65%
Boba Fett: Zákon podsvětí

Boba Fett a jeho parťačka Fennec se vydávají na Tatooine, aby se ujali vlády na území, kterému vládl Jabba Hutt.

Recenze: Boba Fett: Zákon podsvětí

Kinobox.cz
65%

Na Rottentomatoes.com má seriál 75 % kladných ohlasů a průměrné hodnocení činí 6,95/10. Na IMDb.com má aktuálně dokonce 7,7/10. Podobné je to i na jiných filmových webech včetně českých. Zdá se tedy, že většina publika je v tuto chvíli (dva dny po vydání poslední epizody) se seriálem víceméně spokojená. K dokonalosti má ale tento počin daleko, což snad uznají i ti, pro něž jsou bezchybnými SW filmy i Skrytá hrozba či Vzestup Skywalkera.

10
Boba Fett se možná poprvé neslavně objevil v neslavném Star Wars Holiday Special, ikonickou postavou se ovšem stihl stát dávno před výskytem Star Wars: Epizoda V- Impérium vrací úder, kdy se objevil na triku s Darthem Vaderem, které bylo součástí merchendasingu. Boba Fett se přitom následně v Impériu vrací úder a pokračování Návrat Jediho objevil dohromady na 5 minut, řekl přitom pět vět a v úvodu Návratu Jediho byl rychle odklizen z cesty. I díky svému výraznému vzhledu ovšem Boba Fett utkvěl v paměti a stal se hrdinou mnoha knih, které navazovali na události Návratu Jediho a které po odkoupení studiem Disney přestali být kánoické. Boba Fett si přesto i po letech dokázal udržet popularitu a v roce 2020 se velkém vrátil v 2. sérii Mandaloriana. Právě ta ukázala, že legendární status tohoto údajně nejlepšího námezdního lovce v předaleké galaxii nezačal skomírat a dávalo tedy smysl, aby se Boba Fett ještě vrátil. Již pár let nazpátek se přitom špitalo, že by se měl Boba Fett dočkat vlastního filmu, realita je ovšem ve finále zcela jiná. A dočkal se místo toho sedmidílného seriálu na Disney+, který pojednává o tom, jak se Boba Fett snaží nahradit Jabbu Hutta na pozici vládce planety Tatooine. Dokázal poté seriálový Boba Fett navázat na kvality Mandaloriana? Ano, je to ovšem trochu složité. Při oznámení tohoto seriálu se dalo snadno doufat, že možná dorazí taková Zjizvená tvář ve světě Star Wars. To je ve finále velmi daleko od pravdy, seriál The Book of Boba Fett ovšem dokáže v průběhu evokovat zcela jiné kultovní záležitosti. Tanec s vlky, Lawrence z Arábie, Dunu, Hodného, zlého a ošklivého či nejrůznější westernové a samurajské snímky. Z těch ostatně nejvíc těžil už samotný George Lucas při tvorbě původních Star Wars v roce 1977 a právě westerny či snímky Akiry Kurosawy formovali výsledné Star Wars jako jedni z nejzásadnějších. A seriál The Book of Boba Fett je přesně tou esenciální Star Wars záležitostí. Přitom nejde o radikální odklon, jako když Rian Johnson v roce 2017 nadělil světu Star Wars: Poslední z Jediů. The Book of Boba Fett jde přesně opačnou cestou, servíruje ryzí klasické Star Wars a ano, víceméně se vydává cestou fan service. Ovšem cestou funkční fan service, která dokáže vyvolat pocit, že je i tento seriál skutečně v rukou někoho, kdo má Star Wars rád a je rád, že si s nimi může tak ve velkém hrát. A ten svět předaleké galaxie plný ikonických ras, lokací a především postav. Ústřední zklamání těch největších hardcore Star Wars fanoušků poté bylo na místě už na samotném počátku seriálu, kdy jim tak úplně nevonělo, že Boba Fett nedostává své pověsti toho největšího drsňáka v předaleké galaxii. Jenomže ono to začne dávat smysl. Dojde nejen na nevyhnutelné objasnění toho, co se vlastně stalo se Sarlaccem, ale také na odhalení toho, co s Bobou Fettem bylo poté. Celá linka s Tuskeny, kdy se