistí totožnost zneuznaného autora a chce se s ním dohodnout. Vypijí spolu pár skleniček v baru a při ostřejší výměně názorů na opuštěném parkovišti Mill neovládne nahromaděný vztek a nechtěně autora zabije. Je vyšetřován policií jako poslední, kdo zavražděného viděl naživu, ale žádný důkaz proti němu neexistuje. Výhružné pohlednice chodí dál. Mill se pomalu smiřuje s myšlenkou, že zabil nevinného člověka a veškeré síly věnuje zneškodnění nového ambiciózního pracovníka, který se tlačí na jeho místo. Naváže intimní vztah s milenkou zavražděného autora June a obratně manévruje v cynickém filmařském prostředí ke svému prospěchu. Jeho kariéra závratně stoupá... Po roce se mu ozve autor pohlednic a nabídne k realizaci scénář, nazvaný Hráč. Vypráví o vedoucím pracovníkovi hollywoodského studia, který zabije otravného scénáristu a projde mu to. Griffin dá okamžitě filmu zelenou...



xxmartinxx
xxmartinxx
22 530 bodů
10
Velmi promyšlená hollywoodská sebereflexe s úžasnou pointou. Škoda toho pozvolného tempa, které se mi k ostatním zvoleným postupům moc nehodí.
lamps
lamps
15 305 bodů
9
Nesmírně vtahující satirický neo-noir a zřejmě to nejupřímnější zrcadlo, jaké kdy Hollywood sám sobě nastavil. Nehorázně úžasná je už úvodní osmiminutovka na jeden záběr, kdy se nám před očima jednak zhmotňuje filmové studio s důrazem na představování nových scénářů před producentem, jednak se začíná pomalu odvíjet příběh kolem výhružných dopisů, jednak se otevřeně naráží na slavné dlouhé záběry v dějinách filmu - jen tím se okamžitě stanovuje tempo a tematický rozsah celého filmu. Je to jako typicky nehollywoodský příběh, bloudící zdánlivě nesouvisejícími uličkami a dávající na odiv vlastní sebeuvědomělost, a zároveň jako klasický love-letter filmovému průmyslu, v jehož pokrytectví se skrývá nevysvětlitelná vášeň. Závěr se dá interpretovat různě a rozhodně má daleko ke standardně uzavřenému rámci - záměry Altmana a Tolkina ovšem naplňuje bezpochyby dokonale a hlavně cinefilům přináší podobné ironické uspokojení, jaké v emocionální formě nabídl Wilderův Sunset Boulevard.
ZkuKol
12 290 bodů
6
Skvělý Tim Robbins a zajímavý příběh. Ale naprostá absence náboje, šťávy či spádu. Ano je tu citováno (ať už obrazově či dialogově) spousta klasických filmů, jsou tu nádherné dlouhé scény střihuprosté a zajímavé dialogové přestřelky či scénaristické hrátky. Ale během celého sledování filmu mi vlastně bylo jedno, jak to dopadne, nikomu jsem nefandil některé pointy jsem odhadl, jiné mě rozesmáli svou slabostí, tempo vyprávění je velmi proměnlivé a občas se až dotýka nudy. Jsem si vědom, že to měla být jakási sonda a zároveň pocta hollywoodu, ale to mě stále nepřesvědčí o tom, že mě to jako diváka nemusí pobavit (a nemyslím právě v komediálním slova smyslu). Nevím, určitě to bylo zajímavé a plné nápadů, ale jinak tenhle Altmanův (kterého mám jinak velmi rád) výtvor nepřišel k chuti... 50%

Dodatečné informace

Původní název:
The Player (více)
  • USA Hráč
  • USA The Player
  • USA El juego de Hollywood
  • USA I protagonisti
Premiéra v ČR:
9. 10. 1992
Země původu:
USA
Přístupnost:
15+
Rozpočet:
8 mil. USD
Tržby:
21,71 mil. USD (celosvětově)
Knižní předloha:

Podobné