Star Wars: Příběhy rytířů Jedi

81%

Komentáře a recenze 12

8
Počítačově animovaný seriál Star Wars: Klonové války neměl nejsilnější rozjezd, postupem času se ovšem stal jednou z nejmilovanějších záležitostí ze světa předaleké galaxie po roku 2005. Velkou zásluhu na tom pochopitelně má i tvůrce Dave Filoni, žák samotného autora světa Star Wars George Lucase. V současnosti poté Filoni nejen dohlíží na všechny animované projekty ze světa Star Wars, ale též se podílí na hraných seriálech jako Mandalorian či chystaná Ahsoka. A nyní právě on dohlédl na šest krátkých příběhů, které sází na stejnou animaci jako Klonové války a přibližují život dvou rytířů Jedi. Ahsoky Tano a Hraběte Dooku, které oba osud zavál zcela jiným směrem. A za pozornost tento projekt rozhodně stojí. Šest krátkometrážních příběhů je rozděleno na dvě poloviny, přičemž jedna sleduje právě Ahsoku Tano a druhá Hraběte Dooku. U Ashoky Tano je časem zajímavější a zajímavější, že se více a více pokrývá celý její život a tentokrát dochází dokonce i k zobrazení jejího miminkovského života. Na jednu stranu je pravdou, že je život Ahsoky pokrytý už poměrně dost a brzy se navíc dočká vlastního hraného seriálu, její epizody ovšem minimálně mají smysl. Její první příběh ukazuje, že byla se sílou silná již od malička, druhý příběh ukazuje, že navzdory všem pochybám byl Anakin Skywalker nedoceněným mistrem, přičemž právě tento fakt se zúročí v třetím příběhu, který ukáže, že se nevyplatí Tano jako protivnici podceňovat. První i třetí příběh navíc mají solidní westernových nádech (i když každý jiným způsobem) a i když by si možná prostor zasloužil spíše nějaký více neprozkoumaný Jedi, příběhy Ashoky Tano jsou minimálně fajn. Zajímavější je to naopak s Hrabětem Dooku. 2. učedník Dartha Sidiouse byl v podání Christophera Leeho vykreslen víceméně jako arogantní padlý Jedi, kdy bylo Georgi Lucasovi svého času nejvíce vyčítán fakt, že se po Epizodě I příliš rychle zbavil Dartha Maula a neponechal si ho do závěru trilogie právě místo představení Dookua. Jenže Příběhy rytířů Jedi dokáží pohled na Dookua změnit. Skrze jeho tří příběhy je v podstatě zmapovaná cesta komplikované osobnosti, které se nelíbí přítomná korupce a rozhodne se s tímto faktem zatočit i přes fakt, že jde přímo proti jedijskému kodexu a koketuje přitom s temnou stranou síly. Stejně jako se současný Andor nebojí pokrýt fakt, že se povstalci nebáli ušpinit ruce při snaze o svržení Impéria a chovali se přitom krapet amorálně, Příběhy rytířů Jedi ukazují, že Zlatý věk Republiky nebyl sluníčkový a černobílý. Pomyslný vrchol je především finální Dookův příběh, který si vytře zadek i s těmi nejlepšími epizodami z Klonových válek a to i přes skromnější délku. Dooku se zde definitivně prokresluje a i když definitivně přichází k osudovému přechodu, na samotném Dookuovi je vidět, že ho snaha o spálení mostů přeci jen bolí. Čtvrtá epizoda s názvem Sithský Lord nejen dokazuje pomyslnému vrcholu možností, ale servíruje horskou dráhu emocí, které přispívá i soundtrack Kevina Kilnera, který chvílemi evokuje Duel of the Fates ze Skryté hrozby (což je vzhledem k nastavené situaci velmi ideální). Tři Dookuovi příběhy dohromady fungují jako jedna velká mozaika a i když by to před Příběhem rytířů Jedi vlastně řekl málokdo, jeho příběhový oblouk v této animované antologii dokazuje, že by Dooku svůj vlastní film či seriál vlastně nejen bez problému utáhl, ale mohlo by jít o velmi zajímavou záležitost. Jen škoda, že se této možnosti nedožil Christopher Lee. Délka navíc by rozhodně prospěla, pátou a šestou epizodu s dospělejší Ahsokou by například díky tomu šlo snadno spojit do jedné epizody. Samotná animace poté dosahuje kvalit posledních řad Klonových válek a především je pořád vidět, že Dave Filoni skutečně rozumí nejen světu předaleké galaxie, ale zhruba tomu, co od něj diváci očekávají. Díky tomu jsou tak Příběhy rytířů Jedi nejen sázkou na jistotu, která neurazí, ale skutečně příjemný zážitek, který například dokáže na malém prostoru solidně nejen vybudovat vztah mezi Dookuem a jeho učedníkem Qui-Gonem Jinnem, ale třeba též mezi Dookuem a rytířkou Jedi Yaddle. V součtu tak Příběhy rytířů Jedi dodávají tři jednoduché příběhy již dávno prověřené rytířky Jedi a tři komplexní příběhy nedoceněné postavy. Výsledek je ve finále uspokojivý a vyvolává naději, že by se tato antologie mohla dočkat prodloužení pro další série, které by mohli zajímavěji vykreslit i jiné postavy....
