Princ Mamánek

50%

Komentáře a recenze 21

4
Všechny varovné signály jako například jméno Budař stojícho za tímto filmem jsem úspěšně ignoroval a tak jsem podle názvu očekával nějakou rozjuchanou pohádku o mámánkovi, který bude muset chtě nechtě dospět. Naštěstí jsem se na film díval s manželkou a né s dcerou, protože ta by tuhle podivnost rozhodně neocenila. Absolutně jsem nečekal, že hlavní příběhová linka se bude točit kolem smrti. Místy až příliš hororové a temné. Tohle jsem od filmu s názvem Princ Mamánek vážně nečekal. Celé je to hrozně divné, nesourodé a dětem bych to v žádném případě nedoporučoval. Hodnocení je spíš takových 3.5/10
29 851 bodů
6
Jedna z nejdivnějších pohádek, které jsem viděl, ale je osobitá. Rozhodně to není pro děti, obzvlášť pro ty malé, je to pohádka pro dospělé.. temnější a lehce hororová. Dobré scény se střídají s těmi horšími, za mě velmi nepovedené čarodějnice. Líbil se mi zvláštní vizuál a nevšední scénář. Dobré.
6
V jistých momentech jde zaregistrovat slušná a především uvědomělá práce s humorem, která je jen chvílemi přeci jen zabita krapet infantilní sázkou na jistotu. Klasická pohádková klišé se tu ovšem přeci jen krapet ohýbají a v jistém ohledu možná zamrzí, že Budař spíše nerealizoval ještě dospělejší pohádku, která by měla ještě větší přesah a proti klasickým pohádkovým pravidlům by šla ještě výrazněji. Na to je Princ Mamánek v součtu přeci jen víceméně rozkročený mezi sázkou na jistotu a vyššími ambicemi. Jako mix závanu starých časů a svěžího pokusu je to ovšem ve finále minimálně zajímavá podívaná. Ano, eskapády se šišlajícími zlými čarodějnicemi sice evokují skeč ze Tří tygrů a infantilnost pohádek Zdeňka Trošky, po očividném odkazu na Pána prstenů: Společenstvo Prstenu ovšem dochází k nadstavbě, za kterou by se nemusel stydět ani Ingmar Bergman. I když pochopitelně o poznání méně intelektuálnější.... Více zde
9 335 bodů
4
Po dlouhém odolávání všemožné reklamní masáže, kterou tvůrce Jan Budař téhle svojí skoro oneman-show věnoval, jsem byl docela rád, že si na jeho pohádku mohu udělat jeden večer čas.. Celovečerní režijní debut jednoho z nejlepších současných českých herců, který často přípravy na role tráví tak, že se na nějaký čas nechá i třeba zaměstnat do profese, jakou bude v nadcházejícím filmu hrát.. Budař svého Mamánka chystal několik let, i proto mu nevyšlo jeho ideální obsazení českého hereckého dua Abrhám a Šafránková jako krále a královny, které nakonec nahradil solidní Huba a po letech k filmu navrátivší se Jana Nagyová.. Leč oceňuji odlišný přístup k pohádkovému žánru, stejně se obávám, že na to není nikdo úplně zvědavý. Samotný námět o fixaci prince na rodiče a nechuť do vdávání tu přitom u pohádek není poprvé, jen nebyla tak očividná, kdy tady rozbíhá všechny další kratochvíle a rozhodně nedělá z postavy prince někoho, kdo by měl sám bavit po celou dobu. Samotný Budař, nechť nepochybuji, že trávil roky chůzí po lese v oné rezavé paruce, je ve své roli až komicky otravný.. Tohle není pro děti a dospělí u toho nejspíše taky usnou. A že bylo kdy se nudit.. Ale alespoň duo Ondřej Vetchý a Veronika Khek Kubařová zachraňují, co se dá.. Prosím takové pohádky už ne, anebo ten žánrový dekonstrukt vzít pořádně! Tohle je málo.. 35%
avenis
avenis
8 145 bodů
3
