61%

Komentáře a recenze 8

Dle relevance
i
iDNES.cz
60%

Zábavně morbidní projekt O malých věcech je rozhodně nevšední, což v české kinematografii znamená vzácnost, a viditelně talentovaný, třebaže nese znaky studentského cvičení a tvar povídkového pásma jej poněkud zrazuje. Zdroj: https://www.idnes.cz/kultura/film-televize/recenze-o-malych-vecech-denis-safarik-vanda-hybnerova.A230607_203621_filmvideo_spm

Kinobox.cz
75%

Stylisticky ukotvený debut přináší hravý anekdotický zážitek vykreslující soužití jako hru – filmařskou i lidskou. Mix absurdna a černého humoru společně s kombinací strohosti a přepálené herecké stylizace vytváří svébytné a především hravé překvapení, k němuž se nebudete mít potřebu se vracet, ale rozhodně ve vás bude po zasednutí k rodinnému stolu doznívat.

F
Filmspot
70%

Český film O malých věcech je komorním povídkovým snímkem sestávajícím z dvanácti krátkých příběhů, které se zabývají problematikou mezilidských vztahů. Jeho autorem je režijně a scenáristicky debutující herec Denis Šafařík, kterého si nejspíš vybavíte ze seriálu Zločiny Velké Prahy nebo jako hlavního hrdinu štědrovečerní televizní pohádky Kouzelník Žito. Nyní se osvědčuje jako talentovaný filmař a schopný scenárista, jenž zvládá přirozeně skloubit závažnost i komickou podivnost různých momentek odpozorovaných ze života.

F
FFFilm.name
70%

Není to komedie a není to film pro masy. Je to extrémně laciný film, ale jeho tvůrci věděli, co a jak si za ty peníze můžou dovolit. Je to série hodně depresivních minimalistických krátkých scének, které jsou svou divnostní překvapivě konzistentní. Pokud to není náhoda, bravo tvůrcům.

M
Moviezone.cz
70%

Takhle by měl nízkorozpočtový debut vypadat. Devětadvacetiletý Denis Šafařík na sebe dosud upozorňoval především herecky, a to třeba v seriálech Zločiny Velké Prahy či Král Šumavy. Povídkový snímek O malých věcech je jeho režijním i scenáristickým debutem a mladý tvůrce si zjevně nechtěl vznik prvotiny zbytečně komplikovat. Přichází proto s vděčným, leč funkčním formátem, díky němuž hodina a čtvrt v kině rychle a příjemně uteče.

N
Novinky.cz
70%

Jméno mladého herce Denise Šafaříka vstoupilo do diváckého povědomí titulní rolí v televizní pohádce Zdeňka Zelenky Kouzelník Žito. Jeho přijetí bylo však tehdy až překvapivě nevlídné. Čas dal za pravdu režisérovi i herci, Šafařík se od té doby objevil v seriálech a minisériích Zločiny Velké Prahy, Pan profesor nebo Král Šumavy, ve filmu Jan Palach a kromě toho hraje v divadlech. Nyní debutuje i jako scenárista a režisér povídkovým filmem O malých věcech.

T
Total Film
60%

Jeden činžovní dům v Praze. Za řadami zvonků v jeho přízemí se odehrává několik životů. O malých věcech, které je vyplňují, vypráví povídkový film herce a debutujícího režiséra a scenáristy Denise Šafaříka. Jak se dvanáctka černohumorných příběhů ukrytá pod vtipnými plakáty se sousedskými vzkazíky povedla?

Č
55%

12 příběhů jednoho baráku. Český povídkový film během 75 minut představí celou řadu postav, všechny v daný moment nebo v životě s něčím bojují. Někdy jim porozumíme víc, jindy vůbec. Každopádně v nás zvládnou vzbudit emoce, i kdyby to třeba byl jen šok a odpor. Je nutno upozornit, že pokud očekáváme klasickou komedii, bude to spíše ten šok. Režisér i autor scénáře Denis Šafařík vytvořil cynický a frustrující snímek, který se nesnaží nabízet odpovědi ani katarzi.