73%

Komentáře a recenze 46

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
tohle narozdíl od Bohemian Chips není natolik eko family-friendly, závadný pro širší masu publikum, skvělou oslavou neuvěřitelné hudby Eltona Johnna, noblesová muzikálová estráda a především báječný herecký projev Tarona Egertona. No, a hlavně chlast, drogy, děvky [ehh, v tomto případě asi děváci??], hodně anální sexu a třpytky v kaďáku.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
7.5
Stylové prolínání snu, fantazie a reality. Elton strádal osamělostí. Utěšoval se chlastem, drogami, nakupováním, v podstatě vším, na čem lze získat závislost. Jeho rodiče mu přílišnou vřelost neprojevovali, resp. cítil se u nich víc jako rušivý nežádoucí element. Elton se našel u piana a hrál a hrál. Měl kliku na setkání s pár lidmi, kteří mu pomohli dostat se před publikum a pak už začala velká jízda. Osobně se mně víc líbilo Bohemian Rhapsody, je takové soudržnější a o Mercurym vypovídá víc než Rocketman o Eltonovi. A to Rocketman ukazuje Eltona i při léčbě závislosti, ale právě ne úplně zdařilé propojování snového a realistického rozmělňuje psychologickou stránku a taky trochu nudí.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7
Na Rocketmana jsem se kvůli Taronu Egertonovi těšil daleko více než na Oscarové Queeny, ale bohužel musím říct, že kvalit loňského trháku film nedosahuje. Oproti Bohemian Rhapsody má snímek zcela jiný přístup a film nefunguje jako čistě biografické dílo. Chvílemi tu máme "klasická" muzikálová čísla, kdy všichni herci na scéně zpívají a tančí a kromě toho tu jsou i scény ukazující nám Eltonův vnitřní boj sama se sebou. Jak zmínili i jiní uživatelé, za nižší tržby filmu samozřejmě může fakt, že je Elton stále naživu a dočkal se svého šťastného života, o který tak dlouho stál. Je škoda, že do toho tvůrci nedali víc. Jde vidět, že Elton má stejně jako Freddie zajímavou minulost, ale dalo se to zpracovat mnohem lépe. 70%
Edward
Edward
2 487 bodů
9
9/10
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Elton John ---multi hvězda popu , hvězda která dosud nezhasla . Elton to byla studnice hitů a musím říct , že tento snímek byl pro mne mnohem zajímavější než Bojhemian Rapsody , který byl sice perfektně řemeslně natočen , ale bylla to přehlídka filmových klišé . Film o Eltonovi má nápad a spád , a přibližuje i jeho nelehký osud , především v dětství. Taktéž je skvěle ztvárněn hlavnímu představiteli a zazpíváný .
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7.5
Slabší, ale i přesto docela hezký bratříček Bohemian Rhapsody. Taky na tom onen podpis Dextera Fletchera je znát. Rocketman do sebe kombinuje prvky klasického biografického hudebního filmu a originálního muzikálu, přičemž se mu relativně dobře daří udržovat mezi oběma pevnou rovnováhu. Ony muzikálové složky, které byly vždy největší vizuální pochoutkou filmu, se pěkně starají o to, aby udržely divákovu pozornost. V první půlce to skoro ani nebylo třeba, protože ta šlapala fakt velice pěkně. Jak jsem toho Egertona moc nemusel z přeceňovaných Kingsmenů, tady jsem ho musel vzít na milost. Příjemný feeling, pohodové tempo a dobrá příběhová struktura jsou však narušeny poslední třetinou, kde se to všechno začne pomalu sesypávat. A to především velkou utahaností. Holt jakmile jsou ty hvězdy na vrcholu, začne to ubývat na podmanivosti. Mohlo to klidně být o chlup kratší. Pokud jste velcí fandové Eltona Johna, film by vás měl potěšit. Pokud ne, čeká vás sice nijak kulervoucí, ale rozhodně příjemný snímek, který se nesnaží hrát na nic velkýho, což ho šlechtí. Obzvlášť, když se jedná o hudební film. (Tímto zdravím La La Land a Star is Born pomocí svého prostředníčku).
