Za čárou

52%

Komentáře a recenze 9

4.5
Sorry,ale tohle bylo vážně za čárou. Ukázky dokázali celkem navnadit a o to větší přišlo při sledování zklamání. Jde vidět,že se do toho projektu nebál Netflix nasypat slušný obnos peněz,ale k čemu to? Výsledek je opravdu hodně zlý. Tisíckrát omílané téma, příšerné dialogy a celé je to takové bez šťávy. Film má skoro dvě hodiny a i přes to,že nabízí spoustu akčních scén nedokáže diváka strhnout. Ve chvíli kdy na řadou přijdou zvraty,které by měly diváka posadit na prdel,tak si řeknete hm Ok a co dál. Na papíře to možná nevypadalo úplně zle,ale Mikael to svou sterilní režií o stupeň degradoval. Herecky to není žádný průser,ale v takovém filmu se na nějaké oscarové výkony stejně nehraje.
28 428 bodů
8
"Myslím, že znám Lea líp než ty poručíku. Leo sám sobě nedokáže lhát. Nedokáže tvrdit, že by amorální čin měl přínos. To proto se vzbouřil. Pochopil kdo je nepřítel." "Opravdu? A kdo to je? Americká armáda?" "Ospravedlňují si válku, protože se jim hodí do karet." "Armáda chce tady nastolit mír." "Mír? Rusko chce svoje bývalé území zpět. Amerika chce Rusko destabilizovat tím, že v téhle oblasti rozdmýchá konflikt. To my by jsme chtěli mír, poručíku Harpere." Je zjevné, že si autoři tohoto akčního sci-fi vzali do parády současné dění na blízkém východě. Rusko chce ke svému území připojit Ukrajinu. No, Krym by už vypadal trapně. Do toho tam blbne nějaký diktátor, kterého Moskva podporuje. Že by motivace prezidentem Běloruska Lukašenkem? A samozřejmě u toho nesmí chybět americká armáda, coby zřizovatel pořádku a míru po celém světě. Tak se alespoň tváří první polovina všeho dějství, která se drží šablony známého subžánru buddy film, aby se to v plném překvapení začalo obracet ve zcela něčeho jiného. Druhá polovina je už docela složitá, neb se po divácké stránce dlouho neví, na čem kdo vlastně je. Je to snímek, který nadchne akční sekvencí už na začátku a i následující počínání androidového vojáka je docela zajímavé. Jenomže právě každou další minutou se právě vše ubírá do neskonalé složitosti a to vcelku přemírou zvratů, které se přes neustávající akci musí pozorně sledovat, jinak se v tom dá velmi jednoduše ztratit. Postav tu sice zase až tak moc není, ale stejně aby se v tom čert vyznal, kdo je vlastně na té správné straně. Hrozba jaderného útoku za přítomnosti androida a člověka dokonce hodně svým motivem připomíná slavného Terminátora. Některé scény jakoby na něj dokonce odkazovali. A když si vezmeme na paškál robotizované vojáky, že připomínají Robocopa? No nic. Myšlenka tohoto filmu je dobrá, jen ne originální. Anthony Mackie a Samson Idris předvedli úctyhodný výkon. Jen je škoda, že se ve všem až moc tlačí na pilu. Chtělo by to občas více zvolnit a dát některým věcem více času. Pozitivem ale zase je, že se dějová linka stále drží své věci a nemíchá do toho vedlejší zbytečnosti. O něčí rodinu, milostný vztah a hlavně sex, jak je jinak zvykem, tu prostě ani náznakem nenarazíme. Každopádně má celková atmosféra energii, dějství má spád a CGI efekty také nejsou k zahození. O popcornový kinofilm se však v žádném případě nejedná a to je asi ten největší kámen úrazu. Celé to vyznívá spíše jako velkorozpočtový videofilm, který je pouze o akci. Dramatizace značně pokulhává a humor už není vůbec. Ale jo, nějakou tu šanci si snímek zaslouží. A kdo ví. Třeba časem uzraje.
2
Můj oblibenec Hafstrom se podepsal pod tuhle překombinovanou slátaninu, která variuje různé akční sci-fi, ale pořádně se to tady slepit nedokázalo. Fakt maglajz a znovu s Mackiem, ten chlap mimo Avengers začíná být solidním hrobařem potenciálně dobrých filmů. 3/10
4
Švédský režisér Mikael Håfström kdysi začínal jako režisér malých dramat, přičemž film Zlo mezi námi si právem došel v roce 2004 pro nominaci na Oscara za nejlepší zahraniční film, což Håfströmovi následně otevřelo dveře do Hollywoodu. V Hollywoodu poté Håfström točil horory jako Pokoj 1408 nebo Obřad, v roce 2013 se ovšem chopil režie akčňáku Plán útěku se Sylvesterem Stallonem a Arnoldem Schwarzenegerem a povedlo se mu natočit celkem fajn zábavný rutinní akčnák, jehož odkaz poté zkazili dvě příšerná pokračování. Na těch se už ovšem Håfström nepodílel, místo toho se vrátil do Švédska a v roce 2019 zde natočil krimi Dokonalý pacient. I hned po něm se ovšem Håfström do Hollywoodu vrátil, přičemž tentokrát pro Netflix natočil akčňák Za čárou. Ten se přitom točí kolem celkem ambiciózní zápletky, která spočívá ve využívání androidů pro válečné úmysly v blízké budoucnosti. Bohužel po vzoru Plánu útěku ovšem nenatočil nic víc než béčko. A tentokrát vyloženě tupé béčko. Na Za čárou je toho špatné tolik, že vlastně