81%

Komentáře a recenze 37

leafroller
leafroller
3 023 bodů
8
Zavraždil plukovník Elvise? To je otázka, na níž hledáme odpověď. Přiznávám, že jsem se nadměrné stopáže filmu děsil úplně zbytečně. Hluchá místa zde prakticky nejsou a ten jakýsi únik do snového světa se nejen dá snést, ale je vlastně příjemnou změnou a předělem mezi kapitolami. A je to mnohem lepší předěl než třeba u Rocketmana a jeho, z mého pohledu velmi otravných muzikálových vložek. Co mi vadilo, byly velké časové skoky uprostřed Elvisova života. Mám si snad myslet, že se v těch 10 letech nedělo nic zajímavého? Nebo snad mám průběh těch let notoricky znát? Zde podle mě byl děj osekán na úkor živých vystoupení. Co se mi naopak líbilo, byl kontrast mezi "starou popmusic" a tou novou, Elvisovou. Ubíjející frustrace tehdejší mládeže z poslechu starých dokola omílaných vyčpělostí typu Simonové s Chladilem, do nichž vlétl Elvis se svou vesmírnou energií. Byl to takový pankáč 50. let, jen s tím rozdílem, že on a jeho muzikanti na své nástroje uměli dobře hrát. Ani tak bych však v této puritánské, pokrytecké a rasistické době nechtěl žít. Neměli to hoši snadné.
kknk2
kknk2
2 989 bodů
8
Z Elvise se vyklubala nečekaně dobrá hudební biografie, za mě sympatičtější než opěvované Bohemian Rhapsody. Příběh postupuje svižně, zahrané je to na výbornou, taky se mi líbí politický přesah a neopomenutelná stylizace ve střihu. Jsem prostě nadšená, asi se stane mým oblíbencem z tohoto roku.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Elvis je šílená jízda naprosto čistou Amerikou druhé poloviny minulého století. Kdykoliv si člověk říká, tak teď přijde brzda a film trochu zpomalí, nezpomalí a přidá další a další show. Film krásně plyne a neustále pomrkává po divácích, aby se chytli, kdy se jaká scéna děje, takže jednou tam pomrkává postřelený Robert Kennedy z TV, pak Sharon Tate z novin a nebo Jackson 5 z rozhlasu. Člověk díky tomu má jasnou představu, jak tahle doba byla šílená. Elvisova hudba mě provází od dětství, už jen díky plyšovému medvídkovi, který hraje Elvisův hit po zmáčknutí tlačítka na ruce. Na první dojem rozhodně více a věrohodně působící než šíleně populární Bohemian Rhapsody. Ačkoli je tu asi možná víc manažera než Elvise. Naštěstí v podání Toma Hankse, je to naprosto odpustitelné.
Edward
Edward
2 487 bodů
8
8/10
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Po prvním zhlédnutí jsem doslova nebyl schopnej film okomentovat, takže hned další den jsem si dal nášup, a bylo to jestě lepší, víc overwhelming a jsem v ještě větším úžasu z toho, co Luhrmann předvedl, a hlavně z absolutně geniálního Butlera, kterej asi předvedl nejlepší výkon, co jsem kdy u charakterů podle celebrit viděl. Jeho Elvis byl prostě Elvis, bez výjimek, jeho úžasnej hlas byl skoro k nerozeznání od Krále a jeho pohyby byly absolutně geniální. Hrozně zajímavá balkánsky kýčovitá výprava a kostýmy (tak jak to měl Elvis rád), super makeup a masky (na mysl samozřejmě nastane mimochodem výtečnej Hanks, ale podle mě byl úžasně udělanej i mladej a tlustej Elvis nebo Priscilla, kterou změnili z nevýrazný holandský holčičky na královnu bohatejch hippies), hrozně zajímavej klipovitej střih a kamera, kterej mi fakt utkvěl v paměti - no zkrátka není co vyčíst, "jen" 79 % je mi záhadou. Zatím aspirant na film roku, víc takovejch filmů.
65David21
65David21
1 909 bodů
9
Jsem tak hrozně rád, že Hanks pořád pravidelně hraje a vůbec ne ve špatných věcech. Elvis má vynikající tempo se skvělým audiem a skvělými hereckými výkony, ačkoliv obtloustlý legendární herec se špičatým nosem vám může připadat poněkud divný. Elvis je pěkný snímek , který má tu nejdůležitější věc , jež dělá ze docela dobrého filmu skvělý film - atmosféru. Něco mezi 8.5 a 9/10.