Boba Fett z oustsidera stane plnohodnotným členem klanu a nachází nový domov a rodinu, o který následně přijde působí funkčně a věrohodně a následně i ukáže, že Boba pořád dokáže napáchat paseku, když se mu někdo postaví do cesty. Víceméně celý The Book of Boba Fett má takovou westernovou atmosféru, kterému napomáhá především i právě prostředí písečné planety Tatooine. Právě jedno okrádání vlaku připomene Lawrence z Arábie, jedna přestřelka ve třech zase Hodný, zlý a ošklivý. Akce je poté v průběhu seriálu na vysoké úrovni, krom osvědčených režisérů z Mandaloriana jako Robert Rodriguez či Bryce Dallas Howard se tentokrát epizod chopili i schopní nováčci a atmosféra boje o nadvládu nad planetou Tatooine v průběhu víc a víc funguje. Přeci jen se to ovšem neobejde bez vypíchnutí jedné zvláštnosti: Seriál, který nese The Book of Boba Fett a má sedm epizod má jednu epizodu, kde je titulní postava jen na 15 vteřin a ještě němá. A pak je tu pro jistotu ještě jedna epizoda, kde se titulní hrdina neobjeví vůbec. Místo něj se seriál začne věnovat zcela jiné postavě, která již svůj vlastní seriál má: Din Djarin AKA Mandalorian z titulního seriálu. Jeho linku se sice ve finále podaří schopně napojit na záležitosti Boby Fetta, přeci jen se ovšem může jevit zvláštně, že právě zhruba 30% seriálu se jménem jedné postavy v názvu se netočí kolem ní. Na druhou stranu se dá ovšem předpokládat, že Mandalorian, The Book of Boba Fett a další vznikající seriály, které se budou odehrávat v podobné době (Ahsoka...) dohromady utvoří jeden velký příběh a tak jde na touhle zvláštností přimhouřit oko. O status lehké zvláštnosti to ovšem celé nepřijde. Vlastně se to ovšem těžko vyčítá, protože právě pátá a šestá epizoda patří mezi to nejlepší ze seriálu. Což ovšem neznamená, že by události čistě s Bobou Fettem nebyli zajímavé. Fennec Shand v podání Ming-Na Wen se dokáže vyjevit slušná posila pro Bobu Fetta, objeví i další zajímavé postavy jako wookie Black Krrsantan či známý Cad Bane ze seriálových Clone Wars. Na rozdíl od Mandaloriana tomu ovšem chybí nějaká ta emocionální váha, která sázela na vyvíjení vztahu mezi Mandalorianem a Groguem. Tady jde jen boj o moc a i když je to dohromady parádní sci-fi dobrodružství, to srdíčko tomu přeci jen chybí. Což dokáže i opětovné dojemné shledání na konci 7. epizody, které by mělo dojmout každého, kdo má srdce. A ti druzí by si zasloužili akorát zmrazit do karbonitu. The Book of Boba Fett v jistých ohledech mé očekávání vlastně potvrdil, v jistých momentech mě překvapil. Linka s Tuskeny je působivá a dost možná by bylo zajímavé sledovat děj seriálu čistě z tohoto prostředí, sledovat Bobu Fetta tak trochu jinak je poté také zajímavé. A to, že najednou mluví trochu víc a nebojí se sundávat helmu.... to mě osobně skutečně do běla nedonese. Jsem jen rád, že jak jsem se kdysi dávno bál, že je chyba cpát Star Wars do podoby televizního seriálu, po Mandalorianovi jsem byl opět ujištěn, že i v seriálové podobě dokáže příběh z předaleké galaxie působit velkolepě a pracují na něm šikovní lidé. Od Star Wars tak nějak osobně chci velké zábavné sci-fi dobrodružství a to jsem dostal. A i když bych možná chtěl někdy i něco víc (jako právě Poslední z Jediů), i tohle mi naprosto vyhovuje. Především když i tentokrát dokázal Ludwig Göransson přijít s dalším parádním hudebním motivem, který bude znít v hlavě ještě hodně dlouho. The Book of Boba Fett mě nezklamal a například od finální epizody jsem dostal přesně to nabité finále, co jsem chtěl. Pořád budu radši vyhlížet 3. sérii Mandaloriana nebo toho seriálového Obi-Wan Kenobiho než (pořád oficiálně nepotvrzenou) 2. sérii The Book of Boba Fett, vlastně se ale těším až syna Janga Fetta uvidíme znova. A navzdory různým typům lehké nenávisti z jistých stran si pořád nemůžu pomoct a říct..... jsem vlastně kurva spokojenej! A chci Fetta Jr. znovu vidět v akci. Ať už příště půjde po krku digitálně omlazenému Hanu Solovi či zestárlému Mace Winduovi......
