Life Is Strange

89%

Zajímavosti 55

  • Není absolutně možné, aby se člověk díval přímo na částečné zatmění bez speciálních brýlí tak dlouho jako Maxine a Warren, aniž by si poškodil zrak.
  • Ve hře je uvedeno, že Maxine se může teleportovat pomocí svých schopností přetáčení. V mnoha případech se však hráč může teleportovat před ostatní postavy, aniž by ty na náhlé změny polohy Maxine reagovaly.
  • Ve hře je uvedeno, že Maxine si uchovává předměty, které zvedne, i po přetočení času. V několika případech se to však nestane. Například když vyfotíte Davida, jak nadává Kate, a pak přetočíte čas, abyste zasáhli, Maxine už nemá fotografii, kterou pořídila.
  • Pokud se hráč rozhodne mluvit s Warrenem v bistru, Maxine se během mluvení na nějakou dobu přestanou hýbat ústa.
  • Maxine ve hře používá fotoaparát Polaroid. Po vyfotografování fotografie s ní zatřese. Společnost Polaroid uvádí, že tím může dojít k poškození fotografie.
  • Pokud se hráč rozhodne Franka v bistru prozradit, zmizí Frankovi vidlička z ruky, když se postaví a konfrontuje Maxine.
  • Pokud si pořídíte selfie na začátku 2. dílu, Maxine má na vytištěné fotografii jiné oblečení. Místo pyžama, které má na sobě, je na vytištěné selfie zobrazena ve svetru s šedou kapucí a růžovém tričku.
  • Pokud vyfotíte Davida, jak nadává Kate, bude vytištěná fotografie na straně 16 Maxinina deníku. Ale později v epizodě, při zkoumání fotografie v Chloeině pokoji, je pozice a póza Davida a Kate jiná.
  • Pokud bude Nathan suspendován, jeho zprávu najdete v Davidově složce z úterý 17. září v epizodě 3. Ve 4. epizodě je však tatáž kázeňská zpráva nalezená v počítači principála Wellse datována úterým 20. září.
  • V závěrečné scéně 2. epizody se poloha částečného zatmění mezi záběry výrazně mění. V některých záběrech je zakryta pravá strana slunce, zatímco v jiných záběrech je zakryta levá strana slunce.
  • Odkaz na World of Warcraft, když Max volá Warrenovi. Spolu s Chloe se snaží vloupat do kanceláře ředitele a říká Warrenovi, ať prostě probublá hearth. Bubble hearthing je, když se paladinové stávali nezranitelnými pomocí kouzla Božský štít, aby unikli boji, obvykle světovému PvP (boj hráče proti hráči). a pak použili něco, čemu se říká Hearthstone. Hearthstone je v podstatě dlouhé kouzlo, které hráče teleportuje zpět do hostince.
  • Celé jméno postavy Kate Marshové je Kate Beverly Marshová, což je odkaz na postavu Beverly Marshové z románu Stephena Kinga "IT"(to).
  • Ashly Burchová uvedla, že hlas Chloe Priceové jí pomohl vyrovnat se se zármutkem nad jejím partnerem Davidem Fetzerem, který zemřel v roce 2012 na předávkování.
  • Soudě podle dokumentárního materiálu "Making of", většina, ne-li všechny konverzační scény mezi přáteli Maxem a Chloe byly nahrány s oběma hlasovými umělci současně (což ve skutečnosti stále není tak běžné).
  • V roce 2018 se na univerzitě v Santa Cruz v rámci kurzu filozofie tato hra používala k výuce etiky.
  • Vývojový tým se vydal na severozápad Pacifiku, aby vyhledal ideální místa, která by mohla sloužit jako inspirace pro tuto hru. Aby věrně zachytili podzimní prostředí, fotografovali v mnoha oblastech, četli místní noviny a příležitostně používali Google Street View.
  • Na obálku hry byl použit raný koncept Maxe.
  • Na základě souřadnic, které David uvedl ve svém vyšetřování, je fyzická poloha zátoky Arcadia v reálném světě uprostřed zálivu Tillamook. Zdá se, že to potvrzuje umístění majáku Arcadia Bay ve hře Life is Strange 2, část 1 na mapě v motelu Three Seals. Na této mapě je maják umístěn u severního vjezdu do zálivu Tillamook.
  • V odpadkovém koši Victorie Chaseové ve 3. epizodě lze najít účtenku z prádelny, na které je podrobně popsáno čištění Victoriina kašmírového svetru, přičemž jméno obsluhy je uvedeno jako Amelia Pond, což je pravděpodobně odkaz na Amy Pond, která byla společnicí Doktora v seriálu Doctor Who.
