Small World

71%

Komentáře a recenze 2

29 978 bodů
8
Polská paráda ve zběsilém tempu. film se dotýká absolutního dna lidské společnosti, některé záběry jsou děsivé, některé zabíhají až do nechutnosti, přesto jsem film slupnul, jako malinu i když trval 2 hodiny. Atmosféra je téměř skandinávská, ale film má i slabá místa, kde nepůsobí zcela věrohodně. Film musí v každém zanechat dojem.
Marcos22
Marcos22
994 bodů
10
Pekelná polská podívaná, která má spád a s emocemi diváka zatočí víckrát než kdejaká centrifuga na pražském Výstavišti. Patryk Vega přináší velmi syrový vhled do problematiky pedofilie a úzce se dotýká témat obchodování s dětmi, satanismu a korupce. Příběh je podávaný velmi dynamicky, s notnou dávkou napětí, nejsou zde hluchá místa, a dvouhodinová stopáž tak uteče divákovi jako voda. Tou největší zbraní Small Worldu je však fantastické vykreslení postav. U žádného jiného snímku jsem se nesetkal s tak velkým množstvím záporáků, které bych jako divák ze srdce nenáviděl, bez toho aniž by vedli jakýkoli dialog. Režisér Vega s kameramanem Modrzejewskim přenáší emoce na diváka prostřednictvím výtečné práce kamery a střihu, které podtrhuje neméně kvalitní hudební podkres Targosze. Českému divákovi bude film nejvíce evokovat kombinaci nejlepšího českého seriálu, Pustina a nejlepšího českého dokumentu, V síti. Small World je pro mě společně se Seveřanem a Top Gunem největším filmovým zážitkem roku 2022 a v TOP 10 za letošní rok si najde své právoplatné místo. Small World lze zároveň směle zařadit mezi TOP 3 nejlepší dramatické čistě polské filmy všech dob, hned vedle Volyně a 25 let neviny. Poláci zkrátka a dobře dramata umí. Plná palba a jedno velké doporučení všem! TOP10! (01.08.2022 + překlad CZ titulků)
  • Tempo snímku
  • Téma
  • Síla a konečné vyznění