My

62%

Články 26

Opičí muž je spíš sympatický než dobrý film. Talentovaný herec si v něm přesvědčivě vybíjí agresi
Recenze4. 4. 2024

Opičí muž (Monkey Man) je jedním z těch filmů, které žijí ze svých příběhů. Ne těch vyprávěných uvnitř snímku, ale vně. Britský herec Dev Patel byl vždycky v první řadě sympaťák. Vsázel na to ve své debutové roli v kultovním seriálu Skins (v původní britské verzi, nikoliv v americkém remaku) a jeho průlomovém zářezu v oscarovém Milionáři z chatrče (Slumdog Millionaire). Následné roky si pomalu budoval pozici, i když mu vždy překážel ten smutný fakt, že pro herce s indickými kořeny jsou v anglo-americkém prostoru k dispozici v drtivé většině jen vedlejší role. Přesto se mu občas podařilo vynořit, naposledy v Zeleném rytíři (The Green Knight), kde hrál mírně provokativně proti typu protagonistu ve variaci na artušovskou legendu. Nyní přichází jeho troufalý pokus stát se akční hvězdou.

Opičí muž je John Wick na steroidech. Hvězdu s indickými kořeny lidé chtějí za příštího Bonda
Filmy14. 3. 2024

Je libo drsná akční pomsta dle indické mytologie? Britský rodák s indickými kořeny Dev Patel má celkem etablovanou hereckou pozici díky Milionáři z chatrče (Slumdog Millionaire), Hotelu Mumbai či Zelenému rytíři (The Green Knight), přičemž v nadcházejícím nářezu Opičí muž (Monkey Man) poprvé usedl do režisérského křesla. Snímek od producenta Jordana Peela (Uteč) distribuovaný studiem Universal Pictures zamíří do tuzemských kin od 4. dubna a světovou premiéru si čerstvě odbyl na texaském festivalu South by Southwest. Internet tudíž zaplavily první reakce od věhlasných i fanouškovských webů, které zatím provolávají slávu a vinšují budoucnost minimálně na úrovni Johna Wicka. Nebo i Jamese Bonda, který by podle mnohých Patelovi slušel.

Nové Tiché místo děsí v prvním traileru. Ukazuje začátek mimozemského teroru
Filmy7. 2. 2024

Hororová sci-fi série Tiché místo (A Quiet Place) vzala publikum do rok a půl vzdálené postapokalyptické budoucnosti, kdy zbytky lidstva v úkrytech přežívají pod jednou zásadní podmínkou. Nesmí vydat ani hlásku, jinak je nelítostní mimozemští vetřelci s extrémně vyvinutým sluchem zbystří a nedají jim šanci. Dosavadní dva díly s Emily Blunt od režiséra Johna Krasinskiho si vedly dobře a prostor dostává dějový prequel s názvem Tiché místo: První den (A Quiet Place: Day One), který v prvním atmosférickém traileru znázorňuje počátek osudové invaze. V českých kinech se film s Lupitou Nyong'o (12 let v řetězech) představí od 27. června.

Režisér Šestého smyslu se nás zase snaží opít rohlíkem, klepat se ale bude spíš na čelo než na dveře
Recenze2. 2. 2023

Chytání kobylek do sklenice, důležitost sebeobětování pro vyšší ideály a neochvějná víra v televizní zprávy. M. Night Shyamalan zase jednou míchá problémy současné západní civilizace s žánrovými prvky mysteriózního thrilleru ve filmu Někdo klepe na dveře, ale nadhozené motivy do sebe bohužel nezapadají úplně uspokojivě.

Nejlepší horory roku 2022? Ufoni, návraty legend, pomstychtivá dcera řezníka a klaun, který by si Pennywise namazal na chleba
Téma15. 1. 2023

Děsivé filmy se vždy těšily velké oblibě. Není se proto čemu divit, že jim studia věnují nemalou péči. Ani v roce 2022 nechyběla řada zajímavých zástupců hororového žánru. Do našeho malého speciálu jsme se pokusili vybrat ty nejpamátnější.

Neobyčejný talent i skvělé masky. Tito herci a herečky ztvárnili v jediném filmu kladnou i zápornou roli
Téma2. 10. 2022

Správný herec či herečka má tolik různých tváří, že v každém filmu obnaží trochu jinou stránku lidské osobnosti. Občas ale někdo dokáže smíchat dva naprosto rozdílné charaktery a v jediném celovečerním snímku ztvárnit roli kladnou i zápornou. Dvě různé úlohy, které k sobě ve světě filmu chovají vztah srovnatelný s energií mezi detektivem a sériovým vrahem. Podívejte se na několik příkladů skvělých dvojrolí, kdy se stejným člověkem v jednu chvíli sympatizujeme, přičemž v té další bychom mu nejraději vrazili kudlu do zad.

Král současného amerického hororu se v Nene zvládl vyblbnout s ufony a zároveň tnout do živého
Recenze18. 8. 2022

Jordan Peele začal jako komik, ale nyní se o něm mluví jako o Hitchcockovi nového milénia. Coby režisér má za sebou teprve třetí film, který je ve zkratce označovaný jako horor. Zároveň třetí komerční hit, třetí kritiky milované dílo a třetí filmovou událost, určující trendy celého žánru. A nejen jeho. Další lakonický název Nope, česky Nene, naznačuje, že Peele nemění, co není rozbité, a svůj styl dovádí takřka k dokonalosti.

Mistr současného amerického hororu si tentokrát pohraje s UFO
Filmy13. 6. 2022

V Nene nejspíš na Zemi zaútočí ufoni. A určitě to bude i něco zajímavého symbolizovat. Jordan Peele se vrací s třetím režijním počinem, který podle ukázek vypadá jako jeho zatím nejambicióznější projekt.

Je „komiksový“ Hollywood opravdu v krizi a vede z ní cesta ven?
Téma21. 5. 2022

Poslední dekáda sice byla z pohledu nominálních tržeb pro Hollywood úspěšná, ale zdání klame. Zatímco všude vidíme jen filmy od Marvelu, které dokázaly ovládnout trh díky vyprávění na pokračování a bezprecedentnímu cílení na fanoušky, o bezpočtu drahých propadáků se mimo odbornější analytické kruhy moc nemluví. Koronavirus poprvé v historii přerušil hollywoodskou výrobu, streamovací služby otevřely náruč ještě zběsilejší vlně pirátství a velká studia v čele s Disneym jsou zadlužená až po uši. Rostoucí divácký nezájem a produkce „na jistotu“ v mnohém připomíná situaci, v níž se Hollywood ocitl už v padesátých a šedesátých letech. A jak si ukážeme, žádná změna není v kinematografii náhlá a náhodná. Současná situace sice v mnohém připomíná hollywoodské poválečné tápání, ale ve skutečnosti jde o lineární vývoj, který nám jistě brzy připraví další filmovou revoluci.

Nejočekávanější filmy roku 2022: Kina by rozhodně strádat neměla
Téma10. 1. 2022

Jaké jsou největší a nejočekávanější filmové tituly, které dorazí do kin a na streamovací služby v průběhu tohoto roku?