53%

Komentáře a recenze 34

winetach
winetach
1 927 bodů
4
Projekt robený bez lásky k materiálu, len aby bolo. Ewan sa snaží, ale nemá čo hrať. Nechápem čo sa stalo profíkom, čo vyberajú obsadenie, v iných projektoch s tým nemajú problém, ale tu boli vybratí fakt zlí herci, hlavne detskí. Nelogický scenár, každú scénu sme už videli niekde inde. No smútoček z najočakávanejšieho SW projektu za dekádu :|
waeslly
1 768 bodů
4
Ano, dá se říct, že jsem fanoušek Star Wars, ale rozhodně nejsem takové to tvrdé jádro, proto jsem nebo spíše byl jim ochoten leccos odpouštět. Docílil jsem bohužel pocitu, že za posledních pár let stále jen odpouštím. Každý pohár však nakonec přeteče, pokud do něj přilíváte dostatečné dlouho. A u mě je to Obi-Wan Kenobi. Ještě před pár dny bych tomu nevěřil neboť od chvíle, kdy jsem v roce 99 jako osmiletý chlapec usedl do kina na epizodu I, je to má nejoblíbenější postava. Ale k věci. Co to do prdele bylo? Pominu cartoon momenty utíkající princezny, kdy skill režisérky, setupu a střihačů zřejmě nezvládá natočit uvěřitelnou honičku s dítětem. Pominu to, že u seriálu za 200 mega to vypadá nehorázně vybydleně a uměle a pokud není celoCGI scéna, tak to vypadá strašně seriálově. Pominu to, že colorgrade je tak mizerný, že poušť vypadá jako kdyby byla z cementu. Hlavní problém je opět scénář a režie. Příklad(SPOILERY): 1. Vader skoro zabije Obiho v plamenech, sfoukne plameny, Tala je znovu zapálí, Vader už neumí znovu sfouknout plameny a tak odchází a nechá Obiho zachránit. 2. Vader probodne Sestru a odchází a nechá jí přežít místo aby jí dorazil. 3. Vader skoro zabije Obiho zaházením šutry, otočí se a odchází aniž by ho dorazil. 4. Obi skoro zabije Vadera a hádejte co.... otočí se a odchází a nechá ho přežít (vím, že by to nenavazovalo, ale tak by měli mít důvod, proč ho nedorazí). Prostě je to hloupý paskvil, který si mé oblíbené postavy rozhodně nezasloužili. Jediné, co mi přišlo zajímavé sledovat byla třetí sestra se "Stockholmským syndromem". A její rozmluva s Obim přes dveře byl asi nejsilnější moment. Přijde mi veliká škoda, že toho nevyužili. Kdyby vytvořili nějakou více sympatickou postavu level Asoka, o jejíž loajalitu by vlastně Obi s Vaderem svedli souboj, který by dopadl špatně, dalo by to Nové Naději a tréninku Luka úplně jiný význam. ŠKODA Můj verdikt je, že už se o Star Wars nebojím, já už na ně totiž seru.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
2
Na Obiwana jsem se opravdu těšil, ale už od prvopočátku jsem si říkal, o čem asi tak bude a doufal jsem, že tahle v uvozovkách “zápletka” se rozebírat vůbec nebude, protože to je scenáristicky nemožné a není třeba vrtat se v něčem, co už má za sebou epickou tečku v podobě pomsty sithů. Každopádně na to tvůrci vlítli, vybrali různé zajímavé režiséry a celkový produkt je takový, jaký je. Nedopečený polotovar, který se snaží hrát na city, nostalgii a nějakou epičnost. Do toho se snaží představit různé postavy, které by mohly teoreticky zapadnout a přidat příběhu o něco více šarmu. Bohužel vše selhává naprosto od začátku. Empatie k postavám je prázdná, nostalgie je na úrovni vysokého cringe a epičnost je smutná sterilní choreografie, kterou vymýšlel nějaký rozumbrada, který nejspíš neviděl byť jedinou epizodu Star Wars a nechápe potenciál a význam legendárního Lightsaberu. Samotný Ewan je zde skvělý a dokážu si představit, že by to utáhl i bez dalších nám známých postav, i kdybychom měli dostat příběh úplně z jiného prostředí a perspektivy, kdy by se mi na to koukalo podstatně lépe. Samotná první epizoda je toho důkazem, protože tam jsem měl ještě pozitivní myšlenky na to, kam se muže seriál vydat. Tohle se nepovedlo a doufám, že ten konec nenaznačuje další sérii. Nechme to už navždy spát. Skywalker sága je už prostě za námi a je třeba se s tím smířit. Čumte na Manda.