8
8/10. Exklusivní jednohubka.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
8
Konečně kvalitní využití Clone Wars animace mimo samotný původní seriál. Antologie je pro to ideální formát a konečně se také koukneme do jiné doby a to před Skrytou hrozbu. Ahsočiny epizody určitě působí lehce navíc, ikdyž jsou dobře odvedené, jelikož ta postava už je kompletně zmapovaná snad, až na její konec. Avšak každá jedna epizoda s Dookuem extrémně bavila a všechny tři do kupy nabídly jeden příběhový oblouk. No takhle bych si představoval Star Wars. Úžasné jednoduché mise, které mají co říct o postavách a světě v různorodých poutavých zasazeních s odlišnou atmosférou. Highlight je samozřejmě 4. epizoda! Škoda té pachutě, co zanechává poslední díl, který totálně přepisuje knihu Ahsoka. Tohle slíbili, že se nebude dít! Ale Dave Filoni je očividně umíněné děcko, naštvané že si s jeho hračkou někdo hrál a tak si vytírá zadek ne jen s autorkou knihy, ale i Star Wars kánonem a hlavně čtenáři, co do toho investovali čas a peníze! Hnus velebnosti! 7/10! Snad využijí ještě lépe potenciál v dalších sériích a epizodách a vyvarují se podobným chybám. Více ZDE!
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 261 bodů
7.5
Bylo to krátké,ale úderné.konecne SME se dovzedeli něco z doby před prequelem,na mě osobně zapůsobil víc Dooku než ahsoka.preci jen temná strana síly mi byla vždycky bližší.zapusobil na mě nejvíc asi 5 díl,jak Darth Sidious,manipuluje s Dookem,o když Dooku byl velmi chytrý jedi
Bordoshut
1 647 bodů
8
7,5/10 – Nejsem kdovíjaký fanda Star Wars světa, protože se letopočtem narození řadím už k těm, kteří vyrůstali na MCU, ale přesto se v poslední době snažím Star Wars nakoukat a trochu mu přijít na chuť, protože v tomhle vesmíru vycházejí jeden nový projekt za druhým. Několik titulů mi docela sedla, třeba příběh mladého Hana Sola nebo Rogue One, a k jiným zase chovám generační respekt a přijdou mi přinejmenším koukatelné – třeba celá první trilogie Star Wars 4, 5 a 6. I trojku mám rád. Přesto jsem si zatím žádné Hvězdné války nezamiloval natolik, abych jim byl sto dát plný počet hvězd. A k tomu nedošlo ani tentokrát. || Příběhy rytířů Jedi jsou velmi vítaným zpestřením celé značky, jelikož se prostřednictvím nich mohou i lidé jako já, kteří vyjma zfilmovaného materiálu pranic nevidí do nabitého hvězdného folklóru, mohou leccos zajímavého dozvědět o známých postavách a hlavně velmi příjemnou formou. Animace seriálu je vskutku neotřelá, nápaditá a na první pohled vás zaujme a vtáhne do děje. Disney+ zase jednou ukázal, že když se chce, tak to jde. Líbí se mi, že díly jsou kraťounké a vy máte po zhlédnutí okamžitě chuť si pustit i další. Kvituju i to, že příběhy na sebe přímo nenavazují, ale přesto je tu velice napínavý děj na pozadí, který vás chytne a nepustí, dokud seriál nezkouknete. || Hlavní nevýhodou pak je fakt, že sledujeme dva příběhy – Ahsoky a Mistra Dooku –, které se vzájemně nijak neprotnou a také každý vyvrcholí v jiné epizodě. Člověk z toho ve výsledku může mít pocit, že sleduje 2 různé seriály, ještě k tomu rozdílných kvalit. Zatímco přerod hraběte Dooku k temné straně síly a všechny okolnosti s tím spojené seriál popíše neuvěřitelně poutavě a tak, že s ním divák i soucítí a chápe jeho pohnutky, tři náhodně vybrané útržky z dětství a dospívání Ahsoky působí ve výsledku docela prázdně a zbytečně. Zatímco hrabě Dooku prodělá během tří epizod doslova životní proměnu a obrat o 180°, Ahsoka se za stejnou stopáž vůbec nezmění, je to pořád ta stejná nadaná mladá "Jedika" bezdůvodně odhodlaná bojovat proti temné straně síly. Maximálně se trošku zocelí, to je celé. Kontrast těchto dvou příběhů je propastný a zanechává diváka se slabou pachutí v ústech a trochu rozčarovaného. Kdyby byly epizody standardní 45 minutové délky, byla tato výtka rozhodně větší. Takhle musím pouze konstatovat, že jsem se za celou hodinu a půl nepřestal bavit. Verdikt: "Zabaví, rychle uteče, a pokud jste nečetli knižní životopis Ahsoky, tak ani neurazí. Můžu vřele doporučit. May the force be with you!"
