Firma

67%

Komentáře a recenze 6

28 483 bodů
6
Zpracování příběhu je vcelku solidní, ale nějak zdlouhavé. Některé scény jsou zbytečně natahovány, což zapříčiňuje nudnost a ztrátu tempa. Faktem je, že se naopak netlačí na pilu a nechává dějovou linku se plně rozvinout. Výkon Toma Cruise je přesvědčivý, což kvalitě hodně přidává. Vznikl napínavý thriller z právnického prostředí, který tradičně shazuje příšerný dabing.
6
Jediná větší výtka. Je to moc dlouhé. Hlavně rozjezd, než Tomovi začne všechno docvakávat se dost táhne. Pak už je ale Firma přesně tím "právnickým" thrillerem, jaký jsem čekal. Ale zajímalo by mě, za co dostala Holly Hunter nominaci na Oscara.
7.5
Pollack je románový autor a když už se do něčeho opře, tak nehledí na stopáž, a to je pro někoho možná peklo. Pollack je soattně svým stylem vyprávění spíš evropský, než americký režisér. Cruise ve filmu hraje právnického eléva, který se nechá zaměstnanec ve velké úspěšné právnické firmě, aby poplatil vysokou studentskou půjčku. Něco mu ve firmě nesedí, jenže stojí zato zemřít? Cruise mi ve filmu rozhodně nevadil tak jako kritice a obsazení je lahůdkové - Gene Hackman a Hal Halbrook jsou výborní.
5
Průměr, průměr a zase jen průměr. Tome vzpamatuj se a nehrej pořád jen takové ulízlé pacholky.
9 382 bodů
7
Čím míň víte a čekáte, tím lépe.. Sydney Pollack neumí natočit normální film, pokaždé zkusí něco svého, pokaždé přidá nějaký prvek, často třeba právě zvrat nebo změnu tónu, jakou by divák nejprve nemusel čekat. Nemusíte se u něj bát, že víte, co dostanete a nejedou jako tvůrce ukázal, že se nebojí žádné látky.. I když generační Takoví jsme byli zůstává nadále nepřekonáno, tak tohle je daleko pozitivnější a zapamatovatelnější zážitek.. Tom Cruise na svém hereckém vrcholu a ještě těsně před tím, než z něj bude ta skoro největší hvězda vůbec a jeho sláva všem exploduje do tváře, hraje zase dalšího zapáleného mladíka, který se svojí dravostí jde prát s tím skutečným světem, kdy si snaží styl udržet co nejdéle, než ho společnost okolo semele. A to je tady zatraceně rychle.. Jako nejlepší měl dveře otevřené všude a pod vírem chamtivosti a sebevědomí vešel do těch nejpřepychovějších, jen aby se co nejdříve mohl zbavit své studentské půjčky a okamžitě začít žít život velkého advokátního zvířete.. Všechno jde v jeho první firmě jako po másle a jeho cíle a postavení jsou na dosah, akorát že to jde až moc rychle, a tak není pro diváka těžké nakouknout za tajemný závěs a vidět, že tahle firma nebude úplně pokaždé postupovat podle práva, jak ironické.. Postupně se utahující smyčka, kde všichni okolo hlavního hrdiny už toho mají dost. A až na to Tom Cruise přijde už není cesty zpět, už se to bez FBI neobejde.. Prakticky dokud se více neponoříme do příběhu a jen nasáváme ten utopický život je to vynikající a společně s Cruisem si to fantasticky užívám, navíc díky hlasité podpoře všudypřítomného tajemna a rostoucích budoucích potíží je očekávání velké.. A i když pak film rozjede svoji hru, někdy skoro připomínající to nejlepší z Nepřítele státu, jakoby jsem celou dobu čekal na něco trošku více.. Takhle je to dost dobré, střídá byrokracii a akci, jak bych to na začátku vůbec nedoufal, jen to nestačí a samotné vyústění je po tak dlouhé době jen tak uspokojivé.. Někdy v polovině to navíc přejde na čas do celkem ubíjejícího tempa, ze kterého se chvíli hledá cesta ven. Nevím jestli to nemohlo být o půlhodiny kratší, když přece jen samotné fungování tajuplné firmy zůstává i tak docela neprozkoumané.. P.S. Gary Busey hrdě udržel pozici nejhoršího ksichtu vůbec. 70%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
Pollak reziruje profesionalne a z Firmy ma clovek i pocit ze sa vratil v case do doby paranoidnych thrillerov (cloveku sa vybavia okrem ineho i 3 Dni Kondora, prave od Sydneyho ci Polanskeho Cinska stvrt ktoru napisal jeden zo scenaristov Robert Towne), ale neubranil som sa dojmu ze by sa filmu hodilo o takych 20 minut ho skratit aby odsypal este lepsie, to by vsak malo za nasledok odstranenie niekoho z vedlajsich uloh ktore ale patria k tomu najlepsiemu, ci uz ide o Hackaman, Holbrooka, Brimleyho (v prenho netypickej zaporackej ulohe) ci vynikajuceho Strathairna.