62%
Tajná invaze
Postava Nicka Furyho byla pro snímky Marvelu zásadní, není divu, že on se dočká svého seriálu. V hlavní roli se vrací Samuel L. Jackson a sekundovat mu bude Skrull Talos v podání Bena Mendelsohna.

Recenze: Tajná invaze

Kinobox.cz
65%

Samuel L. Jackson odstartoval svou očekávanou sérii v rozvážném tempu a musel víc vysvětlovat a obhajovat svůj věk než jednat. Tajná invaze chce zužitkovat napjaté společenské klima a vnést špionážní kvality do marvelovského světa, který může být i dobově relevantní. Zatím jsme se však velkých věcí nedočkali.

9 335 bodů
6
Seriály od Marvelu jsou kromě Lokiho pořád spíš nic moc a rozdíl kvalit je pořád oproti celovečerním filmům (pokud zrovna nejste Antman 3) pořád značný.. Secret Invasion je projetk, na který jsem se těšil především proto, že ze současné fáze MCU jsem zklamán a necítím potřebu se v tom více vrtat, proto návrat k dějové lince okolo Scrullů na níž má o pár let později navázat a vyvrcholit další celovečerák Avengers.. Obecně Tajná invaze může být tak dobrá, kolik herců a cameí se podaří do projektu dostat, akorát tentokrát by to díky Scrullům mohlo mít nějakou hloubku... No a co teda tenhle seriál? Podle mě to v klidu mohl být dvouhodinový film, který by držel spíše s Agents of SHIELD a nezkoušel vybíhat s čtyřhodinovou stopáží, která se někdy v polovině začne vléct, až už je nakonec nudná... Líbil se mi úvod, který s takovým nostalgickým úvodem vrací postavy, na které se poslední fáze vykašlali a hlavouni MCU nepochopili, kde je srdce jejich značky.. Je to v přízemních postavách, v těch co nevrhají blesky, ale mají třeba železné brnění anebo prostě jen střílí s pistolky.. Secret Invasion tohle na začátku slibuje, vrací se po dlouhé době Nick Fury a Maria Hill, jejíž návrat mě skoro až dětsky dojal. Ale když se začne rozvíjet příběh o mimozemské invazi (už zase), jakoby nikdo nevěděl co má dělat. Paranoie z toho, že nevíte zda osoba před vámi, není náhodou Skrull je něco o čem všichni sní, ale rozhodně z toho nemám tenhle pocit.. K tomu zkrátka ta hlavní linka není moc poutavá a přijde mi, že ani nemá takový potenciál se takhle představit jako nosný pro celovečerní film, ale budiž, nicméně rozhodně ne na šest epizod.. Díky schopnostem Skrullů je někdy příběh nepřehledný a díky tomu, že dominují dialogové přestřelky nad skutečnou akcí není to zkrátka tak atraktivní.. Samotné efekty "přeměn" Skrullů jsou sice fajn, ale to už jsme věděli před seriálem, jenže tohle chtělo více známých postav více nápadů a vlastně všeho... Nick Fury byl sice hodně fajn, ale mezi partou zeleňáků toho je na něj moc a několikrát to táhne kompletně jen svým osobním kouzlem. A i když ho doplňují docela solidní herecká jména, tak ho vlastně nikdo nestíhá (ne ani Mendelsohn).. Taková šance na něco trošku psychologičtějšího, ale zase promarněno... A to finále? Děkujeme, tohle jsme si nezasloužili.. Nechápu kam to po první epizodě zahučelo, ale měl jsem z toho o hodně lepší první dojem, ale v závěru jsem zklamán jako nikdy u MCU.. 60%
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
6
Jak je u Marvelu poslední dobou zvykem, člověk nesmí podlehnout síle reklamní kampaně a musí počítat s tím, že dostane produkt, jaký jsme tu měli již x-krát předtím. Tajné invaze totiž není špionážním thrillerem plným paranoii, jak avizovaly propagační materiály, ale klasickou komiksárnou, ve které hrdinu dožene jeho minulost a nakonec se to stejně stočí k záchraně celé planety. Sám za sebe musím říct, že zklamaný úplně nejsem, jelikož se již Marvelem zblbnout nenechám, ale taky je mi strašně líto, že jsme se nedočkali něčeho, o čem by se mluvilo po zbytek roku. Ona ani samotná předloha nebyla ničím převratná, kdy šlo jen o nepřehlednou mlátičku s prvkem paranoii. Ten měl být v seriálu zachován… ale tvůrcům to vydrželo asi jenom jednu epizodu. Seriál totiž trpí schematičností a tím, že si tvůrci odškrtávají všechno, co má jejich tvorba splňovat. Člověka tak nemá absolutně co překvapit a bavit se bude pouze ve chvíli, pokud na tyto pravidla přistoupí. Co se týče Nicka Furyho, zde tvůrci sáhli k nejprovařenější zápletce, kdy je to deprimovaný muž, který si něčím prošel a celý seriál mu trvá, než se postaví na nohy. Mínusem je, že Fury má být tajuplná postava, která je zajímavější, čím méně toho o něm víme. Seriál nám ale musel na férovku potvrdit, že jeho řeč o existenci manželky nebyla jenom dobře vykonstruovaná lež, ale skutečně nějakou má. Navíc jeho zásluhy přisoudili Skrullům, což znamená, že to není velký génius, ale akorát využil mimozemské síly, kterou uměl před ostatními utajit. Po stránce dialogů je seriál ale dobře napsaný a tvůrci jimi maskují díry, které se ve scénáři jinak nacházejí. To jde bohužel opět nejvíc vidět v závěrečné epizodě, kde je nelogičností poměrně dost. Gravik mohl patřit k nejlepším padouchům, které nám Marvel nabídl, ale kvůli logice scénáře se tento inteligentní stratég začal chovat jako idiot a zahodil všechno, co vybudoval. Pokud budete k seriálu přistupovat jako ke klasické komiksovce, kterých tu byly stovky, nezklame vás to vůbec. Pásová výroba Marvelu je ale bohužel maskována za něco úplně jiného a je potom problém, pokud na faleš skočíte a máte úplně jiná očekávání. Tajná invaze je rozhodně decentním seriálem, ale na druhou stranu na něj za týden zapomenete a budete ještě s radostí vzpomínat na projekty prvních tří fází. Hodnocení: 65 %
  • Dialogy
  • Vizuál
  • Padouch s potenciálem
  • Schematické
  • Klišé
  • Deprimovaný muž protagonista
  • Z padoucha se stane idiot
  • Lživá kampaň
  • Snížení hodnoty Furyho
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Ukázka toho, jak by vypadaly MCU projekty bez větších superhrdinských jmen s přízemnější zápletkou. Samuel L. Jackson opět splynul s rolí, Ben Mendelsohn s ním tvoří skvělé duo, ale samostatně už je na tom o poznání hůře. Nové postavy jsou v pořádku, však nikterak neohromí. Oceňuji chytře napsané dialogy, realističtější akci a nečernobílé vyobrazení postav. Naopak mě mrzí slabší scénář, u kterého by stačilo málo a mohlo jít o mnohem napínavější, zajímavější, chytřejší podívanou. Obecně mám pocit, že Disney spoléhá jen na postprodukci a na preprodukci vyloženě kašle. Možná, že i díky tomu někdy návaznost scén nedává smysl a cestování napříč světem je běžně v rámci dvou střihů. Klobouček však musím smeknout nad omlazováním postav, které vypadá mnohem lépe než třeba v nejnovějším Indiana Jonesovi.

Dodatečné informace

Původní název:
Secret Invasion (více)