Jaroslaw 23
1 448 bodů
7
7,5/10 Jelikož miluju Clone Wars,tak jsem rád,že tvůrci použili stejnou animaci a výsledkem je skvělá záležitost se známými postavami.Především bych chtěl vyzvihnout trilogii s Dookuem,pač v prequelech neměl tak skvělou motivaci jako zde a člověk ihned chápe,proč zvolil temnou stranu,jen škoda,že díly s Ahsokou byli slabší (až na první díl),osobně si myslím,že každý fanda SW by tuto show měl vyzkoušet,pač potenciál do budoucna tu je.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
8
Skvělá, oddychová seriálová jednohubka s velkou porcí kreativity, která rozvijí určité příběhy ze světa Star Wars a prohlubuje jednotlivým postavám jejich osobnost a motivy. Linka hraběte Dooku mě překvapivě nejvíce zasáhla. Zde konečně dostal jeho charakter pořádnou hloubku a jeho 4. epizoda je totální strop. Linka Ahsoky byla taky fine, sice nám nemohla ukázat nic moc nového, neboť seriál Clone Wars už ji prozkoumal dostatečně, nicméně i tak jsem si jí užil. Hlavně tedy 5. epizodu, která mě jako fanouška SW náramně okouzlila svou plynulou návazností na starší díla a přidáním nových detailů k Ahsoce. Teď už budu jenom doufat, že se dočkáme dalších sérií (nejlépe s delší stopáží), protože tento koncept malých příběhů mi velice sednul do vkusu a byl bych rád, kdyby dostaly prostor i jiné postavy, které mají neprobádanou minulost. (Ještě bych chtěl zmínit, že jsem nečetl knížku Ahsoka, takže nemůžu moc posoudit chybnost poslední epizody. I tak chci říci, že se mi 6. díl hodně líbil, ale naprosto chápu, že když ten díl přepisuje knížku, která má být také canon, tak je to velký problém, nemělo by se to dít a snad to nebude opakovat!) [80%]
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Fajn Star Wars seriál, který nám popisuje a odkrývá věci, které jiné projekty nestihli a které hodně lidí VELMI potěší, včetně mě. Seriál obsahuje 6 epizod, z čehož 3 jsou věnované hraběti Dooku a 3 Ahsoce. Epizody o Dookuovi jsou všechny naprosto boží, dle mého si Dooku zaslouží vlastní film, snad nám ho autoři někdy doručí. Jeho postava má totiž dost silnou backstory a má opravdu hodně, co nabídnout. Epizody týkající se Ahsoky byly v pohodě, nejedná se sice o žádné zázraky ale o v pohodě podívanou a mě to jaksi vlastně i docela stačilo, rozhodně z toho nejsem nějak zklamán nebo znechucen. Hodně dobrý seriál, který určitě dost doporučuji, zvláště pokud vás zajímá postava Dookua. 81%
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
10
Star Wars ve své ryzí formě. Detailní ponor do přechodu na Temnou stranu Hraběte Dookua, který zodpověděl nemálo otázek fanoušků a tvrdý trénink Ahsoky ještě k tomu v CW animaci je přesně to, co jsme potřebovali. 85%
jan-hrouda
863 bodů
10
Ježiši, tohle mě skoro rozbrečelo, jak je to dobrý. Svůj podíl na tom teda má i fakt, že díly o Ahsoce rezonujou s finálem Klonových válek, který považuju za jeden z absolutních vrcholů Star Wars a určitě jejich nejemotivnější a nejtragičtější část. Nicméně i epizody o hraběti Dooku jsou vynikající, ne-li ještě lepší. A to jsem se původně trochu bál, že vedle Andora budou Příběhy rytířů Jedi působit chudě, dětinsky, povrchně… Místo toho jsem dostal plnokrevnou minisérii, která je elegantně, úsporně a efektivně vyprávěná, s ohledem na krátkou stopáž přitom nepůsobí uspěchaně, ale naopak má hloubku a až meditativní kvality. Je překvapivě silná a poetická, smysluplná a nedětinská. Tyhle melancholický, zahloubaný a depresivnější nálady mám na Star Wars asi nejradši a tady jsou evokovaný mistrovsky. Zcela bez hluchých míst/filleru. Ale že si divim, vždyť za tim stojí stejnej tým jako za již zmíněným koncem Klonových válek aka Siege of Mandalore, tak aby to nebylo kvalitní. Je velká radost bejt teď fandou Star Wars, když máme ne jeden, ale hned dva výjimečný seriály naráz. Každopádně bych rád, aby v Příbězích rytířů Jedi pokračovali. Ne nutně se stejnýma postavama. I když upřímně, klidně bych koukal i na celej seriál jen o tom, jak mladej Dooku a Qui-Gon vyšetřujou případy a rozsuzujou spory.