The Russian Bride

55%

Komentáře a recenze 1

28 483 bodů
8
Starý bohatý muž si přes internetovou seznamku najde mladou ruskou sympatickou ženu s dcerkou, kterou si posléze vezme za ženu. Okamžitě se však okolnosti daných skutků v jejich životě začnou pomalu ale jistě měnit k tomu nejhoršímu. Námět i šablona děje je v podstatě stejná jako u stejnojmennému snímku Velké Británie z roku 2001, který byl zase pro změnu inspirovaný románem Émile Zolu - Tereza Raquinová. Takže těžko říct o co se vlastně jedná. Také o inspiraci nebo přímo o remake? Každopádně snímek překvapí. Zpočátku příběh vypadá jako epické drama, které postupně graduje a graduje, až vygraduje v naprosto šokující finále. Jeden by ani neřekl, v co se může změnit žena, které osud nepřeje. Poté co zažila, snad nemůže být ani divu. Nejen příběh, ale i záběry kamery obsahují spoustu vodítek, kam by se děj mohl odebírat. A kdo si jich všimne, může hádat, který s gotických zvratů bude následovat. Filmů, které takto zapojují diváka do dění, nebývá mnoho. Nejdůležitější je ho do toho hlavně vtáhnout a to nebývá zrovna jednoduché. Bizarnost vývoje děje společně s charismatickým představením v dobře přizpůsobeném prostředí tomu dobře napomáhají. Je tu spousta znepokojujících scén ledasco naznačující, ale nijak se v tom zase netlačí na pilu. O to víc právě překvapí onen závěr, kde už jde skutečně o všechno. V takovémto přesvědčení je snímek skutečně nekompromisní. Po celou dobu znepokojující atmosféra labilní hrůzou nemusí být dle vkusu každého a však pro fanoušky daného žánru se jedná o opravdovou lahůdku.