Godzilla Minus One

75%

Komentáře a recenze 15

8 671 bodů
7
Japonci s tu látkou pracovat dovedou (na rozdíl od Amíků), v důsledku čehož diváky více zajímají i lidské postavy. Metafora je zřejmá: Godzilla je kráčející atomovkou (města, po kterých se ostatně projde, jsou rovněž srovnána se zemí), která se vrací a otvírá tak v postavách nejrůznější traumata z druhé světové války. Je to prostě scénáristicky dobře svázané a provázané. Nepůsobí to tak samoúčelně. Morálním poselstvím je opět oslava lidského úsilí, hrdinství a překonávání překážek, což ale vyznívá poněkud kýčovitě, protože se prostě furt jedná o mainstreamový blockbuster - avšak kvalitní v rámci svých mezí. Co se efektů týká, občas je to supr, občas to vypadá poněkud gumově, ale příliš mě to nevytrhávalo. Momentální hodnocení je 83%, ale spíš než že by to byl skvělý film, je jen překvapivě dobrý.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 432 bodů
9
Skoro dokonalé. Vizuálně mnohem lepší než digibordel MonsterVerse.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
8
37 / GODZILLA MINUS ONE (2023) REIWA ERA 2016-2023. Po niekoľkých rokoch tu máme znova japonskú Godzillu. Tento film sa opäť vrátil k starým koreňom prvej Godzilly z roku 1954 a som za to úprimne rád pretože ma veľmi nebavilo pozerať na tie americké verzie plné akcie, výbuchov a rôzneho iného. Niekedy je lepšie sa vrátiť naspäť a využiť to čo sa využiť dá. Akcia je dosť podarená, CGI je na rozpočet geniálne a celkovo je príbeh aspoň pre mňa naozaj nostalgický. Radosť zo mňa iba tak chrčala pri pozeraní tohto filmu. HODNOTENIE: 8/10
JaraSlama
JaraSlama
2 088 bodů
8
Godzilla patří mezi nejslavnější kulturní symboly Japonska. Film reflektuje osobní vývoj postav a stav japonské společnosti po válce. Expresivní a melodramatická nálada může být pro mnohé diváky náročná, ale výpravné scény destrukce a vizuální stránka jsou zpracovány na jedničku. Režisér Takaši Jamazaki spojuje japonskou svéráznost s hollywoodskými postupy a tím úspěšně představuje Godzillu. Navzdory přehnaným scénám film vyniká emocionálním dopadem, což ho činí zajímavým pro diváky a kupodivu jde o lepší podívanou, než nám nabízí samotný Monsterverse.
Bublaga
Bublaga
252 bodů
8
Tahle Godzilla má za mě hned několik plus. Je to film japonský. Ta potvora nepřipomíná dinosaura, ale je spíš monstrum klasického formátu (mně tělesnou stavbou připomíná člověka v převleku). Děj není jen o nahánění monstra lidmi nebo nahánění lidí monstrem za dunění hudby a občasného výskoku spřáteleného Konga. Tohle je důstojný snímek s godzillou, víc (sociální) válečné drama než sci-fi akčňák. A hodně vydařený!
lipavsky
lipavsky
177 bodů
8
Jak už tu bylo napsáno několikrát, za mě nejlepší zpracování Godzilly vůbec. Na rozdíl od US verze má i osobitý příběh hlavního hrdiny. Hollywood je z tohoto japonského snímku cítit, ale ne tolik, aby to ztratilo kouzlo japonských filmů.
  • až hračičkovsky vykreslené řádění Godzilly
  • málo patosu
  • prostředí Japonska po 2. světové válce