Bordoshut
1 647 bodů
10
9/10 – Elvis Presley je bezesporu jedním z největších hudebních velikánů, kteří kdy kráčeli po naší planetě, a tato filmová adaptace jeho pohnutého života je zase jedním z nejlepších hudebních životopisných snímků vůbec. Režisér Baz Luhrmann se zkušeně popral se 160 minutovou stopáží, vyvaroval se hluchých míst a zajistil milovníkům rock'n'rollu procítěnou zábavu na celý večer. Napříč celým spektáklem je cítit láska a péče, které do něj vložili všichni zúčastnění stejným dílem, za což jsem hrozně rád. Cit, se kterým byl Elvis připravován, hravě vyváží i přehlédnutelné nedostatky na poli postav nebo gradace, která sice čas od času škobrtla, ale hned se zase vyhoupla zpátky do sedla. Fakt, že vedlejší postavy nejsou dostatečně prokreslené ve tříhodinové epopeji, dozajista je něco, co si oprávněně zaslouží kritiku. Zároveň to je však pomyslná malichernost, kterou můžete snadno pominout, přijmete-li skutečnost, že hlavní a jedinou důležitou postavou toho hudebního koncertu je Elvis Presley a všichni ostatní jsou jenom figurky ve stínu, které upírají své zraky na člověka na pódiu v očekávání, co zpěvák udělá. Vtípek na dlouhé večery: "Tenhle film mi Elvise prodal asi stejně, jako mi Bohemian Rhapsody prodalo skupinu Queer. Mám to správně, že jo? Že jo?!"
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Asi nejlepší z těch všech možných filmů o kapelách/zpěvácích. Začátek je sice trošku chaos, střihač se docela vyřádil, ale pak se to uklidní. Má to občas některý theatrální až přehnaný scény, ale kupodivu v kontextu fungujou. Někomu asi nebude sedět styl vyprávění, který tak nějak skáče a není to nějaká souvislá podívaná, ale za mě spokojenost. Oproti třeba Bohemian Rhapsody to má aspoň nějaký příběh, který je zábava sledovat. Že to má skvělý audiovizuál není třeba zmiňovat. Fakt mě to překvapilo, jak dobrý to je. Je to na HBO Max, tak mrkněte, na necelý tři hodiny máte o zábavu vystaráno. Jo a nejlepší postava není kupodivu Elvis, ale jeho manažer, kterého hraje dost namaskovaný Tom Hanks.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
9
Do filmu jsem se nějakou chvíli vžíval, řekněme třeba 20 minut a potom, když už jsem se do toho pocitově a náladově dostal, jsem pozoroval unikátní filmařinu, kde se mi stačilo koukat na herecké výkony dvou hlavních postav a o zbytek se už postaral Baz Luhrmann, který věděl co dělá. Kdyby to sám velký Elvis viděl, tak by byl určitě nad míru spokojen.
SirAduard
SirAduard
1 432 bodů
10
Životopisným hudebním filmům jako Bohemian Rhapsody, či Rocketman vždycky něco scházelo k dokonalosti a drželi se pořád kolem okraje místo toho, aby pořádně pronikly do myšlenek hlavní postavy. Elvis je ale ten, který se nebojí. Snaží se skutečně ponořit do hloubi duše Elvise Presleyho, jeho vnímaní na svět, či jak svět vnímá jeho. Hudební čísla jsou pořádně našlapaná, dunící a rezonující po všech směrech, že se člověk ponoří do víru melodické poezie a prožívá každý tón na úplné maximum. Nemůžu též opomenout vizuální styl, který může být pro některé moc, však pro mě je naprosto trefný, nápaditý a přesně sedící do doby, kdy světla z reflektorů, či odlesky třpytících se oblečení omamovaly zničeného umělce dennodenně, na každém kroku. Herci jsou, jak se patří výborní, však o několik výšin nad nimi je Austin Butler, jenž se naprosto vžil do role Elvise, že jsem až nepoznával herce, ale pouze Krále Rock 'n' Rollu. Tento film je pýcha hudebního žánru, která bude i po letech mezi mými nejoblíbenějšími. [95%]