Aanandam

72%

Zajímavosti 14

  • Siddhi Mahanjankatti, která hraje Dia, není Malajka, pochází z Bangalore a její mateřštinou je kananda, ale vyrostla v Kerale.
  • Ráno v den natáčení spadla kamera z gimbalu movi15 a úplně se rozbila. Natáčení bylo na dva dny zrušeno, než z Bombaje dorazila nová kamera.
  • Film byl natočen bez osvětlovací jednotky, kolejnicového systému, jeřábu, stativu nebo monitoru. Režisér a kameraman se také rozhodli natáčet bez objektivu se zoomem, který je na většině jiných filmových scén základem. Rozhodli se natáčet s minimálním vybavením, aby se přinutili vymýšlet inovativní způsoby, jak záběr pořídit.
  • Celý film byl natočen z ruky pomocí gimbalu Movi15.
  • Příběh o tom, jak režisér Ganesh Raj našel uměleckého ředitele Dino Shankara, je docela zajímavý. Ganéš chtěl spolupracovat s uměleckým ředitelem, který by to dělal poprvé. Zároveň dal přednost někomu se zkušenostmi z hindského filmového průmyslu, protože chtěl, aby film měl bollywoodskou estetiku. Poté, co se snažil získat nějaké kontakty a neuspěl, uchýlil se k náboru na IMDb. Sestavil si seznam všech hindských filmů s výtvarným zpracováním, které se mu líbily, a vytvořil seznam všech asistentů/asistentů výtvarného režiséra, kteří v těchto filmech pracovali. Z tohoto seznamu našel jméno Dino a uviděl, že pracoval na filmu Detektiv Byomkesh Bakshy! (2015), filmu, jehož výtvarné zpracování se mu líbilo. Při rozhovoru s Dinem Ganesh zjistil, že je také Malajcista. Ganesh napsal Dinovi na Facebook a získal jeho číslo. Dino zpočátku Ganeshovi nevěřil, ale po předložení nemalých důkazů se nechal přesvědčit, a tak se k filmu připojil.
  • Střihač Abhinav Sunder Nayak a režisér Ganesh Raj jsou dlouholetými přáteli. Seznámili se na Facebooku, oba byli tvůrci krátkých filmů. Ganesh ostatně Abhinava označil za velkou inspiraci, která stála za tím, že se stal filmařem. Později spolu pracovali na filmu Thira (2013) jako asistenti režie. Abhinav byl prvním člověkem, který si přečetl prvotní návrh Aanandamu, nápad se mu líbil, ale upozornil Ganeshe, že scénář potřebuje ještě rok práce, než se z něj stane úspěšný film. Jak se ukázalo, Abhinav měl pravdu, Ganesh musel strávit ještě rok přepisováním filmu, než byl schválen.
  • Hudební režisér Sachin Warrier a režisér Ganesh Raj byli dlouholetými kamarády na vysoké škole. Sachin se v hudebním průmyslu prosadil díky hitům jako "Muthuchippi" a "Vaathil Melle" a "Thudakkam Mangalyam". Ganesh se Sachinem probíral scénář filmu Aanandam a získával od něj zpětnou vazbu. V té době však ještě neměl v úmyslu požádat Sachina o hudbu. Teprve na začátku roku 2014, kdy byl první návrh téměř hotov, se Ganesh Sachina zeptal, zda by nechtěl pro film složit hudbu. Mimochodem, je to také Sachinův první film jako skladatele.
  • Anend C. Chandran, kameraman filmu, a režisér Ganesh Raj jsou dlouholetí přátelé a před tímto filmem spolu pracovali na mnoha projektech. Poprvé spolu pracovali na Ganeshově třetím krátkém filmu s názvem Oru Kutty Chodyam (Malá otázka) (2012). Ganesh se nechal slyšet, že Anend je jediným kameramanem, se kterým kdy pracoval, a ani v budoucnu si nedokáže představit spolupráci s někým jiným.
  • Režisér a scenárista Ganesh Raj dokončil první verzi scénáře v červnu 2014 a oslovil Vineetha Sreenivasana s tím, že od něj chce získat zpětnou vazbu. Vineeth tento scénář okamžitě odmítl a požádal Ganeshe, aby se projektu vzdal a pokračoval dál. Ganesh se musel vrátit k rýsovacímu prknu, začít znovu a napsat dalších pět návrhů, než se mu podařilo Vineetha o scénáři přesvědčit. Konečný film, který byl natočen, byl návrh číslo 10.
  • První film s úplně novým hereckým obsazením, který byl vyhlášen superhitem od filmu Malarvaadi Arts Club (2010), který byl zároveň režijním debutem Vineetha Sreenivasana, producenta filmu Aanandam (2016).
  • Film byl natočen téměř výhradně za použití přirozeného světla.
  • Při natáčení v autobuse se kvůli vlhkému prostředí vznítila baterie fotoaparátu a téměř explodovala, než si jí všiml technik a vyhodil ji ven. Autobus byl okamžitě zastaven a stále hořící baterie byla před pokračováním v jízdě bezpečně zlikvidována.
  • Ganesh Raj dostal nápad na film, když pracoval na svém prvním filmu Thattathin Marayathu (2012) jako asistent režie. Nápad okamžitě přednesl svému režisérovi a mentorovi Vineethovi Sreenivasanovi, kterému se nápad zdál velmi zajímavý a požádal ho, aby začal okamžitě psát. Ganesh Raj zahájil výzkum pro film a mezitím pokračoval v práci na dalších třech filmech jako asistent režie, a to Thira (2013), Bangalore Days (2014) a Jacob's Kingdom of Heaven (2016), než dokončil svůj scénář a začal natáčet Aanandam (2016).
  • Ve filmu se poprvé objevila řada herců. Byl to první film režiséra, scénáristy, producenta, sedmi z devíti hlavních herců, hudebního režiséra, výtvarníka, zvukaře a autora plakátů. Byl to také teprve 3. film kameramana a maskéra a 5. film střihače a produkčního kontrolora. Celkový počet filmů všech hlavních techniků dohromady je tedy pouhých 13. K tomu všemu se na filmu podílel také jeden z nejmladších štábů vůbec, jehož věkový průměr byl 23-24 let. Nejstaršímu technikovi na place bylo pouhých 32 let, přičemž 90 % štábu bylo mladších 25 let. Třetí nejstarší osobou na place byl 26letý režisér.