![hrumsrt](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2023/04/29/multipart_upload_5804417803150963530.webp?width=50&height=-&quality=95)
hrumsrt
9 923 bodů •
7
Netrvalo to dlouho a Foxové se vrací s opičí značkou, když tentokrát šlo pouze o sedmi letou pauzu od Reevesova solidního provedení.. A podobně, jak byl tehdy otazníkem Matt Reeves, je tomu i v případě průměrnou trilogií Labyrint ověšeného Wese Balla. Avšak síla značky je asi natolik soběstačná, že to vychází i tentokrát.. Království Planeta opic jde dál a přejímá si jak Caesarův odkaz, tak hlavně i strukturu z úplně původní šedesátkové Schaffnerovy Planety opic. Jenže nemá tak silnou ústřední postavu jakou byl Caesar (ne Mae, coby Freya Allan, to vskutku není, ta má charizma opičího ocasu) a už vůbec se nepohybuje v podobně atraktivním postapokalypickém prostředí stojícím na paradoxu jako první opičí film. Příběh drhne po celou dobu, naštěstí Království Planeta opic se může opřít o vynikající vizuál a solidní a zapamatovatelné akční scény, na které se zatím žádný předchozí "opičí film" nezmohl. Proto bude scéna na mostě jednou ikonická!.. Občas se sice usmívám, jak moc mají tvůrci nakoukaný původní film a lehce křečovitě zaplétají některé scény do nového hávu, jen je tady nedrží onen kultovní existenciální hnací motor, ale něco kompletně inovativního už vidíte opravdu zřídka. Království planety opic si zajímavě spojuje některé signifikantní motivy z Boulleho předlohy a jejich dvojí vyznění, které na filmovém plátně dělí bezmála 45 let, a i když to někdy působí zdlouhavě, něco takového ještě nikdo nezkusil. A jde minimálně o solidní základ pro opravdu jedinečné pokračování, kterého bychom se mohli jednou dočkat.. 70%