Maestro

55%

Komentáře a recenze 14

Dle počtu bodů
xxmartinxx
xxmartinxx
22 290 bodů
5
Strnulá křeč. Maškarní plná nepřesvědčivých prostetik, falešných přízvuků a neorganické imitace klasického Holylwoodu. Exhibice člověka, který chce zoufale uznání a respekt, ale není maestro a podle tohohle filmu si ani neumí doopravdy představit, jaké to je jím být. Tedy nad rámec dalšího příběhu o ztrápeném géniovi, jehož morální transgrese je třeba tolerovat, protože to v jádru nemyslí špatně a je zmítán svými múzami.
hrumsrt
hrumsrt
9 364 bodů
6
Maestro Bradleyho Coopera naneštěstí opět dokazuje, že hlavouni Netflixu jsou schopní plnit sny a moc rádi přemýšlejí na ocenitelné projekty, kdy bych se právě vůbec nedivil, kdyby si tady odškrtli svoje cíle a Bradleyho vyslali do bojů o ceny jako svého předního velvyslance.. Žeru Bradleyho Coopera jako herce, ale nepřestává mě udivovat ani jako muž stojící mimo záběry kamer. Po jeho režijním debutu Zrodila se hvězda, ke kterému mám asi vůbec nejosobnější vztah napříč všemi filmy jde o druhý projekt, do něhož se tenhle sympatický americký herec pouští. A jasně dokazuje, že s ním to nebude v téhle profesi úplně snadné, když co projekt to kontroverzní podívaná, kterou navíc i podruhé pojí s hudbou.. Maestro je životopisná pocta možná největšímu hudebnímu dirigentovi minulého století Leonardu Bernesteinovi, jehož ztělesnění se ujal sám Bradley Cooper.. Nedá se filmu vytknout jeho precizní herecký koncert samotného Coopera, který do svého obrazu slavného hudebníka dal naprosto všechno. Ovšem je to dostačující, aby udržel divákovu pozornost po celé dvě hodiny? Není. A i v případě standardní stopáže jsem se dočkal podobně úmorného zážitku jako v případě jiného filmu od Netflixu totiž Blondýnky, která by s Maestrem nakonec mohla mít i hodně společného.. Maestro upoutá černobílou první třetinou, v níž se mu nejspíše rychle povede odradit všechny, kteří nejsou ochotní Cooperovu osobnímu projektu věnovat náležitou pozornost a péči, kdy spíš jen zkouší novinku streamovacího giganta, jenže tady běžný divák nepochodí.. A dokud skutečně nabízí tuhle úvodní pasáž, kde jakoby Cooper dostal pár rad od jednoho ze svých producentů - Scorseseho - o tom, jak by měla vypadat filmová expozice (způsob, jakým snímek načrtává charakteristiky a uvažování postav, jsem u režiséra ještě neviděl) jde v tomhle ohledu o špičkovou práci.. Ovšem, jak se příběh posouvá a Bernsteinův život by měl nabírat na obrátkách, tak Maestro naopak začne ztrácet a film při přechodu do barev postupně přechází do strnulého vyprávění bez špetky soustředění nebo reflexe, a naopak se začíná postupně dusit v přibývajícím materiálu.. Maestro postrádá větší a smyslnější uchopení, u kterého bych pochopil nejen proč, nám o něm tvůrci vypráví, ale především, co si z toho mám jako divák odnést a jak si přiblížit Bernsteinovu osobu.. Těžký tematický základ, kterému chybí dostatečně zřetelné pojítko, které by drželo celý film. I proto je tohle nakonec jeden z těch kousků, kdy forma jasně dominuje nad obsahem, a to je v případě životopisného filmu skoro tragické.. Přesto, že Bradley jak vizuálně tak herecky prošel zřetelně přeměnou a do svého výkonu dává všechno, co může, stejně to je pro příběhem tlačené vyprávění málo.. I přes výtečnou technickou stránku, které pomáhá pořád úplně jinak fungující Matthew Libatique, to chce víc. Miluji, když Bradley drží dirigentskou paličku a strhujícně řídí celou scénu, ale na tom se úspěch dvouhodinového vyprávění postavit nedá.. A nějak ani po skončení nemám to tradiční nutkání dozvědět se o ústředním hrdinovi, tedy Leonardu Bernsteinovi, cokoli navíc. Takhle to dopadá, když netočíte filmy pro lidi, ale pro sebe (a co hůř možná přímo pro Akademii).. 60%
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
6
Černobílý, vysoce stylizovaný úvod nejen baví, ale i dokáže představit postavy a jejich základní problémy. S přibývající stopáží je však osobní projekt Bradleyho Coopera stále rutinnější a línější, až nakonec vyšumí úplně. Leonard Bernstein by si zasloužil trochu odvážnější pomník.
JaraSlama
JaraSlama
2 062 bodů
6
Maestro zůstává na úrovni průměrného životopisného dramatu, které sice začíná slibně, ale postupem času sklouzává k větší šedi a rutinnosti. Režisér Bradley Cooper, který zároveň hraje hlavní roli, se soustředí více na detaily jako dirigentská průprava a make-up než na nápadité podání Bernsteinova života. Přestože film začíná působivě s citátem Leonarda Bernsteina o umění, které by mělo vyvolávat otázky, nezachytává tuto myšlenku v průběhu příběhu. Kamera Matthewa Libatiqueho a černobílý obraz v úvodu dodávají filmu formální originalitu, ale postupně ustupují vzhledem k narativnímu sklouznutí. Film lze považovat za konvenční životopisné drama s hereckým výkonem na špici, ale s nedostatkem hloubky ve zpracování příběhu a postav.
-gt-
266 bodů
4
Ten film neví co chce, jediný výsledný pocit je chaos.