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Starý dobrý Ewan Kenobi v průměrné fanouškovské fikci či fanouškovském filmu ze světa Star Wars. Režijně nevýrazný styl s hrozným střihem (scénová návaznost je někdy úplně mimo) a nudným příběhem je vážně smrtící kombinace. Špatné herecké výkony mladých herců (ano, koukám na tebe Little Leio) a nepřehledné akční scény, jenž jsou podpořeny Fanservisem, který ale začne správně fungovat až v poslední epizodě. Hlavní kámen úrazu, pořád (jako u Boba Fetta) tkví ve scénáři, který je šíleně nedopečen, vytváří dějové díry do starých filmů a hlavně dehonestuje již známé postavy. 6/10
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Disney dodalo další seriál ze světa Star Wars, který sází podobně jako Book of Boba Fett na jistotu. Vrátilo legendární postavu Obi-Wana Kenobiho v podání Ewana McGregora na plátno. Stál seriál Kenobi za to? Seriál má šest epizod, které dají dohromady nějaké 4 hodiny a půl poměrně sledovatelné podívané, kde si užijete každou scénu se strárnoucím Jediem. Naštěstí se děj netočí jenom na hroudě písku jménem Tatooine, takže o varietu prostředí nebude nouze. I když je pravda, že po vzoru Marvelu se tvůrci rozhodli většinu nových planet hodit do tmy, takže si jejich vizuál úplně nevychutnáte naplno. Příběh je extrémně jednoduchý a nehraje si na něco promyšleného. Někdo někoho unese, Obi-Wan ho jde zachránit, konec. O předvídatelnosti děje tady nemá cenu se rozepisovat vzhledem k tomu, že víte, jak ty postavy dopadnou. To ale neznamená, že seriálu chybí napětí a akce, u které byste se o postavy nebáli. Ale zkrátka to nefunguje tak dobře, když si vlastně v hlavě řeknete, že ta postava přece nemůže umřít, když v dalším filmu/seriálu přece žije. Akce je většinu času docela fajn, scénář v prostředních epizodách extrémně pokulhává a některé scény jsou vyloženě dementní. Toho si všimne i člověk, co reálně Star Wars nezná. Klasické filmové problémy ohledně teleportujících se lidí na místa, kde by doslova neměli být, slepí stormtroopeři a další věci, co naprosto postrádají logiku a já se divím, že se nad tím tvůrci líp nezamysleli a neřekli si sami, že scéna XY nedává absolutní smysl. Čeho si ale nevšimne běžný divák jsou věci, které narušují kontinuitu událostí, které se mají v budoucnu v příběhu teprve stát. Tvůrci šli až tak moc fanouškům na ruku s tím největším fanservisem, že tomu bylo místy až na škodu. Jasně, furt ty konkrétní scény vypadají dobře, možná tady zbytečně rýpu, ale kurňa, když víte, co se má v budoucnu stát mezi jistými postavami, tak to prostě nejde jen tak odpustit. Jinak vizuál nebyl tak výjimečný. Často působí spíš jako fanfilm, nejspíš většina budgetu šla na plat Ewanovi. Takže vizuál planet moc nezaujme a když už by se mohlo zdát, že by se na designu tvůrci mohli vyřádit, šup to hodit do tmy, takže nevidíte doslova nic. Supr no. Vrátí se postavy, některé dokonce včetně svých původních herců, což bylo fajn. Nové charaktery jsou jak už je u Disney Star Wars klasikou docela nezajímaví, nevýrazní a nejspíš je za pár týdnů po zhlédnutí zapomenete. Ale postavy z předchozí SW tvorby si užijete naprosto. Takže co říct závěrem? Seriál Kenobi není něco tak přelomového, co by měl vidět každý, i když neviděl filmy Star Wars. To zatím stále přenechávám Mandalorianovi, kterého by vážně měl vidět každý. Na tohle se koukněte spíš vy, které Star Wars ještě alespoň trochu zajímá. Přivede vám to nostalgický úsměv na tváři. Má to hodně problémů, ať už jde o scénář, ale i po stránce lore. Přesto je to fajn akční jízda od začátku do konce, která se na sílu snaží udělat co největší fanservis fanouškům, kteří z toho budou unešení, nebo v alespoň částečně potěšení. Škoda prostředních dvou epizod, které jsou vyloženě špatné. Zbytek ale stojí za to.
