Blok 99

78%

Komentáře a recenze 19

9.5
Tak zde musím s hodnocením až k samotnému vrcholu. Brawl in Cell Block 99 je jeden z nejlepších snímků co jsem v poslední době viděl. Ač jsem na S. Craig Zahlera po snímku Skalp a kosti trochu zanevřel,tak teď se mu hluboce omlouvám. Něco tak chlapského už bylo dlouho potřeba a navíc je tento film prvotřídním přírůstkem do žánru - vězeňských - snímků. Vince Vaughn je v hlavní roli dokonalý a jeho výkon by byl klidně hodný Oscara. Nejspíš nezíská ani nominaci,protože jako zaškatulkovaný komik to má ve filmové branži těžké. Je to,ale obrovská škoda! Film má přes dvě hodiny a i to mi přišlo ve výsledku sakra málo. Já si tuhle špinavou a brutální jízdu užíval každou minutu. Vše to působilo velmi reálně čemuž dopomohla zvláštní kamera,povedené pěstní souboje a gore,které jsou typické pro Zahlera. Pro mne jeden z nejlepších roku 2017.
29 851 bodů
9.5
Neskutečná jízda od první do poslední minuty. Syrový snímek s mrazivou atmosférou a poklidným tempem, ve kterém má každá minuta smysl. Brutální snímek.. Vince Vaughn mě mile překvapil a stoupl u mě jako herec ještě o level výše. Jedinou drobnou vadou na kráse byly jeho trošku nemotorné pohyby v soubojích, ale i to je jen opravdu muška na kráse.. 95%.
10
Trošku přivřu oči a napálím i tu pátou, protože Brajgl na 99ce patří mezi top vězeňské snímky nejen poslední dekády, a navíc thriller s takovýmhle tahem na branku tady nebyl minimálně od prvního Taken. Craig Zahler po Bone Tomahawk a letos vydané čtivé knize "Špinavé kšefty na Northon Street" začíná patřit mezi to nejzajímavější, co momentálně Hollywood nabízí. Vaughn luxusní, a to jsem na něj byl po True Detective už připravený.
9
Příběh lampse a Bloku 99 aneb Jak uznání přechází v úžas. Co na tom, že se jedná o "pokleslý", až abstraktně násilný snímek, v němž jeden maník láme na kusy celou bandu nepřátel... Blok 99 je ojedinělou, nepředvídatelnou a brutálně gradující alternativou nadutých grindhouse žánrovek, v níž má hlavní hrdina mnohem blíže k obyčejnému člověku a styl napodobuje jeho vývoj nejprve strohostí a minimalismem, postupně užitím až surreálného prostředí a detailně snímaným násilím, které se stává jediným možným východiskem. A ústí do emocionálního závěru, který vás sejme. Výborný Vaughn a geniální Zahler, který se pro tenhle biják narodil. Mám takový pocit, že až budoucí divácké generace povedou debatu o kultovních filmech z počátku tohoto století, tahle bezprecedentní zabíjačka bude okupovat přední příčky.
6
Jsem zklamanej kluk. Vidím v tom filmu snahu udělat něco jiného, Vince Vaughn je perfektní a všechny ty zvuky občas nahánějí mráz. Ale i když jsem nebyl z Bone Tomahawk tak nadšený čekal jsem víc hlavně po tom jak byl film vychválen do nebes. A jakmile na začátku titulků začne hrát nějakej popík zkazilo mi to jinak geniální atmosferický konec. Škoda veliká, převeliká.
9 335 bodů
8
Velké překvapení.. Vaughn je pro mě hlavně komediální herec, ale celkem mu sedl i tenhle styl. Extrémně se povedlo obsazení - Carpenter, Blucas, či ne tolik oblíbený Kier. Příběh působil trošku odbitě, respektive dovedu si představit dát téhle lince třeba seriál o 8-12 epizodách, kdy věřím, že bych si z toho sedl na p*del! Trošku se mi nelíbily závěrečné scény s lámáním vazu, či rostřelením hlavy, kdy to nepůsobilo moc věrohodně... Velký potenciál, s relativně uspěchaným koncem. Ale i tak na 125 minut kvalitní počin! 80%
9 025 bodů
8
Oproti Bone Tomahawk mi přijde, že se Zahler nepouští do něčeho tak moc náročného na pochopení. Co ovšem zůstalo, je hledání publika. I tady se snímek musí spokojit s tím, že ne každý ho bude chtít vidět. Já ovšem zůstávám věrný :) a i přes poměrně primitivní děj jde o úderné béčko a Vaughn nejde pro ránu ani parádní hlášku moc daleko. Jen škoda, že ne všichni to docení, a proto doufám, že to Zahler nevzdá, byla by škoda, aby někdo zabil talent tohoto filmaře.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
zahler musi zapracovat na tempe svojich filmov (+2 hodiny je celkom dost pri kazdom jeho filme, ked si clovek uvedomy ze zapletky a pribeh nie su nejako extra komplikovane) ale inak je to reziser par excellence! vince vaughn vynikajuci ako i tarantinovske dialogy a vybuchy extremneho nasilia...
8 590 bodů
8
tvrdý žánr
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
8
Vaughn jako tvrďák roku? Možná. Tenhle lamač kostí ale má výbornou motivaci a překvapivě propracovanou psychologii. Pomalejší rozjezd stejně jako u Bone Tomahawku nevadí, protože upřímnost a s(y/u)rovost je Zahler umí. Za pozornost stojí i výborná hudba, kterou sám dělal. Nenápadný klenot podzimu.