Komentáře a recenze 15

7
Příspěvek obsahuje spoiler!
FifaKeen
FifaKeen
6 bodů
8
Zcela určitě se jedná o to lepší co Marvel poslední dobou předvedl. Co se Marvel seriálů týče, je Tajná Invaze jasný nadprůměr, i když v závěsu za Wandavision a Lokim. Co se týče žánru špionážních thrillerů, už to tak horké nebude. Nick Fury v podání Samuela L. Jacksona už nebudí ten pocit jistoty, který známe z minulosti. Částečně se jedná o záměr scénáře. Fury je po probliku mimo obraz, už je přece jen starší a konflikt je pro něj osobnější než kdy dřív. Částečně je to ale věkem samotného herce. Jackson si na věk 74 let samozřejmě vede úctyhodně, ale je to zkrátka poznat. To naštěstí zásadně zachraňuje skvělá chemie s Talosem, kterého ztvárnil Ben Mendelsohn. Postava Gravika je pak pro mě největším dilematem tohoto seriálu. Protože jsem ho v podstatě neznal, mohl mě Kingsley Ben-Adir jenom překvapit. A světe div se, ono se to povedlo. V některých scénách z něj jde přímo strach. Srší z něj odhodlání naplnit svůj cíl a působí jako plnohodnotný rebelský vůdce. V některých scénách ale působí příliš na sílu chaoticky až směšně, a to mu ubírá na vážnosti. Postava G'iah je v podání Emilie Clark naprosto průměrná. Neurazí ani nenadchne. Pomyslnou třešničkou na dortu je ale bez pochyby Sonya Falseworth v podání skvělé Olivie Colman. Ta do seriálu vnáší přesně tu jistotu, která Furymu chybí: srší z ní sebejistota, neustále je nad věcí, hláškuje a zkrátka sama tahá seriál o jeden bod nahoru. Příběh je až překvapivě promyšlený, byť nic originálního očekávat nelze. Neobsahuje ale zbytečné odbočky a slepé uličky. Některé zvraty jsou pro znalce MCU celkem očekávátelné, běžného diváka nebo casual MCU fanouška mohou ale nepochybně nadchnout a překvapit. Nemůžu se ale ubránit pocitu, že by Tajné Invazi přece jenom více slušel trochu napěchovanější film místo minisérie. Produkčně je pak seriál zvládnutý obstojně. CGI je přízemnější a omlazovací technologie Disney zkrátka umí. To bohužel platí jen do posledního dílu. Bez spoilerů můžu říct, že po vzoru takřka všeho od Marvelu se jedná opět od digibodel, i když na poměry počinů z poslední doby o něco lépe zvládnutý. Tajná Invaze je po dlouhé době něčím, o čem můžu říct že v rámci MCU je takřka povinnost to vidět. S klidným srdcem to můžu doporučit všem váhajícím fanouškům MCU. Fandy špionážních thrillerů určitě neurazí.
hazard
hazard
3 bodů