O malých věcech

61%

Články 4

Na Cenách české filmové kritiky se radovala komedie Přišla v noci. Uspěl také Karel Roden
Festivaly a ceny3. 2. 2024
Na Cenách české filmové kritiky se radovala komedie Přišla v noci. Uspěl také Karel Roden

V sobotu večer se v pražském Divadle Archa uskutečnilo slavnostní vyhlášení 14. ročníku Cen české filmové kritiky, jež každoročně organizuje Sdružení české filmové kritiky za podpory České televize, Státního fondu kinematografie či Ministerstva kultury ČR. Ceny se snaží odlišit od ještě zavedenějších Českých lvů, což potvrdily i letošní nominace. Zatímco u lví konkurence získalo nejvíce nominací drama Bratři, u kritiků příběh bratrů Mašínů vyšel naprázdno a nejvíc želízek měla před dnešním večerem hororová komedie Přišla v noci. Nakonec dominovala i během samotného večera.

Největší šanci na Cenách české filmové kritiky má horor Přišla v noci
Festivaly a ceny4. 1. 2024
Největší šanci na Cenách české filmové kritiky má horor Přišla v noci

Celkem osmnáct titulů se letos uchází o Ceny české filmové kritiky, jež každoročně organizuje Sdružení české filmové kritiky za podpory České televize, Státního fondu kinematografie či Ministerstva kultury ČR. Nejvyšší počet – pět nominací – obdržela černá hororová komedie Přišla v noci od režisérů Jana Vejnara a Tomáše Pavlíčka, která po úspěchu na karlovarském festivalu pobavila publikum v listopadu také v českých kinech.

Nejlepší české filmy roku: festivalový kraťas, okouzlující animák, děsivá matka a černobílý dokument
Téma28. 12. 2023
Nejlepší české filmy roku: festivalový kraťas, okouzlující animák, děsivá matka a černobílý dokument

Letos to bylo opravdu pestré. Tradičně spousta dobrých dokumentů, dva animované filmy světové úrovně, výtečná černá komedie, dvě solidní psychologická dramata, výjimečné retro či vážná solidní sci-fi.

O malých věcech vede publikum k velkým tématům každodennosti
Recenze15. 6. 2023
O malých věcech vede publikum k velkým tématům každodennosti

Absurdní anekdoty O malých věcech debutujícího devětadvacetiletého Denise Šafaříka přináší přesvědčivou hříčku tuzemského nezávislého filmu. V několika svébytných mikropříbězích se stylistickou jistotou otevírá téma frustrace, tolerance, smrti či ran minulosti. Pomocí absurdity a stylizace se noří do vztahů blízkých každému z nás.