  • Ashly Burch se zúčastnila konkurzu na Maxe Caulfielda i Chloe Priceovou. Tvůrci ji obsadili do role Chloe, když slyšeli její představu o postavě.
  • Podle režiséra hry Raoula Barbeta byl Unreal Engine 3 značně upraven, aby umožnil charakteristický vizuální styl hry. Vysvětlil, že toto rozhodnutí bylo učiněno proto, aby hra lépe stárla.
  • V jednu chvíli vývoje se uvažovalo o tom, že by se hra odehrávala ve skandinávské zemi místo v Americe, protože zamýšlené prostředí bylo považováno za podobné.
  • Vývojáři byli blízko výběru Seattlu jako hlavní lokace, ale město bylo považováno za příliš velké pro příběh hry. Seattle se měl stát místem, kam se Max s rodinou přestěhovala před událostmi této hry, a později se stal dějovým bodem hry Life Is Strange 2 (2018).
  • Při dosažení nové epizody se změní pozadí nabídky.
  • Vývojáři měli pocit, že světlo je spojeno se vzpomínkami a emocemi, a proto byli najati tři "osvětlovači", kteří se starali o správné nasvícení hry.
  • V galerii Everyday Heroes je logo sponzora, které obsahuje 6 písmen Braillova písma. Tato písmena znamenají "Amaury" a odkazují na Amauryho Balandiera, hlavního tvůrce prostředí.
  • Nečekaný úspěch hry zachránil společnost Dontnod Entertainment před obtížnou finanční situací poté, co se její předchozí hra Remember Me (2013) i přes dobré prodeje ukázala jako komerční neúspěch. Studio se poté stalo ve videoherním průmyslu významnějším a vydavatelé ho začali poprvé oslovovat.
  • Na večírku na konci světa hraje píseň "Got Well Soon" od skupiny Breton. Píseň se nachází na jejich albu "War Room Stories", které má shodou okolností na přední straně obalu velkého modrého motýla.
  • V epizodě 1 narazíte v pokoji Chloe na pokutu za překročení rychlosti. Na pokutě je uvedeno "Arcadia Bay, OR", ale poštovní směrovací číslo patří skutečnému městu Astoria, OR.
  • V pátém díle je v galerii Zeitgeist seznam všech výherců soutěže "Everday Heroes". Mnohá příjmení odkazují na slavné spisovatele. Jim Vonnegut, Ashley Gaddis, Kevin Pynchon a Teddy Atwoodová jsou příslušnými odkazy na Kurta Vonneguta, Williama Gaddise, Thomase Pynchona a Margaret Atwoodovou.
  • V upoutávce na čtvrtou epizodu zazněla píseň Got Well Soon od Bretonců. Tento singl byl vydán 7. října 2013. Tedy sotva 3 dny před datem konání klubové párty The Vortex.
  • Hlavní hrdina hry Max Caulfield má stejné jméno jako Holden Caulfield: hlavní postava románu "Kdo chytá v žitě". Max má dokonce ve svém pokoji na koleji parodický plakát s názvem "Křidýlko a kráva".
  • Když se v 1. epizodě posadíte na houpačku na zahradě Chloina domu, uslyšíte zvukový flashback mezi Maxem a Chloe. Max se nakonec zmíní o Laře Croft ze hry Tomb Raider, kterou rovněž vlastní společnost Square Enix.
  • Zátoka Arcadia se původně jmenovala "Aurora Creek". Christian Divine, autor této hry, navrhl název Arcadia Bay, protože se mu zdál klidnější a mystičtější.
  • Odkaz na World of Warcraft: Když Max volá Warrenovi, když se s Chloe snaží vloupat do ředitelny, řekne Warrenovi, aby jen zabublal. Bubble hearthing je, když paladinové používali božský štít, aby unikli boji nebo PvP, a pak použili Hearthstone.
  • Během 2. dílu má Warren na sobě tričko s krabičkou, na které je balónek s nápisem "Meow". Jedná se o odkaz na myšlenkový experiment Schrödingerovy kočky.
  • Ve 4. epizodě najde Max fakturu za Temný pokoj. Navrhl ji Howard Roark, hlavní postava knihy Ayn Randové "The Fountainhead".
  • Ve čtvrté epizodě, kde je Max s Chloe v její ložnici a začnou se dívat na Blade Runnera, je slyšet zvuk (když se dívají na film) z uvedeného filmu.
  • 26. července 2016 oznámila společnost Legendary Digital Studios ve spolupráci se Square Enix plány na vytvoření streamovaného hraného seriálu na motivy této hry.