petr-hnyk
1 542 bodů
4
Scénář lepší tento seriál potřeboval by.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
5
Poslední dva díly (obzvlášť ten poslední) zachraňují seriálu alespoň trochu reputace, ale jinak to upřímně řečeno žádná sláva nebyla. Ewan je samozřejmě v roli Obiho výtečný a ani Reva s Vaderem nejsou špatní záporáci. Ovšem výrazné trhliny ve scénáři, nelogické lapsy a díry a někdy i obrovské nesmysly hrozně srážejí tento seriál dolů. Zároveň hromada retconů, z nichž u některých se dají přivřít oči, ale některé jsou doslova trapné. Ovšem ten největší očekávaný retcon mi světe div se nakonec skoro nevadil, neboť se dá dost dobře okecat. Nakonec s pčivřenýma očima 6/10, ale asi jen díky závěru a Ewanovi.
Jaroslaw 23
1 448 bodů
6
5/10 Ach jo,opět promarněný potenciál.Ewan McGregor jako Obi-wan si to užívá a v každé jeho scéně je cítit jeho herectví,což se nedá říct o ostatních postavách,kteří nejsou špatní,jen holt platí za ne moc chytrý scénář,nemluvě o sterilní akci,ano pár cool záběrů tu je,avšak to je vše.Seriál hlavně trpí tím,že má dobré nápady,avšak nedokáže je lépe ukočírovat.Zamrzí i to,že tvůrci se asi spoléháli na souboj Vader x Obi-wan a vše okolo vymýšleli za pochodu,pač to působí jako mišmaš,úplně zbytečný seriál ze světa Star Wars,pač seriál mohl nabídnout nějaký dopad,avšak jedná se jen a pouze o dojení značky,radši dejte přednost původní trilogii a klidně i té prequelové,tohle nestojí za to.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
4
Nečekal jsem, že Lucasfilm pod vedením Disneym dokáže více klesnout než u filmu The Rise of Skywalker, ale jak moc jsem se zmýlil. Seriál Obi-Wan Kenobi mě po oznámení nijak nenadchl, avšak po zhlédnutí trailerů jsem si řekl, že by to nemuselo být špatné a možná mě to překvapí. Bohužel dostali jsme seriál, který nemá absolutně žádnou myšlenku, obsahuje nespočet nesmyslů, děr v ději, a dokonce jsem se dočkal toho nejlínějšího scénáře, co jsem kdy u seriálu zatím viděl. Už po druhé epizodě jsem začal pociťovat, že tento seriál je akorát o nalákání Star Wars fanoušků na návrat známých postav, bez nějakých vysvětlení. Což neznamená, že je špatně, když se objeví oblíbené postavy z předešlých filmů a seriálů (třeba v seriálech Mandalorian nebo Clone Wars jsou camea zvládnutá perfektně), ale když ty postavy tam akorát hodíte, nedáte jim dobré motivace, charaktery a uděláte z nich naprosté idioty, ze kterých nemáte naprosto žádný respekt a dokážou vyřešit situace naprosto nezaslouženě a hloupě, tak z vašich oblíbených charakterů jsou akorát šašci. To jde vidět i u záporáků, ze kterých člověk nemá strach ani respekt, když z nich dělá scénář naprosto neschopné karikatury, které nedokážou ani chytit malé děti nebo použít opakovaně své schopnosti, jen aby mohl hrdina trapně