Jagna

74%

Komentáře a recenze 6

mojmir.sedlacek
6 049 bodů
8
V případě předchozího snímku S láskou Vincent se Welchmanovi opírali o bohatý korpus děl nizozemského malíře, zde však mohli pracovat o něco svobodněji. Kombinace rozmáchlé literární předlohy a známých výtvarných děl spadajících tu do realistické, jindy do impresionistické tradice se však vyplatila a dala vzniknout vizuálně zcela strhujícímu snímku, od něhož nelze odlepit oči. I když si divák časem na tento výtvarný styl zvykne a začne se zaměřovat spíše na příběh, snímek během necelých dvou hodin stopáže nudit nezačne.
lukas
lukas
1 523 bodů
8
Režiséři se úspěšně popasovali se složitou výzvou a publiku přinášejí naturalistický pohled na polský venkov druhé poloviny 19. století. Při sledování hnou diváky výrazné emoce jako údiv, úžas, smutek, zmar či bezmoc. Hrdinka, jejíž jméno dalo filmu název, projde v průběhu čtyř ročních období poměrně výraznou proměnou. Stává se vypočítavější, cynickou, pluje s proudem a charaktery ostatních spolu s dějem ji proměňují.
ZaS
ZaS
632 bodů
6
Po 'Vincentovi' trochu zklamání. Umělecký dojem opět vysoký, ale děj už příliš naturalistický. Je to zřejmě dané předlohou ale mám dojem, že tvůrci Jagny oproti Reymontovi ještě trochu přitvrdili. Zbytečně.
kubina28
kubina28
69 bodů
10
Vraví sa, že "Animácia je najlepší vypraváč." a Jagna toto nepisané pravidlo, nielen že potrhuje, ale svojou lyrizujucou formou pretvára na absolutny skvost.
Každé poličko filmu ešte viac zvýraznuje inak u beztak užasný film, ktorý by aj bez nej mal všekto čo má plne kvaltový film mať ( silný pribeh o závisti, zlobe, predsudkoch a ľudskej malosti; dobre napisané nečiernobiele postavy; či famoznu hudbu a scenografiu). Ale tá animacia je vťahujuca, dychberuca a imerzia, ktorou film ovplýva je... no ešte polhodiny po skončení som kukal do bielej steny a premietal si čoho som to bol prave svedkom.

PS: Že Spiderman: Across the Spiderverse sa nemože zopakovať dva krát v tom istom roku, povedali...