88%

Komentáře a recenze 16

kknk2
kknk2
2 989 bodů
7
Modrooký samuraj zachycuje příběh o pomstě se smrtelným odhodláním, jaké tu nebylo od Kill Billa. Silně se opírá o japonskou kulturu, a to zejména o věci, které člověk nepovažuje za úctyhodné (ne na všech dřevorytech je hora Fuji). Od hlavní hrdinky jsem čekala moderní řešení jejího vnitřního konfliktu, na to a na pořádné vyvrcholení si asi budu muset počkat do další řady. Mimoto, tenhle seriál opět potvrzuje trend, že film si nezíská oblibu, pokud není po všech stránkách vyhrocený.
Evah
Evah
2 169 bodů
9
Velmi povedený seriál plný akce, asi bych oželila téměř všechny erotické scény, mnoho z nich bylo dost nechutných. Téměř všechny díly jsem úplně hltala a bavily mě nečekané zvraty a různé nástrahy. Mizu byla vážně zajímavý hrdina a líbil se mi i vnitřní boj, který zde byl, protože to z vražedného samuraje bez emocí dělá skutečného hrdinu.
Jto_rating
Jto_rating
1 421 bodů
9
Revenge emotivní seriál odehrávající se v Japonsku za dob samurajů, jiných pravidel a etiky (sexismus, rasismus, nadřazenost,..), který se tak nějak postupně změní ve větší rozsáhlejší příběh. . Hype na druhou sérii, snad se to nepokazí. . S1 - 9/10
  • nádherná animace
  • prostředí a kultura samurajského japonska
  • Skvěle napsané postavy
  • Promyšlený storytelling
  • Dospělost (nahota, násilí, myšlenky, nečernobílý svět)
  • skvělá cheografie
  • vizuálně kreativní
  • roztáhlý epos
  • pár fyzikálních nelogičností ale stylisticky dávají smysl, ale tenhle minus ne
  • kdyby byla po celou dobu jen tradiční japonská hudba, bylo by to lepší
  • občas možná ta dospělost přehnaná
  • plot armor
Pasadenka
Pasadenka
608 bodů
10
Když to mám shrnout tak se jedná o japonskou poetiku, která ve mně maximálně rezonovala. Příběh a postavy. Jejich pozvolné budování. Jistá dávka osudovosti a přepojení na úrovní telenovely. A design? Nádhera. Krásná animace, která se nebojí zobrazovat nahá lidská těla i hromadu krve a vnitřností. Jednoduše dokonale vyvážené a musím dát deset, neboť hlavní hrdinka je přesně můj archetyp.

A teď k tomu nemilému. Jedná se americkou adaptaci Japonského středověku se vším všudy. Dostáváme odkazy na nesmyslnou nenávist a rasizmus, otázku ženských práv, a cestu jednotlivce a to až v archetypálních podobách. Hlavní hrdinka je vedena smyšlenou pomstou, neboť když se nemůže vyvršit na společnosti, najde si zástupné body, které ji motivují k tomu, aby se stala nejlepší. Následně pozorujeme její vývoj a jak se pomocí vztahů, které navazuje obrušuje její charakter a začínáme pozorovat náznaky lidskosti. A to i v okamžiku, kdy má spáchat nesmyslnou vraždu. Toto balancování dělá seriál poutavý a zároveň jen dokresluje jeho šablonovitost. Je to zkrátka dobře odvedené americké řemeslo. A jak píši v úvodu. Sakra to na mě platí a to hlavně díky provedení. Konec dává příslib jisté osudovosti. Uvidíme, zda se dočkáme další série, jejíž příslib jsme dostali. Docela mě zajímá, jak se s tím tvůrci poperou. :)
Tov1K
152 bodů
9
Tento seriál je skvost. nabízí dechberoucí animaci, se kterou přišel například Arcane nebo animovaný spiderman, jenže tento seriál ji znovu posouvá na další level. Skvělý, velmi dospělý a komplexní příběh o zradě, pomstě a vykoupení. Hlavní postava je fantastická, má vrstev asi tak jako zlobr nebo cibule. Já sám jsem si ani po zhlédnutí celé první série nedokázal odpovědět, zda-li je hlavní protagonista zrůda, zhrzený a vším tím svinstvem zlomený vyvrhel nebo bojovník, který jehož duše stále ještě nebyla příliš pošpiněna a může být zachráněna. Je hnaný pomstou a na ostatní zdánlivě nebere ohledy, jenže ono to samozřejmě není tak jednoduché a nic není jak se na první pohled zdá, že? Moc se mi líbila odvaha se kterou k dílu tvůrci přistupovali. Erotika, násilí, hektolitry krve a useknuté končetiny, to vše tam naleznete, a navíc je to obalené v neuvěřitelném audiovizuálu. Je to fantastický počin, trochu pomalejší a vláčnější, není pro každého, ale pokud vám nevadí pomalejší budování děje, erotika nebo násilí, tento animovaný skvost si užijete. 9/10
An All Fist
An All Fist
25 bodů