65David21
65David21
1 906 bodů
10
Hudebních filmů, respektive biografických filmů o hudebních hvězdách jsem zas tolik neviděl, a dokonce ani moc nemusím muzikály, ale tohle zastavilo dech, tohle byla pecka! Skvělá Eltonova hudba se zde skvěle hodí a příběh je skvěle postaven. Navíc sám Elton řekl, že takhle nějak to bylo. Snímek rozebírá všechny části muzikantova života od dětství až po schůzku na terapě, kam odešel z koncertu ve svém extravagantním kostýmu. Tohle opravdu stojí za to a upřímně to je kvalitativně mnohem lepší než Bohemian Rhapsody.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
8
Masivní úspěch Bohemian Rhapsody započal trend filmů, které se věnují nějaké kapele či interpretovi. Není tedy divu, že se do kin dostal snímek, který se chce na podobné vlně svést také – Rocketman. Na první pohled by se dalo říct, že se jedná o další film, který bude oslavovat geniální um umělce, který má dodnes nemalou fanouškovskou základnu, opět půjde o příběh podaný skrze růžové brýle a všechno skončí velikým happy-endem. Ačkoliv se z trailerů může zdát, že půjde o podívanou s veselou atmosférou, není tomu tak. Jde spíš o drama. Film se věnuje vzrůstu Eltona Johna, od jeho dětství, kdy poprvé usedne před klavír, po jeho vzestup a následný pád. To, co Bohemian Rhapsody skrývalo, Rocketman odhalil. Drogy, alkohol, Eltonova labilní psychika a jeho homosexualita. Právě jeho závislosti ho dostanou do léčebny, kde se se zúčastní skupinové terapie. Právě tam vypráví svůj příběh, který není nejveselejší. V tomto duchu se nese druhá polovina filmu, kde se Elton vyrvonává s problémy s nabývající slávou, ztrátou přátel a vztahy s rodinou, které neměl nejlepší. Tím jsem nastínil odlišnosti dvou zmíněných filmů. Rocketman je více osobnější a nebojí se věnovat i nejtemnějším stránkám Eltona. Zároveň to pojí s jeho extravagancí a projevem, který ve filmu vytváří komediální část. Další výraznou změnou je forma hudby, kterou tvůrci zvolili. Od filmu o hudební legendě bychom čekali plno scén na pódiu, kde předvede svoje největší hity. Toho se dočkáte. Zároveň ale je film plný částí, které připomínají muzikál. Postavy se baví a najednou začnou zpívat. To ve většině případech funguje, někdy se to zdá nucené a rázem to ničí atmosféru, kterou scéna před hudebním vystoupením vytvořila. Něco, co se filmu opravdu povedlo, byla audiovisuální stránka. Na Rocketmana se skvěle kouká, některé záběry jsou opravdu dobře udělané, především ty bez střihu během hudebních vystoupení. Tvůrci si dali opravdu záležet. Dále pochopitelně hudba, která je přítomná jak ve formě koncertů, tak i v muzikálových částech. Úctyhodné je to, že oproti Ramimu Malekovi, který stvárnil Freddieho Mercuryho a zpěv mu propůjčily nahrávky od samotného Mercuryho a zpěváka Marca Martela, se představitel Eltona, Taron Egerton chopil své role natolik, že ve filmu slyšíme při zpěvu slyšíme jeho hlas. O filmu bylo řečeno, že půjde o hudební fantazii. Čímž se autoři chtějí vytrhnout z područí reality ve filmu tak vidíme pár opravdu fantastických situací, viz. scéna, kde Elton udělá cosplay na Tonyho Starka a odletí z pódia pomocí raket. Ve filmu to má své logické opodstatnění, které dává smysl, ale v kontextu scén, které mají dojmout, moc ne. Na jednu stranu tu máme drama, které má vzít za srdce, na druhou stranu absurdní situace. Pospolu to nedává moc smysl. Rocketman je jednoduše film o legendárním umělci, který prošel mnohé než se dostal na pomyslný vrchol. Strasti jeho života ho ovlivňovaly a posouvaly vpřed, ačkoliv mu párkrát způsobily pád. Silný příběh, skvělé herecké výkony a visuální skvost podkreslený ikonickou hudbou.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
4
Točit životopisné filmy o živých podle mě moc nemá smysl, ale co už. Rozhodně nejsilnější stranou snímku je jeho hudební část, což ale není zásluhou filmu, ale Elton John je jednoduše dobrý zpěvák. Příběh je poměrně zajímavý svým dosti skákavým postupem, kdy dlouhé etapy Eltonova života projde v rámci jedné, dvou scén. V ostatních ohledech příběh bohužel selhává. Není příliš zajímavý a bezmyšlenkovité utápění se v drogách se už na plátně objevilo mnohokrát. Celý děj je také prošpikovaný progay propagandou až běda. Zajímalo by mě, jestli byl Eltonův otec takový opravdu i ve skutečnosti, ale kdo ví. Také neustálé odmítání pomoci od přátel je silné klišé. Jediná alespoň trochu kvalitnější část snímku je tak pravděpodobně Eltonovo dětství a jeho rané začátky. Pak se vše propadá do spirály sebestředné mizérie a jakéhosi prapodivného teplého Inda. Kdybych to měl shrnout, tak film nic nového nepřinesl, ale pravdou je, že jsem se při jeho sledování nenudil. Sám pořádně nechápu proč. Asi díky písničkám.
tedoun
tedoun
923 bodů
8.5
No dávám vysoký číslo, protože poslouchám Eltona od malička díky tomu, že můj otec mu fandil. Film byl docela fajn a právě i připomínal mé mladí. Všimnul sem, že spousta diváků byly mladší 30 let a se mi zdálo, že se v kině doslova nudili kromě mně a přátelé, kdy v době Eltona žili mimo ČR jako imigrantů a vzpomínali jsme jaka to byla doba a podle písniček pamatovali co v té době se dělo ve světě. Pěkný film.