68%

Komentáře a recenze 66

Bibly_km7
Bibly_km7
489 bodů
6
Očakávaná herná adaptácia obľúbenej hororovky Five Nights at Freddy´s dorazila a aj napriek tomu, že okrem kín bola okamžite vypustená aj na streamovaciu platformu Peacock TV, dokázala na box office zarobiť neuveriteľných 250 miliónov dolárov. Keďže budget bol „chabých“ 20 mega, pre štúdio Universal ide o gigantický úspech. Zárobky z kín ale ani zďaleka neodpovedajú kvalite snímku. Začal by som asi tou pozitívnou časťou, ktorá je jednoznačne kratšia. Musím pochváliť vizuál animatronikov, ktorý aj napriek rozpočtu snímku a tomu, že sa jedná o reálne modely, vyzerajú fantasticky, maximálne realisticky a identicky, ako v hernej predlohe. Hudba vo filme je tematická a dobre pasuje k daným scénam. A asi poslednou pozitívnou vecou je, že film veľmi dobre pracuje s lorom, ktorý je síce mierne upravený, no hardcore fanúšikov určite poteší. Herecky film nijak extrémne nevyniká, herci hrajú, čo im dovolí priemerný scenár a z toho vyplýva, že postavy (s výnimkou postavy Matthewa Lillarda, ktorý hrá výborne a aj jeho postava je skvelá, no buhužiaľ má v celom snímku asi 5 minút) nie sú pre diváka nijak extra zaujímavé. A teraz tie horšie časti snímku. Celý príbeh, točiaci sa okolo hlavnej postavy Mika, je jednoducho maximálne zjednodušený a ničím špecifický. Tomu nepomáha ani postava Vanessi, ktorá je skôr príťažou a postava Mikeovej tety, ktorá je pre príbeh totálne zbytočná. Ďalej by som sa pristavil pri nálepke horor, ktorá svieti pri žánre filmu. Od hororu neočakávam, že musí byť plný jednoduchých jumpscarov alebo krvavých scén. Očakávam ale nejakú atmosféru, ktorá vo mne vyvolá aspoň nepríjemný pocit, pocit strachu alebo nepokoja. Five Nights at Freddy´s ale nerobí nič z toho a okrem dvoch jumscarov a jednej scény v uličke je snímok skôr rodinným filmom, čomu odpovedá aj vekové odporúčanie PG - 13 (ešte aj to málo dobre budovaných scén - asi 2 - pokazí opakujúca sa, nezaujímavá a nie veľmi podstatná snová sekvencia). Úprimne som sa počas filmu častejšie schuti zasmial alebo sa búchal po čele, ako sa bál a to jednoducho nerobí dobrú vizitku. Z tohto teda vyplýva, že máme horor, ktorý nie je hororový a zároveň nemá ani poriadny príbeh, ktorý by diváka zaujal. Reálne by som snímok hodnotil tak na 5,5/10 ale keďže musím vybrať celé číslo zaokrúhlim to na štedrých 6, pretože snímok ma predsa len zabavil a aj vďaka celkom skromnej minutáži ani chvíľu nenudil.
  • Animatroniky
  • Hudba
  • Matthew Lillard
  • Práca s lorom
  • Nezaujímavý príbeh
  • Žiadna hororová atmosféra
  • Slabý scenár
  • Opakujúce sa snové sekvencie
  • Nezaujímavé postavy
mil0
mil0
439 bodů
9
Filmová adaptace populární videohry, která vás vtáhne do děsivého světa animatronicků. Film je plný napětí, strachu a překvapení, které vás donutí skočit z křesla. Herci umí hrát, režie je vynikající a zvukové efekty jsou dokonale strašidelné.
  • Plný napětí, strachu a překvapení, které vás donutí skočit z křesla
  • Herecké výkony
  • Režie je na špičkový úrovni
  • Zvukové efekty jsou děsivé a skvěle dodávají na atmosféře
  • Lidi v sále, film si radši pusťte doma
  • Klišé scény
  • Film je krátký
  • Film se nedrží loru her
MarekTulen
MarekTulen
307 bodů
3
Nepůsobí to zrovna nějak špatně oproti mnohem horším herním adaptacím, ale na legendární fnafko to prostě je zatraceně málo. Možná kdybych neznal hru, by jsem měl nějaký pocit že se to rozjede, že čekám na něco z čeho se stane skvělý horor. Bohužel jsem po pár minutách poznal že to nebude takové jak jsem si to představoval a jak jsem se na to těšil. Tahle hra je prostě něco co je scary, jumpscarové, výborná hororovka, ale tento film? Kde je ta fnaf atmosféra.. natahovaná nuda, u které jsem jen čekal až skončí. Aspoň že na konci to bylo trochu poutavé a zahráli nostalgický fnaf song.
richard.strelak
richard.strelak
251 bodů
5
Nevím jestli to více hodnotit jako adaptaci populární hry, které jsem i já před lety propadl, nebo jako hororový film.

