Prisoners of the Ghostland

41%
Prisoners of the Ghostland
V záludném pohraničním městě Samurai Town je z vězení propuštěn bezohledný bankovní lupič bohatým vůdcem Guvernérem, jehož adoptivní vnučka Bernice se ztratila. Guvernér nabídne vězni svobodu výměnou za nalezení uprchlice. Bandita, upoutaný do koženého obleku, který se do pěti dnů sám zničí, se vydává na cestu za mladou ženou - a na svou vlastní cestu k vykoupení.



Brenan88
Brenan88
47 084 bodů
2.5
Chtělo by se napsat, že je to nejšílenější film Nicolase Cagea, ale on teď točí takové šílenosti furt, takže vlastně nevím jestli to tak je. Prisoners of the Ghostland není při tom od prvních minut úplná stupidita, kterou by jste hned zavrhli. Jenže postupem času se to celé zvrhne a v závěru je to bohužel jen blbé.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 393 bodů
5
'Vězni země duchů' Tak zní český překlad názvu snímku, kteří se, svým způsobem, jeví něco jako fantasy pohádkový eastern, nepostrádající typicky japonský duchovní akcent. Japonský režisér Šion Sono je v rámci filmové tvorby považován za provokatéra ve své odpornosti, ale je svůj se svým vlastním osobitým stylem. Kde jinde lze vidět zločince najatého na sebevražedný úkol v rámci záchrany unesené dívky, aby po dramaticky přiděleném úkolu místo ve sporťáku odjel na kole? Snímek svým vyzněním patří mezi brakové filmy, který by krásně vynikl v projektu Grindhouse Quentina Tarantina a Roberta Rodrigueze. Naprostý chaos všeho možného i nemožného, ve spleti dějových zvratů postrádající jakýkoliv smysl. K tomu erotické a filozofické odkazy, okořeněné nějakým tím surrealismem. Výprava je bohatá, vizuálně krásně barevná, ale zato kamera je, snad na takový film úmyslně, špatná a když se k tomu přidá podivný a místy až nesmyslný střih, zůstane nám z toho skutečně jen brakový kýč s velkým K. Námětově se v podstatě jedná o postapokalyptický příběh v prostředí po jaderné válce se zajímavým odkazem, pomocí hodin, na Hirošimu. Západní western je naroubován do japonských stereotypů ve spleti záměrně trefných detailů s žíravými mezi řádkovými významy, spjatých s japonskou filosofií a tradicemi. Kdo se v onom chaosu neztratí a dokáže vyčíst informace mezi řádky každičké scény a plně pojme tzv ´cageplotation´, vyhrál a zaslouží si medaili pozorného diváka.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Když se šeptá o tom, že by měli Prisoners of the Ghostland být nejšílenějším filmem v kariéře Nicolas Cage, divák by měl okamžitě zbystřit. Herecká ikona si totiž více než dekádu v podstatě buduje kariéru tím, že chodí do víceméně bizarních filmů. Na vině jsou nejspíše dluhy na daních i samotné Cageovo vyjádření, že ho klasický blockbusterový Hollywood omrzel. Tak či onak je již aktuálně vydobytá pověst Prisoners of the Ghostland oprávněna. Z fleku totiž dost možná bude Prisoners of the Ghostland skutečně patřit mezi největší šílenosti, které kdy Cage poctil svou tváří. Znamená to ovšem automaticky negativní záležitost? Prisoners of the Ghostland jsou americkým debutem japonského tvůrce Šiona Sona. Nízkorozpočtový post-apokalyptický film, který je tak trochu říznutý westernem a tak trochu samurajskými filmy vlastně tak trochu připomene Útěk z New Yorku Johna Carpentera, nejzábavnější je ovšem v tom, že se vůbec nebere vážně. Sono se očividně nikdy nesnaží dodat seriózní záležitost a při přistoupení na pravidla hry diváka čeká vlastně opravdu zábavná divočina, která z fleku bude patřit mezi nejvýraznější Cageoviny posledních 10 let. Sono si očividně hraje se žánry, předhazují se různé šílené nápady a Sonova pověst filmařského podivína je v tom filmu vlastně celkem dost cítit. Scénář dvojice Aaron Hendry- Reza Sixo Safai pochopitelně není žádná hitparáda. Prisoners of the Ghostland jsou béčko, rozhodně si to ovšem uvědomují. Ten film je v součtu neskutečný bordel, vizuálními nápady a bizardním způsobem vyprávění to ovšem vyrovnává. Forma v tomto případě zcela jasně válcuje obsah, té formě se ovšem nedá upřít strašné kouzlo. Cage si tuhle polohu herecky očividně užívá, ani v tomhle případě po něm vlastně žádná přehnaná herecká aktivita požadovaná není. Takový Bill Moseley jako hlavní záporák přehrává přesně tím adekvátním způsobem, aby divák zcela jasně očividně poznal, že je to přehrávání tak trochu úmyslné. V jistých momentech herecké kreace v Prisoners of the Ghostland působí zcela teatrálně, přitom všem to ovšem působí, že je to jasný úmysl a Sono má skutečně zvrhlý styl. Scénář je hloupoučký, spousta věcí v podstatě nemá smysl a chvílemi Prisoners of Ghostland působí takovým tím způsobem, že neví jestli chtějí být spíše vyloženou parodií nebo rýpavou satirou. Přeskakování mezi styly je někdy skutečně přehnané a spousta scén v podstatě nemá ve filmu reálné opodstatnění. Vypnutí mozku u tohoto filmu zřejmě zaručí ještě stravitelnější zážitek, kdy bude všem jedno, že to co se děje na plátně je prostě hovadina. Je to bizardní záležitost, která ovšem dokáže ohromit vizuálem, Cagem v pro něj ideální herecké póze a vlastně celkem zajímavou výpravou, která v jistých momentech připomene feudální Japonsko. Je to pořád levný film a především (více než) tak trochu tupé béčko, jde ovšem přesně o takový typ filmu, který by dost možná v 80. letech vyprodával videopůjčovny. Kvalitami je vlastně letošní třetí Cage někde mezi Willy´s Wonderland a Pig. Je to pořád neskutečně hloupý, absurdní a šílený, vizuálními nápady, očividně přiznanými pravidly hry a Cagem v poloze, která mu svědčí ovšem bez problémů dokáže obstát. Je to minimálně záležitost, která se jen tak nevidí a při správném naladění diváka čeká hodně speciální zážitek. Prisoners of the Ghostland nenapraví Cageovi reputaci, v rámci všech těch jeho blbých filmů za poslední roky ovšem bude tenhle blbý film stát velmi vysoko......

Dodatečné informace

Původní název:
Prisoners of the Ghostland (více)
  • USA Prisoners of the Ghostland
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění