Chalífát
Plakát traileru

Blížící se útok bojovníků ISIS na Švédsko svede dohromady několik žen včetně matky v prekérní situaci, odvážné studentky a ambiciózní policistky. (Netflix)

Recenze: Chalífát

Kinobox.cz
90%

Díky pouhým osmi epizodám, z nich každá má okolo 45 minut, Chalífát nabere tempo hned během prvního dílu - a v těch následujících už se pak "jen" utahují šrouby vypjaté atmosféry plné bezmoci a zoufalství. Určitě se tedy nejedná o typ seriálu, v němž se prvních několik epizod nic moc neděje a skoro vše zajímavé se pak odehraje až v té poslední.

10
Kalifát je tak trochu evropskou verzí Homelandu (natřískanou jen do 8 dílů), ale zároveň tím co a jak popisuje, se to všechno zdá být nebezpečně blízko a reálné. To radikálování naivních holčiček, ta rozpolcenost "bojovníků". A jsem rád, že se zrovna téhle ožehavé věci chytli sami Švédové, a že se pořád dá natrefit na výbornou věc "tak trochu pod radarem".
8 615 bodů
9
Jeden z nejlépe dějově vystavěných seriálů, co jsem viděl - díky tomu je to napínavé a strhující. Krom toho: Výpovědní hodnota seriálu je vysoká (na vejšce jsem chodil na kurzy současného blízkého východu a Chalífát reflektuje mnoho z toho, co bylo řečeno). Divák je schopen dobře rozumět motivacím celé řady postav, jejichž jednání zas dávají porozumění mnohem širšímu tématu. Vizuálně je to však projekt docela odpudivý, ale to jest výsledkem toho, že se odehrává v odpudivých kulisách. Řemeslně je to zpracované kvalitně. Doporučuji také: Svatý Pavouk.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Vůbec nejsem překvapen, že Skandinávie vytvořila další seriálovou bombu, a pro milovníka dánských filmů, je Švédsko něco jako sluníčkářská postreálie, která jen může maximálně Dánsku čuchat k prdeli, a litovat se, že nikdy nebude tak cool jak jeho bráška. Moje znalost k Švédsku je dost na mizivém bodu. Na každém rohu ulice stojí ikea, masové kuličky jsou národním jídlem, švédský stůl nemá nic společného s českým langošem, a taky reflektuje západní hamburgerové klišé, že policajt má být otylý pašík, co po ránu žere třicet liber přetučněných koblih s Jihlavankou, a chrochtá až do oběda, kdy si dá 6 palců havajské pizzy. Švéd, po našem "masochista" (i.), si po ránu možná tak tyto čuráky, filantropicky vytesává do ledu, zakopává jejich ostatky do sněhu, a do kávy si strouhá čokoládu. Teď si vezmem úplný opak, tak třeba třeba takový Islám. Ženy nosí na sebe koberec, všichni mají černé vlasy, mají závislost na bombónech, a není tam taková zima. (Mia) Khalifát.. je syrový, a tíživí sendvič mezi švédskou trojkou a Afghánským gangbangem, o poslední kebab. Evropská odpověď na Home(Dizny)land, a konečné poslední slovo, když se náhadou někdo bude hádat, kde se točí lepší kriminálky. Já mám zdatného Ånderse! Jen se musím ne málo smát nad podstrčeným panákem Ibeho. Iben není žádný podobný špinavý taťka šmouha, co pomateným žvatláním připomíná indiána při análním sexu, ale možná tak Apua (Nasa, pasa.., tak jen Vočka, tak jen vočka..) , v Kwik-E-Martu. Seriál hlavně chce evaukovat a cíteně přednést hrůzy této doby. Napínák dobrý, až vám z toho ztuhne stehno, ale nepotřebuju se nad tím zastavovat, víc než na 8 hodin, tak proto nedám plnou kapacitu. Nad tímhle by se ani Muhamad Gándhí, nevysral, teda.. neupsal.

Dodatečné informace

Původní název:
Kalifat (více)