Hotel Mumbai

78%

Komentáře a recenze 9

47 083 bodů
8.5
Filmy co jsou založeny na skutečných událostech mám velmi rád. Je pak mnohem snadnější nechat se vtáhnout do děje a spolu s hlavními hrdiny příběh prožít. Hotel Mumbai jde v tomto až na hranu a svou syrovostí vytváří na diváka konstantní tlak díky čemuž je divácky zážitek více autentický. Výborná záležitost
29 308 bodů
7.5
Dobré zpracování teroristického útoku v Bombaji. Útok teroristů vypadá věrohodně a celkově film působí dosti realisticky až syrově. Na druhou stranu, vybité mobily po vykročení hotelového pokoje a pár dalších nepovedených věcí se také najde. Celkově se mi film líbil.
28 305 bodů
8
Teroristické útoky v Bombaji 26. listopadu 2008 uskutečněné muslimskými pákistánskými teroristi za pomocí automatických zbraní a granáty. Je to událost která stále žije v paměti. Bylo uskutečněno celkem osm průtoku a tento snímek nám přibližuje dění v hotelu. Začíná to samozřejmě už útokem na nedalekou restauraci ale hotel je skutečně hlavním centrem dění tohoto příběhu. A skutečně z toho až mrazí. Režisér Anthony Maras tímto přináší sice poněkud protáhlé, ale převážně strhující drama, které není z velké části zcela příjemným filmovým zážitkem, neboť využívá násilnou odvážnou senzibilitu. Spousta postav tu brutálně umírá ve zcela běžných situacích. Je to film, který nemá nijak ucelený děj, nemá hlavního hrdinu a vlastně se ani nic pořádného nedozvíme o daných postavách, které potažmo snímek sleduje, čímž se naprosto vymaňuje od podobných akčních či thrillerových dramatických snímků sloužící spíše k filmové dramatické zábavě. Tento film divácky naprosto usadí. Už od prvních minut doslova šokuje absolutně nepředstavitelnými či neuvěřitelnými scénami . Opravdu je možné, aby se tohle stalo? Ale ano, je a svět s něčím takovým už má nejednu zkušenost. Z filmového hlediska ale jinak nejde o výjimečné dílo. Žádné hlášky, žádný humor, žádná nadsázka, žádné umění, nic. Jen dramatická událost sledující kamerami a to je vše. V jednoduchosti je síla a tady to platí dvojnásob. Empatický zážitek plný emocí je zaručen. A když se na to podíváme z reálného hlediska, mějme na paměti, že něco takového se v dnešní době může stát kdekoliv komukoli a kdykoliv.
8
Člověk je po všech těch zprávách kolem a filmech s podobnou tématikou už docela otrlejší, takže to se mnou nezamávalo tak, jak např svého času Hotel Rwanda. To ale nemění nic na tom, že ten příběh je hodně silný, natočené to je zručně a chování postav je tady docela realistické.
15 150 bodů
8
Adekvátně syrové zmapování tragických událostí, jehož naléhavost bude v budoucnu podle všeho jen zesilovat. Výteční herci sice nedostávají tolik prostoru a střihové virtuozitě Paula Greengraase se Maras přiblížit většinou nedokáže, byť si z něj bere to nejlepší v subjektivizaci utrpení skupinky postav a dynamickém přepínání mezi různými hledisky, ale vyprávění přesto drží pohromadě a dokáže vyvolat zájem o postavy, aniž by je přehnaně glorifikovalo (pouze Rus Jasona Isaacsa je poněkud karikaturní) nebo slepě odsuzovalo zabijáky, kteří jsou k hrůzným činům tlačeni nesmyslnou ideologií a výchovou. Dobrá práce vzývající silnou touhu, aby tohle šílenství konečně přestalo.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
6
Krupe
Krupe
2 257 bodů
8
Velice dobré, snad až neuvěřitelně uvěřitelné drama, natočené podle true story ve velmi známém a luxusním hotelu a několika okolních místech v Bombaji. Smutné a poučné.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Velice věrohodné zmapování skutečné události teroristického útoku muslimských fanatiků na indický Taj Mahal Palace hotel. A zmapování věru dost husté a mrazivé. Na celovečerní režisérský debut je to fakt slušná práce, film si drží po většinu doby nesmírně fungující napětí, okořeněné drsnou realitou, díky které si nehty kousající divák přeje, aby každou vteřinou do onoho pekla vletěl třeba Bruce Willis a pěkně ty vražedné psychopaty pokropil. Ale to se nestane. Záchrana ve formě nějakého nadupaného akčního hrdiny je jen zbožným přáním. Divák je tak skoro po dvě hodiny terorizován naprosto beznadějnou situací, ze které se pak už jen člověk začne modlit, aby ji po zbytek filmu přežilo co nejvíce nešťastníků. Rozhodně stojí za zhlédnutí, jen se na to asi koukejte se správnými lidmi. Mnoho diváků by nemuselo přijmout fakt, že ne každý muslim je jeblý vraždící maniak.