utéct a objevit se v další epizodě. Lituji herce, kteří jsou zde obsazeni, protože jde na nich vidět, že se opravdu ze všech sil snaží (hlavně Ewan McGregor a Hayden Christensen). To však seriál nemůže zachránit, když je režie a scénář v tak bídném stavu. Naprosto trapná fráze „hello there“ je už pouze poslední plivanec na původní filmy, který mě akorát utvrdil v mém názoru. Raději se na to nedívejte nebo z toho budete stejně smutní jako já. [40%]
Enon
Enon
1 096 bodů
4
Zcela upřímně jsem byl vůči tomuto seriálu skeptický ještě než vyšel, moc sem tomu nevěřil a ukázky na mě působily sice působivě ale viděl sem v tom tu klasickou Star Wars formuli s klasickými prvky naivity a odlehčenosti. Tento fakt mě od tohoto seriálu nejvíce odrazoval, to že to zase bude jen odlehčená zábava, které je v dnešním filmovém průmyslu přehršel. A já nechtěl jen další v pohodě Star Wars projekt na zabavení, chtěl jsem plnohodnotný a kvalitní příběh o jedné z mých oblíbených postav. No a moje obavy se bohužel potvrdily, je to přesně to, co sem od toho čekal, hloupý, tupý příběh plný přešlapů a absolutního nepochopení postav. Hrozně mě to mrzí, tohle mohl to být jeden z nejlepších seriálů ze světa Hvězdných válek, ale místo toho jsme dostali jakousi slátaninu hrající si na něco, co není. Obi-Wan a celý příběh okolo něj a Anakina si prostě zasloužil kvalitní zpracovaní a neříkám, že tu nejsou dobré momenty, například scéna kdy Obi-Wan zjistí, že Anakin žije, nebo finální souboj, ale je to jako když máte hnusnou svraštělou babku a uděláte jí dobrý účes, prostě to nezakryje ten celkový dojem, který z ní máte. Proč tady například Darth Vadera vykreslili jako úplného magora, kterému nezáleží vůbec na nikom a na ničem a je to prostě jen chodící zlo, však ta postava má tolik, co nabídnout, tolik backstory a všeho, kde je nějaký vývoj, cokoliv, nic. Storm troopeři zde opět působí jako pouhý idioti s neschopností cokoliv udělat nebo se trefit, takže hlavní postavy opět působí nesmrtelně a nepřemožitelně. Obi Wan 10 let nedržel měč v ruce ale odráží nimi rány jako by se nechumelilo, však kdyby mu opravdu něco hrozilo působilo by to o hodně líp. K prvnímu setkání Dartha a Obi-Wana se nebudu vyjadřovat, jelikož je to to nejhorší znovushledání hlavních postav, však JE TAM TOLIK TÉ BACKSTORY, proč to v tom ty autoři nevidí, jak hloupě a ploše ta scéna působí. Třetí sestra tady reálně vůbec nemusela být, je to opět úplně zbytečná postava, jejíž osud na konci stejně neznáme, předá Luka a dál nic, bomba. Obecně je tu spoustu dalších nelogičností, které když je jich málo tak sem schopen to překousnout, ale ve chvíli, co se v každé epizodě 4x chytám za hlavu, tak už je něco špatně. Prostě se pro mě jedná o nesmírné zklamání, mohlo to být něco, ale je to absolutní zbytečné nic. 40%