Abych to zjednodušil, v obou případech film spíše nefunguje . Horor to není vlastně vůbec i proto, že je film přístupný už od 12 let, což je samozřejmě pochopitelné, cílová skupina je tady poměrně jasná. Já sám seděl v sále společně s velkou většinou dětského publika. Film tedy spíše vsází na pár "lekaček", které ovšem můžou vylekat opravdu maximálně jenom děti.
Děj je čitelný od začátku až do konce a příliš Vás nepřekvapí.
Velice mě mrzí absolutní nevyužití kamerového systému, který je v původních hrách zcela zásadní, čekal jsem, že budou hrát větší prim, ale to se bohužel nestalo.
Musím ale pochválit zpracování robotů, ti byli opravdu skvělí.
Jinak se opravdu jedná spíše o průměrný film, který již vícekrát vidět nepotřebuji.
Filmové adaptace her zkrátka příliš nefungují a nejvíce se bojím, že vznikne pokračování, jelikož to film, dle mého, naznačoval.
Fin_429
251 bodů
6
jednoduchý film, jednoduchá hra. já jsem fanoušek loru, ale ani mě to nenadchlo, ani nepotěšilo, ani nelíbilo. prostě někde mezi.
  • konec, námět, sny, hravost,
  • postavy,jedoduchost,scénář, pg-13
Matolepski
Matolepski
227 bodů
10
Příspěvek obsahuje spoiler!
Tomesek
Tomesek
202 bodů
5
Příspěvek obsahuje spoiler!
Taxxír
Taxxír
198 bodů
8
Overhated film af. Zasloužil by si nálepku hororu? Nejspíše ne.. a svoji přezdívku horor pro děti si zaslouží. I tak pár jumpscaru tam je a vidět tyhle známé postavy na plátně byl dokonalý zážitek a téměř splněný sen. Mohlo to být lepší to ano, ale i tak jsem si to užil na 100%
Bedik
Bedik
184 bodů
7
Spíše film pro fanoušky série.
kubi
kubi
139 bodů
7
kdyby se film opravdu snazil byt horror, myslim ze by to dokazal udelat dobre ale ocividne moc nevi co vlastne je zac. chvili pohadka, chvili se snazi byt horrorem, chvili komedie a to je nejvetsi chyba celeho filmu. animatronici nejsou absolutne strasidelni a ani se o to nesnazi. za me by cely tento projekt uspel vice, kdyby z nej byl serial. ve filmu je hodne pribehovych linek a myslim ze by bylo dost zajimave mit serial, kde by se napr. kazdy jeden dil resila jedna pribehova linka a ruzne se prolinaly. velice doufam, ze scott si kritiku vezme k srdicku a FNAF 2 bude lepsi. cely kousek jsem si uzil, ale verim tomu ze tomu dost pomohl fakt, ze jsem jiz dlouhou dobu fanouskem FNAF a myslim si ze cely film je pro tuto skupinu lidi urcen.