Spolu

67%

Komentáře a recenze 12

29 898 bodů
7
Dobrá práce všech zúčastněných. Trošku jsem "měl problém" se Štěpánem Kozubem, kterého prostě vidím neustále v humorných scénkách, skečích a.. možná to pro něj byla také další legrace, ale výkon to byl opravdu skvělý. Veronika Žilková také byla výborná. Příběh lidského neštěstí i štěstí bez velkého patosu. Pěkné.
9 335 bodů
6
Máme na to se pouštět do podobných témat a netočit jen další zaměnitelné komedie? Rozhodně, a vždycky tomu tak bylo.. Není to lehké a velmi snadno by to mohlo sklouznout do podobné rutiny, ale režisérské duo ukazuje, že ví.. K hereckému obsazení téměř není co dodat a každý z ústředního trojlístku dokazuje, že má pořád potenciál na něco velkého. Že Kozub pořád dokola dostává tyhle vyšinutý kluky asi nikoho nepřekvapí a jednou až natočí tu svoji "Truman Show" budete se všichni divit, kde se to v něm bere.. Ale tenhle čas ještě úplně nepřišel.. Oidipovský komplex, fixace na matku a žárlivost na sourozence, to je vlastně klasika. Docela zkušený balanc na komické a vážné vlně, kterému ale kromě jasného náčrtu chybí vize. Nápad fajn, obsazení super, nicméně realizace je úplně bezzubá. Takže i když cením odvahu režisérů, tak pořád to vůbec nezvládli a příště bych scénáristiku předal dále. Už to vypadá, že bychom tady ty filmy za jednou mohli brát seriózně. 60%
avenis
avenis
8 151 bodů
9
Velmi dobrý film, který vůbec není plochý a současně se nesnaží o senzaci za každou cenu. Tři osoby a každá má svůj svět a svou pravdu s velmi křehce vybalancovanou rovnováhou. Veronika Žilková jako matka, která má svůj důvod, proč se dobrovolně vzdala pohodlí ve prospěch problematického syna. Štěpán Kozub jako český Raymond Babbit a Kamila Janovičová bez bambitky, zato s neochvějným přesvědčením, že pomáhá... Výborná práce.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9
Tak já mám zcela jiný názor. Film mě vyloženě "dostal" a z hereckých výkonů jsem byla unešena. Akorát Marek Němec tam měl takovou "nemastnou, neslanou" úlohu. Líbil se mi i trafikant Václav Kopta, i Kristýnka Podzimková, dnes už Ryška v roli mladé lékařky v ústavu pro duševně postižené. No a Veronika Žilková byla skvělá a Štěpán Kozub, to byl výkon na Oscara, nebo alespoň na Českého lva. V tomto ostravském herci je skrytý velký potenciál. O tom ještě určitě uslyšíme, protože je to po všech stránkách mimořádný člověk. (Viděla jsem 13. komnatu s ním a poprvé se mi chtělo u tohoto pořadu brečet!!) Ráda bych si vyslechla nějaký rozhovor s ním, týkající se právě tohoto filmu, protože si myslím, že lidi s tímto postižením musel nejprve zevrubně zkoumat, než se do této role pustil.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Co si budem, víla Kozubka je trochu retardice i v realitě, ale ve filmech má jen výhodu, že to nemusí hrát. Nee, Kozub je jen herecká extratřída, a on normálního člověka jen dokonale hraje, protože pak mu trochu o pár koleček přepne, stane se z něho gumová huba Jim Kery, párkrát se zatočí jak tasmánský čert, udělá okolo sebe malinkatý tajfun, a odfoukne malou čivavu, popelnici a panelák. Zklamaný nejsem, poněvadž to Štěpi zahrál od srdce, a nemůžem to hodit do jednoho pytle hnoje českého odpadu, a nepochválit ho, že to uhrál trochu přesvědčivě, ale tím pádem, nemůžu dát pět hvězd jen pro Štěpka, bohužel Spolu je pěkná slabota. Auťákem se nemůžeš stát, auťákem se už musíš narodit, to stejné platí i pro scénaristu, který pro zachování autenticity musel psát dialogy v ústavu pro malomyslné, nebo jak já to častěji nazývám “českého shytinismu”, protože jen v Čechách se může stát celerbrytou úplně každý, kdo má minimálně dvouciferní ÝKVÉ, a trochu umí roztáhnout půlky, co platí i pro Kamilu Janovičovou a jejímu odpudivému hereckému výkonu, a debilně sepsanou roli žárlivé sestry, která náladou ovlivněno podnebím nebo počasím, buď kurví život svému retardovanému bláškovi, matce nebo svému okolí. Žílová tepna opět zazářila nikoliv ale v září reflektoru, ale ve stínu, protože takové výkony jsou ucházející možná tak na veterinu a odblešení, nebo do Tele Tele. Film stál za vytahaný pysk, a lidem co o téhle nemoci nejsou seznámí nic nepřinese, a tudíž je tenhle film úplně pohřbenej, a jen vykazuje stereotypy, jak má vypadat společnost se stereotypem, proti téhle nemoci. Měl jsem si radši pustit to incestní porno.
aquiver
aquiver
2 107 bodů
2
Snímků o lidech s tělesným či duševním postižením je dost. Od vysoce hodnocených očekávám vysokou míru empatie, schopnost vyprávět nosný příběh a probudit emoce a slzy. Tento film však nabízí amatérskou režii, bezradný scénář a odpuzující herecké výkony. Ani na moment jsem necítil, že by tvůrci soucítili s podobnými chudáky, naopak je využívají jen ke komerčnímu úspěchu.
Enon
Enon
1 096 bodů
8
Po dlouhé době konečně něco z české produkce, co mě aspoň trochu zaujalo. V celku reálný příběh, který dává smysl, je výborně zpracovaný a má své tempo. Herecké výkony speciálně Veroniky Žilkové a Štěpána Kozuba jsou brilantní a minimálně Kozub předvádí, že dokáže víc než jen hrát stupidní šilhající individua. Jeho měnící se nálady , jeho řvaní a obecně dětinské chování, to vše bylo vážně povedené. Žilková roli ztrápené matky zvládla rovněž skvěle. Vyvrcholení a konec filmu byly sice lehce čecháčkovské, ale vzhledem k obecnému dobrému zpracování filmu, jsem mu to schopen odpustit. Takže určitě doporučuji, je to určitě po dlouhé době dobré odběhnutí od hloupých komedií a historických slátanin. 67%
Simonax
19 bodů
8