nevím kde začít. Hlavní háček je ovšem jasný- Ze samotné látky šlo prostě a jednoduše vykřesat víc. Ze sci-fi, která je zasazena do roku 2036 mohla při využití lepšího scénáře a režiséra, které své pradávné kvalitní kořeny pravděpodobně definitivně neztratil vzniknout minimálně fajn podívaná, která svůj potenciál alespoň částečně využila. Jenže..... Už u castingu je něco špatně. Damson Idris je nevýrazný a víceméně necharizmatický protagonista, který je neustále zastiňován Anthony Mackiem. I s ním je ovšem problém- Osobně mám Mackieho rád, tahle akční póza mu ale vůbec nesedí. Jako s Falconem s ním v MCU nemám sebemenší problém a věřím, že jako nový Captain America bude strašně fajn. Jenomže role tohohle drsného androida mu prostě nesedne a je to celou dobu velmi očividné. Pořád se mu podaří zastínit Idrise, ani Mackieho výkon ovšem žádná paráda není a celkově je tenhle akčňák po castingové stránce strašný omyl. A hlavní dvojice navíc spolu nemá vůbec žádnou chemii, což je prostě průšvih. Scénář nejen, že nedokáže ze zajímavého tématu vykřesat téměř nic, zároveň je ale celý scénář očividně protahovaný, dialogy jsou vyloženě příšerné a postavy absolutně nezajímavé. Jediné co se dá v rámci scénáře ocenit je nečekaný zvrat, který je též ale prodán zcela nepřesvědčivě a nepodaří se z něho vykřesat víc. Přesto jsem měl ale radost z faktu, že mě alespoň v něčem dokázal scénář překvapit. Jen i z toho zvratu se dalo vykřesat víc s lepším tvůrčím uchopením a především funkčnějším scénářem. A pak je tu ta akční stránka- A bolí to! Nejenom, že střihač zničil jednu polovinu akčních scén, které lákali alespoň na něco, co by tenhle film mohlo udělat výrazným, ale druhá polovina těch akčních scén je naprosto nezajímavá. To i Plán útěku měl několik výrazných momentů, Za čárou je ale nemá. Nejsou tu působivé přestřelky ani dech beroucí bitky. Alespoň ti robotičtí roboti působí celkem dobře, i z nich se ale filmu nepodaří vykřesat nic. Je to vlastně celé akce, která už ani nezapadá do kategorie béčko a donutila mě se tak trochu smilovat nad mnoha filmy, kterým jsem kdysi vyčítal špatnou akci. Dalo by se to přitom vše odpustit, kdyby šlo film, který šel na DVD a vznikal v Bulharsku. Jenomže je to projekt Netflixu, který do něj nastrčil určitě strašně moc peněz. A zde se dokazuje hlavní problém Netflixu. Netflix prostě neustále sype peníze skutečně téměř do všeho. Nejenom, že se tím ještě rapidněji dostává do většího a většího dluhu, zároveň jim ale skutečně chybí někdo, kdo by ty scénáře kontroloval, byl by schopný adekvátně poradit a z filmu tak určitě mohlo vzniknout něco víc. Pod silnějším producentským dohledem šlo z toho určitě vykřesat víc. Dokazuje se, že dohled na tvůrce je přeci jen někdy potřeba a tvůrčí svoboda vždy není ideální nápad. Za čárou pravděpodobně po vzoru Vyproštění (snad jediný originální Netflix akčňák, který stojí za to) a Old Guard (další akční Netflix peklo!) bude hitem a dočká se možná i toho pokračování. Osobně doufám, že pokud tomu tak opravdu bude, dvojka bude lepší. Upřímně si ale nejsem jistý, jestli jí vlastně chci po jedničce dávat šanci......
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
6
Je to podle mě lehce nad průměrem. Takže z mého hlediska kolem 60 %. Håfström je pro mě zatím jen tvůrce prvního Plánu útěku (ale to je spíš moje chyba). Tady nic nepokazil, scénář je trochu nevyrovnaný, ale celkově ujde. Herecké výkony dobrý (ale vyzdvihl bych Mackieho, kterému Idris slušně sekunduje), akce obstojná. Hudba dobrá. Takže nelituji těch ca. dvou hodinek strávených u tohoto díla.
  • Mackie, Idris
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Jakože, Anthony je pro mě výborný herec. Bohužel utrpěl syndromem ten druhý. Pokud jste ve velkých filmech jako vedlejší role a často stojíte vedle hlavní postavy... Tak jakmile se dostanete do role tahouna, něco tam tomu divákovi nesedí a nehraje. Tak nějak jsem se cítil i tady. Anthony super, ale vždycky si říkám kdo je vlastně hlavní postava v tom filmu... Takže jo, když vyčistíte hlavu a přijmete fakt, že on je hlavní postava. Věřím, že z toho bude povedený akční počin. Pro mě to bylo lehce pod průměrem.
Floridsky
4 376 bodů
4
Dnes již druhý letošní film. Tentokrát akční scifi od Netflixu. Bohužel dostal jsem, co jsem čekal. Nudné béčko.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
4
Je to asi daň, že většina akčních dějů z VOD jsou takové plytké. Zaplacené velké jméno v podobě Anthonyho Mackieho není prostě vše. Příběh je takový prázdný a už vůbec tomu nedodává na plnosti natočené scény v naprosto prázdných objektech, kde v okolí 70 metrů, je stůl se třema vojákama a jinak nic.