Je libo drsná akční pomsta dle indické mytologie? Britský rodák s indickými kořeny Dev Patel má celkem etablovanou hereckou pozici díky Milionáři z chatrče (Slumdog Millionaire), Hotelu Mumbai či Zelenému rytíři (The Green Knight), přičemž v nadcházejícím nářezu Opičí muž (Monkey Man) poprvé usedl do režisérského křesla. Snímek od producenta Jordana Peela (Uteč) distribuovaný studiem Universal Pictures zamíří do tuzemských kin od 4. dubna a světovou premiéru si čerstvě odbyl na texaském festivalu South by Southwest. Internet tudíž zaplavily první reakce od věhlasných i fanouškovských webů, které zatím provolávají slávu a vinšují budoucnost minimálně na úrovni Johna Wicka. Nebo i Jamese Bonda, který by podle mnohých Patelovi slušel.
Články 6
Před pár dny o něm skoro nikdo neslyšel, po zveřejnění první upoutávky je nekompromisní Opičí muž (Monkey Man) rázem nejočekávanějším akčňákem první poloviny roku. Režijní debut vyhledávaného herce Deva Patela (Železný rytíř, Hotel Mumbai) měl putovat na Netflix, ale po zásahu nadšeného producenta Jordana Peela (Uteč) jej studio Universal Pictures pošle 5. dubna do amerických kin. Spojení tvůrčích a inscenačních poetik Johna Wicka, Zátahu (The Raid), Podfu(c)ku (Snatch) a indického megahitu RRR nezačne nudit ani během víc než tří minut. Zatím máme všechny důvody pro to napjatě vyhlížet možná kultovní žánrovku.
O prohřešcích ještě nedávno oblíbeného hollywoodského herce Armieho Hammera, jehož kariéru rozvrátila nařčení ze sexuálního obtěžování, emocionálního týrání žen i kanibalismu, se nyní svět dozví více prostřednictvím kriminální dokumentární série. Ta bude k vidění na Discovery+ a Investigation Discovery (ID) a představí minulost Hammerovy bohaté dynastie, která je dle svědectví plná sexuálních násilníků, tyranů a bezpáteřních mocnářů.
Filmy odkrývající různé teroristické činy a aktivity jsou v Hollywoodu poměrně vděčným a využívaným tématem. Jen si vzpomeňme, jaký kritický i divácký úspěch zaznamenal roku 2006 polodokumentaristicky natočený Let číslo 93. Novinka Hotel Mumbai se vydává podobně odosobněnou cestou a nastal čas se podívat, jak se jí to vlastně daří.
Filmové plakáty se dají pojmout různě. Dříve to byl jeden z prvních kontaktů s divákem, dnes přichází dlouho poté, co už filmoví nadšenci obvykle viděli x fotek a trailerů. Nejspíš i proto současná studia často plakáty flákají. Sem tam se ale objeví kousky, které stojí za pozornost. Jako třeba ty k dramatu Hotel Mumbai.
Jde o jeden z nejděsivějších masakrů, jaké Indie pamatuje. V roce 2008 zaútočilo deset Pákistánců na luxusní hotel Tádž Mahál a některé další budovy. Výsledkem jejich krvavého řádění bylo 166 obětí a další stovky zraněných.