82%
Život v barvě s Davidem Attenboroughem

Poznejte přírodu z její barevné stránky. Pojďme se s slavným dokumentaristou Davidem Attenboroughem podívat na to, jaký význam má pro zvířata jejich zabarvení a jak ho dokáží ve svém životě využít.

Recenze: Život v barvě s Davidem Attenboroughem

Kinobox.cz
90%

Štáb BBC se totiž vydal jinou cestou a natočené záběry poprvé v životě ukazuje tak, jak je vidí i zvířata. To vše pomocí speciálních druhů kamer, které ukazují ultrafialové vidění hmyzu, ale i vnímání barev různých druhů zvířat. Některé živočišné druhy vidí jen určité barevné spektrum a to, co se nám zdá jako nápadné zbarvení zvířete je ve skutečnosti pro daný druh neviditelné. Tak se například dozvíte, proč je tygr oranžový, jak některé živočišné druhy dokážou své barvy měnit a proč nebo jak je možné, že černobílá zebra (působící v přírodě jako pěst na oko) v pohodě přežívá ve velkých počtech mezi nejnebezpečnějšími kočkovitými šelmami na světě a netrápí ji ani nálety otravných much.

8 634 bodů
6
Stále je to zajímavé a přírodovědné dokumenty mám rád, ale tahle série je poněkud slabá. Druhý a třetí díl z velké části opakují to, co jsme se dozvěděli už v prvním. Jasně, jde se třeba víc do hloubky, avšak tolik materiálu tam není (řekl bych, že to v klidu mohlo mít tak 90 min). Navíc je ten materiál podstatně méně závažný, než v jiných Attenboroughově jeho sériích. Jde zkrátka o okrajovou záležitost role barev ve zvířecí říši. Přesto jsem se ale dozvěděl zajímavé věci jsko třeba proč má zebra tak nápadné zbarvení a jakým způsobem jí pomáhá k přežití.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
9.5
Dvě epizody napěchované okouzlujícími záběry přírody + jedna o výzkumu a samotném natáčení. Život v barvě umožňuje sledovat svět očima nejrůznějších živočichů, odkrývá tajnosti, kterým ještě docela nerozumíme, ale zároveň nás fascinují. Vzhledem k tomuto odlehčenému tématu se nejedná o srdceryvný dokument, i tak nese určité poslání.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
8.5
David Attenborough je živoucí legenda a jednou se stane i jeho život námětem pro zajímavý dokument. V kombinaci s přírodopisnými filmy od BBC, které vynikají skvělými záběry a relativně fundovaným výkladem by se tedy zdálo, že je úspěch zaručen a nebude co vyčíst. Jenže těch filmů vzniklo za ta léta mnoho a některé nasadily laťku pekelně vysoko. Aniž bych chtěl srovnávat a analyzovat, tak mi trochu vadí to roztahování do více epizod. Nemálo opakujících se záběrů a opakování již řečeného jinými větami svádí k doměnce, že byť bylo materiálu hodně, tvůrci by si s tímto tématem (v té obecné rovině) vystačili se dvěma hodinovými epizodami, nebo třemi čtyřicetiminutovými. Ale je to maličkost...u tak kvalitních tvůrců je možná lepší když něco přebývá, než když chybí.

Dodatečné informace

Původní název:
Life in Colour with David Attenborough (více)