65%

Komentáře a recenze 45

Dootys
Dootys
850 bodů
6
Na film jsem šla s absolutním netušákem co to je, o čem to je, kdo tam hraje, jen že je to Svěrákův film, toť vše.. takže jsem neměla žádné očekávání. Musím se přiznat, že české filmy moc v oblibě nemám, takže se mi ani moc jít nechtělo, ale musím říct, že jsem byla mile překvapena. Bylo to takové sympatické, chvilkama vtipné, chvilkama smutné, do toho ty představy malého Edy, kdy člověku až po chvilce došlo, že se to děje jen v jeho hlavě. Celkově to bylo hezké, jen mi přišlo, že tomu chyběla nějaká větší dějová linka. Že se tam vlastně nic moc nedělo, a když už, tak byl vždycky jen náznak a nakonec se to nijak nevyvinulo. A jednu jedinou věc jsem po celý film nepochopila- proč nosil na hlavě ty pletený tanga :D
Sheemas
Sheemas
737 bodů
7
Po strništi bos je ve výsledku velmi pohodový a milý český film, složený z různých krátkých životních epizod viděny očima malého Edy. Celý film je velmi dobře zvládnutý umělecky, záběry jsou vymyšlené do posledního detailu, i co se týká kostýmů a prostředí. Obsazení filmu je na jedničku, především pak Oldřich Kaiser či Jan Tříska, malí kluci byli vybráni skvěle, ale rodiče Edy (Vetchý a Voříšková), ti bohužel nemají moc co hrát, a Svěrák jako ředitel školy je vyloženě jen do počtu. Film se jako takový nemůže rovnat Obecné škole, ale nakonec ani neurazí, zápletka tu sice není žádná, dějová linka je rozbitá různými momenty, ale i tak se jedná o velmi slušný film.
ZaS
ZaS
632 bodů
0
Smutný závěr kariéry. Je jasné, že Svěrák starší už nic nenapíše. Prvoplánová slátanina, kterou nezachrání ani hvězdné obsazení.Pokud Tmavomodrý svět patří k nejlepšímu v české kinematografii posledních let, pak tohle je jeho pravý opak.
marvan
marvan
616 bodů
8.5
Viděla jsem asi před měsícem, kdo by řekl, že Jan Tříska již další film nenatočí, i když to tak mělo být...
knihovna1
283 bodů
9.5
Nikdy mě páni Svěrákové nezklamali. Film se mi moc líbíl, zvlášť mému tatínkovi-vrstevníkovi pana Zdeňka Svěráka. Film byl výstižný té době, poetický, vymalovaný. Herečka Tereza Voříšková byla vynikající. Dala bych ji ocenění lva. Mile mě překvapila. Přála bych si, aby se stala další favoritkou pana režizéra Jana Svěráka. Líbí se mi, že ve filmu opět zazněl vtip na účet ruských bratrů. Doporučuji!
Georgino
109 bodů
8
Obecnou školu považuji za nejlepší porevoluční český film a tak má očekávání k tomuto prequelu byla obrovská. A ač nakonec Po strništi bos nedosahuje kvalit svého předchůdce, zklamán jsem rozhodně nebyl. Miluju laskavý pohled na svět pana Zdeňka Svěráka a tady se mi ho dostalo požehnaně. Přidejte k tomu neuvěřitelně malebnou kameru pana Smutného a vyjde vám krásný poetický film, který vám udělá dobře na duši.
Nikol99
103 bodů
8.5
Při shlédnutí trileru jsem si myslela, že to bude nic moc, ale nakonec jsem byla milé překvapilo.
  • nebyl moc dlouhý dalo se to vydržet
VladkaDina
VladkaDina
55 bodů
3.5
Tak trochu sklamání, nějak se nemůžu chytit. Poslední dobou mi pronásledují průměrně filmy s ještě prumernějšími výkony herců a velmi nekvalitním dabingem-není vždy ani rozumět. No ale zase je to takový lepší příměr i když na Svěráka je to málo, to mi nikdo nevymluví
Ladislav-novosad
36 bodů
8
Nostalgie Svěráka, coby mladého chlapce, který se musel s rodinou odstěhovat z velkoměsta vyšla na jedničku. Příběh vypráví o prvních pravých přátelstvích, rodinných neshodách ale i vesnické, jednoduché legrace až po mrazivé tajemství této rodiny. V příběhu je herecký výkon malého Edy naprosto dokonalý a v čele jim sekunduje i skvělá Voříšková a Vetchý. Na film se krásně dívá, je milý a nikoho neurazí, akorát scénu s psem si mohli odpustit, krajně nechutné.