  • Na samém začátku hry po odchodu ze třídy pana Jeffersona najdete studenta, který má na sobě tričko s medvědem s jeleními parohy a nápisem "Beer". Může se jednat o úctu k seriálu "It's Always Sunny in Philadelphia", kde postava nosí podobné tričko.
  • Zatímco se Chloe snaží otevřít dveře do ředitelny, můžete si v rohu školní kanceláře prohlédnout červenou loveckou čepici. Jedná se o odkaz na knihu "Catcher in the Rye", v níž hlavní postava Holden Caulfield (od něhož Max odvozuje své příjmení) nosí v průběhu celého příběhu červenou loveckou čepici. Při prohlídce čepice Max řekne, že takovou věc by nosil jen "falešný". "Falešní" byli jedním z největších nešvarů Holdena Caulfielda.
  • Ve hře Max označuje film "Final Fantasy: Esence života" za jeden z nejlepších sci-fi filmů. Tento film natočila společnost SquareEnix, která je také autorem filmu Life is Strange. Film byl kritickým i finančním propadákem a dodnes je negativně hodnocen běžnými diváky.
  • V epizodě 2 "Out of Time" je na zrcadle v koupelně restaurace Two Whales Diner vyškrábáno "FIRE WALK WITH ME", což je odkaz na Twin Peaks. Pak v epizodě 3 "Chaos Theory", když se vrátíte do bistra, můžete vidět, že citát má přes sebe vyškrábané čáry.
  • V pátém díle "Polarized" může Max sejít po schodech na výstavu "Everyday Heroes". V místnosti se ženou sedící na lavičce je expozice 3 soch v různých pozicích chůze. To je z montypythonovského skeče "Ministerstvo hloupé chůze".
  • Na školním parkovišti by většina poznávacích značek mohla odkazovat na populární televizní pořady včetně: 1. QNTMLP - Quantum Leap 2. TWNPKS - Twin Peaks 3. BRDCHRCH - Broad Church 4. BRKBD - Breaking Bad (Perníkový táta) 5. THSPRNS - The Sopranos (Rodina Sopránů) 6. TWLGHTZN - The Twilight Zone 7. THXFLS - Akta X 8. BFFVMPRSLR - Buffy the Vampire Slayer (Buffy, přemožitelka upírů) 9. CRNVL - Carnivale 10. THWR - The Wire (The Wire - Špína Baltimoru) 11. PRKSNRC - Parks and Recreation (Odbor městské zeleně) 12. THPRCTC - The Practice (Advokáti) 13. SXFTNDR - Six Feet Under (Odpočívej v pokoji)
  • V případech, kdy se nacházíte v Maxově pokoji, můžete zapnout HiFi a pustit si nějakou skladbu (například Something Good nebo Crosses). Pokud ve hře vezmete do ruky kytaru, uslyšíte, že Max hraje píseň, která právě hraje na stereu.
  • V Temném pokoji jedna z postav odkazuje na povídku Raye Bradburyho "A Sound of Thunder", která rovněž zmiňuje motýly a cestování v čase.
  • Tato hra je založena na teorii chaosu Butterfly Effect. Motýli ve hře proto symbolizují nadcházející bod rozhodnutí.
  • Než společnost Square Enix hru přijala, byla předložena sedmi různým vydavatelům. Všech sedm ji odmítlo, zejména proto, že společnost DONTNOD Entertainment nesouhlasila s jejich požadavkem změnit hlavní postavu na muže. Square Enix byl naopak jediným vydavatelem, který takovou změnu nepožadoval.
  • Každá kapitola nebo epizoda má 10 volitelných fotografických úspěchů/trofejí. To je také počet fotografií obsažených v balení filmu Polaroid.
  • Původně se měl jmenovat "What If".
  • Vzhledem k duševnímu zdraví postavy a rozhodnutí, které může hráč ovlivnit, byla do hry vložena zpráva, která hráče odkáže na webovou stránku Life Is Strange, která mu doporučí telefonní čísla proti šikaně po celém světě.
  • Titulky k filmu Dark Room (4. díl) končí slovy "Thanks For Crying".
  • V dívčí koleji je v každém pokoji malá tabule, na kterou mohou studenti psát. Na tabuli pokoje 217 někdo napsal "REDRUM" a Max zamumlal: "Tam v žádném případě nepůjdu!". To je přímý odkaz na knihu Stephena Kinga "Osvícení".
  • Na parkovišti u školy stojí karavan, který se podobá tomu ze seriálu Breaking Bad. Na poznávací značce je dokonce napsáno "BRKBD". Další poznávací značky jsou "PRKSNRC" (Parks and Rec), "TWNPKS" (Twin Peaks), "THSPRNS" (The Sopranos), "TWLGHTZN" (Twilight Zone) a "THXFLS" (The X-Files).