52%
Za čárou

Pilot dronů se spojí s androidským důstojníkem, aby společně našli smrtící zařízení uprostřed válečné oblasti. (Kuroni)

Recenze: Za čárou

Kinobox.cz
45%

Jediné, co na filmu docela funguje, je vzhled androida Lea a bojové scény. Těch by rozhodně mohlo být víc. Když se na tě dostane, začne mít film šťávu. Kulky sviští vzduchem a na řadu se nedostávají jen schopnosti amerických vojáků, které už jsme viděli v tolika filmech, ale zmínění roboti. A právě jejich využití, výbava, přednastavené chování a zbraně jsou zajímavé. Své gumpy totiž nemá jen americká armáda, mají je i Rusové a jejich verze jsou opět jiné, s jiným vzhledem i konfigurací. V bojových scénách tak snímek získává na surovosti a napětí, což ale nedokáže udržet po celou dobu jeho 114 minut.

4.5
Sorry,ale tohle bylo vážně za čárou. Ukázky dokázali celkem navnadit a o to větší přišlo při sledování zklamání. Jde vidět,že se do toho projektu nebál Netflix nasypat slušný obnos peněz,ale k čemu to? Výsledek je opravdu hodně zlý. Tisíckrát omílané téma, příšerné dialogy a celé je to takové bez šťávy. Film má skoro dvě hodiny a i přes to,že nabízí spoustu akčních scén nedokáže diváka strhnout. Ve chvíli kdy na řadou přijdou zvraty,které by měly diváka posadit na prdel,tak si řeknete hm Ok a co dál. Na papíře to možná nevypadalo úplně zle,ale Mikael to svou sterilní režií o stupeň degradoval. Herecky to není žádný průser,ale v takovém filmu se na nějaké oscarové výkony stejně nehraje.
28 434 bodů
8
"Myslím, že znám Lea líp než ty poručíku. Leo sám sobě nedokáže lhát. Nedokáže tvrdit, že by amorální čin měl přínos. To proto se vzbouřil. Pochopil kdo je nepřítel." "Opravdu? A kdo to je? Americká armáda?" "Ospravedlňují si válku, protože se jim hodí do karet." "Armáda chce tady nastolit mír." "Mír? Rusko chce svoje bývalé území zpět. Amerika chce Rusko destabilizovat tím, že v téhle oblasti rozdmýchá konflikt. To my by jsme chtěli mír, poručíku Harpere." Je zjevné, že si autoři tohoto akčního sci-fi vzali do parády současné dění na blízkém východě. Rusko chce ke svému území připojit Ukrajinu. No, Krym by už vypadal trapně. Do toho tam blbne nějaký diktátor, kterého Moskva podporuje. Že by motivace prezidentem Běloruska Lukašenkem? A samozřejmě u toho nesmí chybět americká armáda, coby zřizovatel pořádku a míru po celém světě. Tak se alespoň tváří první polovina všeho dějství, která se drží šablony známého subžánru buddy film, aby se to v plném překvapení začalo obracet ve zcela něčeho jiného. Druhá polovina je už docela složitá, neb se po divácké stránce dlouho neví, na čem kdo vlastně je. Je to snímek, který nadchne akční sekvencí už na začátku a i následující počínání androidového vojáka je docela zajímavé. Jenomže právě každou další minutou se právě vše ubírá do neskonalé složitosti a to vcelku přemírou zvratů, které se přes neustávající akci musí pozorně sledovat, jinak se v tom dá velmi jednoduše ztratit. Postav tu sice zase až tak moc není, ale stejně aby se v tom čert vyznal, kdo je vlastně na té správné straně. Hrozba jaderného útoku za přítomnosti androida a člověka dokonce hodně svým motivem připomíná slavného Terminátora. Některé scény jakoby na něj dokonce odkazovali. A když si vezmeme na paškál robotizované vojáky, že připomínají Robocopa? No nic. Myšlenka tohoto filmu je dobrá, jen ne originální. Anthony Mackie a Samson Idris předvedli úctyhodný výkon. Jen je škoda, že se ve všem až moc tlačí na pilu. Chtělo by to občas více zvolnit a dát některým věcem více času. Pozitivem ale zase je, že se dějová linka stále drží své věci a nemíchá do toho vedlejší zbytečnosti. O něčí rodinu, milostný vztah a hlavně sex, jak je jinak zvykem, tu prostě ani náznakem nenarazíme. Každopádně má celková atmosféra energii, dějství má spád a CGI efekty také nejsou k zahození. O popcornový kinofilm se však v žádném případě nejedná a to je asi ten největší kámen úrazu. Celé to vyznívá spíše jako velkorozpočtový videofilm, který je pouze o akci. Dramatizace značně pokulhává a humor už není vůbec. Ale jo, nějakou tu šanci si snímek zaslouží. A kdo ví. Třeba časem uzraje.
2
Můj oblibenec Hafstrom se podepsal pod tuhle překombinovanou slátaninu, která variuje různé akční sci-fi, ale pořádně se to tady slepit nedokázalo. Fakt maglajz a znovu s Mackiem, ten chlap mimo Avengers začíná být solidním hrobařem potenciálně dobrých filmů. 3/10

Dodatečné informace

Původní název:
Outside the Wire (více)