9 127 bodů
8
Námezní lovec Boba Fett se po velkém úspěchu svojí postavy v sesterském Mandalorianovi dočkal i svého vlastního seriálu. A potvrzuje se, že ne každý seriál s lovcem je zlato. Boba Fett je tady mimořádně špatně uchopen a není to ani zdaleko o tom, že má svoje nějaké úkoly, které si plní, ba jednu linku, kterou musí projít. Nakonec ani těch trapných 6 epizod nevyužil a dvě z nich si vytáhl Din Djarin, aby si splnil pomlku mezi sériemi. Nejen, že do Bobova seriálu to vůbec nezapadlo, ale hlavně se ukázalo, jak moc je Bobův příběh nezajímavý a špatně uchopený. Mandovy epizody byly ale naprosto jinde. Uznávám, že to jeho žití s Tuskeny bylo super a dávalo mi to naději, ale teď už vím, že to bylo tím ekosystémem SW univerza, který zde byl tak dobře využit, že si ani nevšímáte jak Boba Fett jako postava nefunguje. Propojení s Mandalorianem bylo čisté volání o pomoc, aby ten seriál měl aspoň nějakou lepší kvalitu. A asi to i vyšlo, ale ve finálové epizodě zase Boba není funkční. Hergot, snad každá jiná postava fungovala daleko lépe než on. Má zatvrzelý výraz, ale vlastně dostane na prdel od každýho a nebýt lidí, kterýma se obklopuje, tak by už dávno smrděl v žaludku té velké potvory. Akčních sekvencí je tu málo a vůbec nepůsobí tak svěže, k tomu ale řada tlachání o tom, jak být politikem, když nemáš zkušenosti a vládneš jen ocelí. Žádné další pokračování nechci, Boba Fett je lůzr! Ale jak hodnotit, když to zvedly hlavně ty dvě Mandalarianovy intermezza? 70%
Bordoshut
1 647 bodů
8
6/10 – The Book of Boba Fett je slabší variance na úspěšnějšího Mandaloriana, sloužící jako výplň mezi jeho 2. a 3. sérií. Hlavní postavou není nikdo jiný než proslulý Booba Fet, jedna z ústředních postav právě 2. série Mandaloriana. Ten se tu dočká své backstory a dozvídáme se i, co s ním bylo po událostech Mandaloriana. Tyto dvě dějové linky jsou spojeny velmi uměle, nevybraně a navzájem si kradou pozornost. Linka z minulosti ani ta z přítomnosti není dovedená k dokonalosti či tak vypiplaná, jako bylo u zmíněného seriálu zvykem. Většinou sledujeme polovinu epizody jednu z nich, a když nastane pomyslná pomlka v příběhu, tak se přesuneme k té druhé. Je to takové trochu křečovité, jakoby nakloubené přes koleno. Kvůli tomuto pojetí bohužel ani jeden z dvou dějů pořádně nevynikne ani nezaujme. Seriál samozřejmě těží hlavně z úspěchu svého velkého samospásce Mandaloriana a nakonec v posledních třech epizodách dokonce i z oblíbenosti této samotné postavy, jelikož se zde po zmíněné epizody objeví a naprosto převezme celý seriál. To na jednu stranu projektu pomůže, ale na druhou zase vezme Fetovi pozornost, která už tak byla roztříštěná mezi 2 dějové linky. Z toho důvodu velmi rozporuplný seriál. Herecké výkony a všechno ostatní ujde, možná lehký nadprůměr. Jako fanoušek Mandaloriana jsem si závěrečné tři epizody velmi užil a proto nadhodnocuji. Verdikt: "Trošku šedší a tuctovější než Mandalorian, ale cokoliv lepší než SW 9."

Dodatečné informace

Původní název:
The Book of Boba Fett (více)