Divné, divné. Tohle je tedy pohádka pro dospělé, nikoliv pro děti. Hrubé výrazy (čuňa, nekecej, nečum, chlastání, ...) mají patrně navodit dojem obhroublého středověku. Divný je i herecký projev Ondřeje Vetchého, který z polohy bláznivého pošuka přejde náhle do polohy ušlechtilého reka. Nagyová je nepřesvědčivá královna, Huba rovněž, dva Slováci mluví česky a Budařovi není rozumět. Imitátor Petr Martinák promlouvá jako hlas dubu hlasem Josefa Kemra. Stěhování rakve lesem patrně bude mít nějaký hlubší význam, který mi zůstal utajen. Vykulené šišlavé čarodejnice jsou bodem, kdy nad filmem lámu hůl. Filozofování o smrti, "pohřbení za živa", to už jsme fakt někde jinde a ne v pohádce. "Jsem tvůj pinoš..." jako fórek na místě navýsost truchlivém to už nevytrhne. Ani legrační kříšení vodou a políčky. Oči smrti na víčkách, smrt = matka, smrt je krásná... no, Budař se spustil hluboko do metafyziky a výsledek se mi nelíbí.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
4
Po dlouhých letech příprav se Janu Budařovi podařilo dokončit pohádkový příběh, v němž se postaral téměř o vše. Přestože jej údajně konzultoval i se Zdeňkem Svěrákem, výsledek je velmi rozpačitý a pro publikum všech věkových kategorií spíše nepřehledný.
Hare77
Hare77
2 051 bodů
5
Jediná poznámka je, že pro malé děti to může být velmi nepohodlný zážitek. Není to totiž klasická česká pohádka, i když nekonečně šišlající čarodějnice a trailer k tomu vybízí. Trailer prostě zásadně neodpovídá filmu. Pokud se chcete potkat se smrtí, jak jí vidí autor filmu, kde příběh nehraje prim, pak vyrazte klidně do kina, protože je to jiný film, ale ne česká pohádka, jak byste si ji představovali. Těch 50% je za skvělého Vladimíra Javorského a odvážný počin natočit svůj sen, který nemá moc hlavu, ani patu
  • odvaha to natočit
  • Vladimír Javorský
  • nepohádkové pasáže
  • kostýmy, kamera
  • scénář, režie
  • žánrová exhibice pro věkově neurčitého diváka
  • herecké výkony mnohých postav
  • lhaní v traileru, co uvidíme
Veronika Rada
Veronika Rada
921 bodů
10
Pohádka která není pro každého, jak ukázali letošní vánoce. Podle mého je to nejlepší pohádka v posledních letech. Silné zpracování, herecké obsazení i kostýmy a triky. Je znát jak dlouho Jan Budař na ni pracoval jen škoda že krále a královnu už nestihli hrát Paní Libuše Šafránková a pan Josef Abraham, ale stihli načíst audio knihu.
Milena107
729 bodů
5
Princ Mamánek z naší české produkce a opět česká filmová pohádka tentokrát z roku 2022 a režiséra Jana Budaře, který si vyzkoušel svůj režisérský debut. Hraje titulní postavu, napsal si vlastně i knihu a podle ní scénář. Přerostlý a bojácný princ, je otázkou, zda osloví své malé či mladé diváky.
ZaS
ZaS
632 bodů
9
Jeden z velkých letošních zážitků. O to silnější, že byl nečekaný. Ale to je tím matoucím označením 'pohádka' a názvem samotným, který evokuje nějakou infantilní taškařici. Technicky to možná rysy pohádky má, ale fakticky je to spíše bajka. Nebo filosofická úvaha na téma život/smrt/dospívání. Rozhodně to není pro kategorii 15-. Z Javorského v podobě ducha musí být chudáci děti víc vyděšení než ze Schmitzera v Kytici. Každopádně do výčtu kategorií bych zařadil výraz 'mysteiózní' a dal ho daleko před pohádku. Ideálně na začátek.
Každopádně Budařovi gratuluji k perfektnímu filmu.