53%
Půlnoční nebe
Osamělý vědec v Arktidě spěchá upozornit astronauty, kteří se vracejí z vesmírné mise, na záhadnou celosvětovou katastrofu. (Netflix)

Recenze: Půlnoční nebe

Kinobox.cz
55%

Nutno uznat, že ačkoli ambice filmu asi byly vysoké a George možná i doufal v nominaci na Oscara, výsledek filmu není ani zdaleka takový jak by si přál. Je totiž až moc předvídatelný a ačkoli po shlédnutí nejspíše budete mít slušnou depresi, nejedná se o snímek, ze kterého byste si sedli na zadek. Právě George za to ale rozhodně nemůže, jeho herecký výkon je vskutku jedinečný. Z jednoho z největších sexsymbolů mezi herci se totiž mávnutím proutku stal umírající dědula, který má problémy i s chůzí.

29 898 bodů
6
Roztahaný film s nudnějším příběhem a dobrý vizuálem. Ano, nejedná se o žádnou pecku, ale mě prostě některé scény hlavně s Georgem Cloonym prostě bavily. To že nechal diváka tápat, proč se vlastně na naší zemi odehrála apokalypsa a nechal nás dívat na kosmonauty, kteří se vracejí z mise.. nepochopím. Přesto stravitelný film.
28 434 bodů
0
Nějaká posádka se vrací z vesmírné výpravy, aby se dozvěděla, že na Zemi není něco v pořádku. Takovýto námět známe především z úžasného komiksu v 70. letech vycházející v časopise ABC ´Vzpoura Mozků´ autorů Václava Šorela a Františka Kobíka. V něm šlo o vzpouru robotů, snímek však pracuje s typickou činností lidstva, jehož důsledkem je záhadná globální katastrofa. Tvůrci však nešli nějakou akční a dramatickou cestou, ale vše pojali spíše artově s nějakou tou filozofií, čímž se celý koncept stal cílený pro náročného diváka. Největší bolístkou však je, že tento snímek je především politickou propagandou čisté rasy vzniklé z bělošky a černocha. Ano, i zde je mezi astronauty takový pár, kteří spolu navíc čekají dítě, takže podle toho také vypadá samotný konec. Hlavní myšlenka tohoto příběhu tak vzala za své a tak každý rozumný divák podle toho musí s tímto dílem náležitě naložit. Kvůli takové odporné propagandě vzal za své také scénář. Spousta hluchých míst, nevysvětlených událostí se značným množstvím nelogičností. Nemá to prostě ani hlavu ani patu. Scénář byl zpracován na základě knihy ´Good Morning, Midnight´ od autorky Lily Brooks-Dalton a režie se ujal George Clooney, který se, jak známo, netají podporou nelegální migrace Afričanů do celého světa. Raději si přečíst literární předlohu než shlédnout tento propagandistický filmový paskvil. Bohužel. Čeho je moc, toho je až příliš.
4
Asi ne úplně hloupé scifi, jen straaaašně nezáživné. 4/10

Dodatečné informace